Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem z odpalaniem


piotrek1284

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam naprawdę problem z autem szukam pomocy :confused4: przekręcam kluczykiem i trzymam aż zapali okolo 4 do5ciu razy zakręci a po włączeniu świateł odpali za 1 razem niewiem co sie dzieje proszę pomórzcie[br]Dopisany: 13 Listopad 2008, 13:32_________________________________________________czy komuś sie to kiedyś przytrafo bo ja niemam zielonego pojęcia wymieniłem parę części ale to na nic czy ktoś mi pomorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja borykałem się z identycznym problemem od jakiegoś czasu. Na forum niektórzy sugerowali wymianę akumulatora jako winowajcy. Kilku mechaników, elektryków szukało co jest grane i nic. W końcu w SSerwis znaleźli... uszkodzony włącznik świateł. Po wymianie na nowy pali zawsze od strzała nawet na wyłączonych światłach. Koszt przełącznika około 350 złotych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na vagu wyszlo ze to wlacznik swiateł ? czy metoda prob i bledow ?

Nic nie było na Vag-u. Po prostu sprawdzali wszystko po kolei z alarmem włącznie. W końcu chyba doczytali w zleceniu że na zapalonych światłach zapala bez problemu więc podmienili włącznik z innego auta i wszystko wróciło do normy. Wymienili potem włacnzik na nowy i moje problemy się skończyły. VAG to dobre narzędzie ale trzeba go umieć używać i przede wszystkim nie jest panaceum na wszystkie bolączki, nie zastąpi wiedzy i doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam prośbę do Was, jeśli macie te powodujące tę dolegliwość wyłączniki (jeśli je otrzymaliście po wymianie na nowe) to rozbierzcie je i zobaczcie co może wpływać na tę usterkę np. nadpalone styki itp. poróbcie foty elementów by można było zobaczyć co było przyczyną bo jestem zdania, że ten przełącznik można zregenerować we własnym zakresie i pewnie bez żadnych kosztów więc lepiej dojść do tego tu na forum by nie trzeba było w przyszłości kupować nowych za 350 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze mozna zregenerowac, ja co prawda malem w 80 b3 wlocznik swialel uszkodzony ale jak pojechalem do elektryka to powiedzial ze styki sa pewnie powypalane, powymienial, poprzeczyszczal i poltora roku mi smigalo, az jej nie sprzedalem, koszt jaki mnie wyniosl to 65 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze mozna zregenerowac

tego to ja się domyślam lecz nadarza się okazja do fotoporady a ja, z racji, że nie posiadam A4, myślałem, że któryś z ww. kolegów się załapie na wieczne zapamiętanie i dla potomności następnych użytkowników B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shocked: To włącznik świateł może wpływać na odpalanie auta :shocked:

Tutaj na prawdę mnie to auto zaskoczyło i po raz 3 :shocked:

Jeśli mechanicy się pochwalili co ten włącznik kopał<jakieś zwarcie, czy przepięcie?> że auto nie odpalało?

Rozwalcie dobrze ten wątek bo też mam b6 i kto wie co może się stać :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

trochę czasu minęło od ostatniego wpisu na tym poście ale temat na pewno jest aktualny - zresztą borykam się teraz z tym problemem. Mój mechanik nie bardzo wiedział co jest powodem trudnego rozruchu silnika :confused4:- dopiero po przeczytaniu Waszych wskazówek okazało się, że na włączonych światłach (i tu nie ma znaczenia czy postojowych czy mijania) auto pali od pierwszego kopa :rolleyes:. Dziwna i nie fajna sytuacja - nowy włącznik świateł w ASO 410zł :gwizdanie:. Rozebrałem włącznik celem przeczyszczenia styków (styki wyglądały jak nowe mimo to przeczyściłem) - lecz nic ten zabieg nie dał :wallbash:. Nie dawało mi to spokoju i rozebrałem go ponownie i teraz najważniejsze :evil: przeglądnąłem widoczne elementy smd na płytce drukowanej i okazało się że jeden element był słabo przylutowany i po jego dotknięciu śrubokrętem przesunął się - lut został poprawiony i pierwsze próby po zamontowaniu włącznika są pozytywne - wszystko działa poprawnie i samochód odpala ok. Jednak kilka odpaleń próbnych nic jeszcze nie przesądza. Jak będzie wszystko OK to napiszę. :>

P.S. mimo wszystko radzę przejrzeć płytkę pod lupą - a przynajmniej to co widać.

No i oczywiście wszelkie informacje na ten temat pisać na poście - im więcej info tym lepiej dla borykających się z problemem !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie miałem problemów z odpalaniem ale z brakiem podświetlenia części włącznika. Rzeczywiście przy okazji rozbierania włącznika warto przelutować elementy smd - rozbierałem dwa włączniki (low i high) i w obydwu było kilka elementów (w tym samym rejonie płytki) które wymagały ponownego lutowania. W jednym z włączników rezystor wręcz odpadł i latał po włączniku blokując styki - efektem tego było np. samoczynne zapalanie się świateł przeciwmgielnych w samochodzie.

O lutowaniu było już wcześniej w temacie naprawy podświetlenia włącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i potwierdzam, prze-lutowanie większości elementów wyłącznika wyeliminowało problem z odpalaniem. :>

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten problem z rozruchem występował tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika (rano) i czy miało to miejsce tylko zimą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten problem z rozruchem występował tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika (rano) i czy miało to miejsce tylko zimą?

Jeśli chodzi o problemy wynikające ze zwalonego włącznika świateł to problem występuje niezależnie od temperatury i innych warunków otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...