Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lużne fotele i ew. wymiana ślizgów fotela.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w temacie, mam trochę lużne przednie fotele. Troszkę się telepią i zaczyna mnie to drażnić. Myślę że zuzyły się już ślizgi w prowadnicach i czas wymianić na nowe. Czy ktoś z was już to robił ew. jak się do tego zabrać. ? Dzieki za pomoc pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sciagasz ze zaslepki plastikowe na koncu prowadnic fotela (te od strony tylnej kanapy), pozniej odlaczasz kostki pod fotelem i wyjezdzasz fotelem do tylu, sciagasz stare slizgi, zakladasz nowe, wsuwasz fotel w prowadnice, podpinasz kostki, zakladasz zaslepki i wsio :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tak więc rozumiem że wymieniam ślizgi w dwóch bocznych prowadnicach. Czy w tej środkowej też się wymienia? Czy moge napotkać jakieś problemy przy wyjmowaniu tego fotela tj. czy ta środkowa prowadnica ma jekieś zabezpieczenia albo blokady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi, bo moje fotele z mega oporem da się przesuwać, wystarczy tam nasmarować czy trzeba będzie coś powymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cięzko chodzą to pierwsze co bym zrobił to wyciągnał fotel - tak jak kolega wyżej pisał + wyciągnięcie blokady ze środka z przodu, Przeczyścił prowadnice i suwnice z ewentualnej rdzy, starego smaru, przesmarował WD40 i nałożył nowego smaru i wtedy mają chodzić elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnięcie fotela to 5 min roboty kiedyś w niedzielę nawet wyciągałdm 2 razy mam kłopot z grzaniem i pewnim czeka mnie rozebrango fotela bo tam jest jakiś czujnik temperatury i pewnie przez to nie grzeje ktoś to robił długo z tym schodzi dodam że są skórki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skórami to musisz bardziej uważać przy rozbiórce, bardziej podatne za zerwanie i zarysowanie niż welurowe. Przyczyn może być kilka, albo czujnik, albo mata grzewcza, albo prewody, albo nawet przełącznik w klimatroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu, też mam luźny fotel kierowcy oraz problem z hamulcem (trzpieniem) regulacji fotela. Porównując z fotelem pasażera który jest sztywny brakuje mi kawałka plastiku nad tym właśnie trzpieniem.

http://i63.tinypic.com/ngadzd.jpg

Żółty plastik/sylikon

Przez brak tego elementu fotel wpadł trochę za nisko i trzpień nie trafia w dziurę i ma problem z blokowaniem fotela i (wydaje mi się że przez to) jest luźny.

Jak nazywa się ten element i czy można go dokupić ?


Czy to to ?

http://allegro.pl/slizg-fotela-vw-golf-i-ii-iii-2-3-passat-b3-b4-b5-i5487525273.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie swojego to mogę coś podpowiedzieć tak to jest komplet ślizgów 2 x fotele przednie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, także zamawiam :D


Witam ponownie. Wkońcu znalazłem czas na te fotele i pojawił się pierwszy problem. Konkretnie to te ślizgi sa do kupienia tylko w ASO ? Wszystko na to wskazuje, bo te na allegro i w innych serwisach nie pasuja do a4 a pasują do 80, 100, passata B5 Golfa III itd. Poradźcie gdzie moge je kupić, jak nie da rady to zostanie ASO 42zł za komplet na fotel także tragedii nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Rozmawiałem z tym sprzedawca i na 100% NIE podejdą. Problem w tym że te ślizgi z passata B5 Adui 80 i 100 Golfa itd NIE pasują do A4. Te z A6 też nie pasują. Różnią się delikatnie lecz na tyle że nie będzie to działac. Z moich informacji idealnie pasuje oryginał, w sumie nie drogo. Jeden ślizg tylny 13 zł środkowy 16zł komplet na fotel wychodzi po 42zł OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kupiłem komplet slizgow na fotel kierowcy i mam problem otóż wszystko zamontowalem i fotel bardzo ciężko się przesuwa , prowadnice wyczyściłam dokładnie i nasmarowalem, kupiłem oryginalne slizgi oprócz tego środkowego , środkowy firmy topran. Tylne sligi mają dwa różne kolory jeden czarny drugi biały czy jest jakaś między nimi różnica prawy/lewy ? Nie mam pojęcia czemu ten fotel nie chce się suwac lekko tak jak siedzenie pasażera ... pomoże ktoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kupiłem komplet slizgow na fotel kierowcy i mam problem otóż wszystko zamontowalem i fotel bardzo ciężko się przesuwa , prowadnice wyczyściłam dokładnie i nasmarowalem, kupiłem oryginalne slizgi oprócz tego środkowego , środkowy firmy topran. Tylne sligi mają dwa różne kolory jeden czarny drugi biały czy jest jakaś między nimi różnica prawy/lewy ? Nie mam pojęcia czemu ten fotel nie chce się suwac lekko tak jak siedzenie pasażera ... pomoże ktoś ?

Jedyne co ci powiem to że według mojej informacji które otrzymałem z ASO ślizgi nie dzielą się na lewy i prawy. Powiedz mi czy te ślizgi kupowałeś w ASO i czy masz pewność że są do A4. Bardzo podobne są do A6 i B4, ale są za grube. Ja kupiłem wszystkie w ASO i działają pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ori ale nie w aso, numery takie same są na nich co w etce także muszą być te na 100%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...