Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd silnika po wypięciu i wpięciu przepływomierza.


KanG

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć .

Po odpięciu przepływki na ogół miga lampka świec żarowych. Tym razem pojawił się jednak błąd silnika który nie zniknął po jej ponownym podłączeniu. Na tablicy żółty check engine, a po podpięciu vcdsa:

1 FAULT FOUND:

4799 - ROD - unknown error code

-BF [040]

Intermittent - confirmed - tested since memory clear.

Ktoś wie co to?

P

Edytowane przez KanG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu kontrolka zgasła. A błąd w silniku skasowałem. Ale co to było to pojęcia nie mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie jak Ci padła przepływka to można ją wyłączyć tzw. przekonwertować na czujnik doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to uczynić? Czy da się później z tym łatwo wrócić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym chciał z tematem jechać do mechanika/tunera to już bym tam był. Poza tym idę o zakład że jest to prosta operacja VCDSem. Za przeprogramowanie tuner weźmie nie wiele mniej niż za nową przepływkę, więc to już w ogóle traci sens. Ewentualnie mógłbym na próbę przestawić jej działanie i zobaczyć czy przypadkiem nie pomoże to na problem z drganiami, którego doświadczam od jakiegoś czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa, wszyscy takie rzeczy robia u tunerow (lub tez sami o ile posiadaja stosowny interfejs i wiedze) ale zeby takie rzeczy robic VCDSem to by sie chyba az sam tworca zdziwil.

Pozatym jak tak mocno jestes przekonany ze da sie to zrobic VCDSem to kombinuj i napisz potem czy Ci sie udalo czy nie, jak bedziesz mial problem to kontakt z supportem producenta.

Edytowane przez kuebk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie muszę stwierdzić czy przepływka jest wadliwa. Wrzucę dzisiaj logi dynamiczne, może ktoś się temu przyjrzy.

Poniżej logi dynamiczne z przepływomierza. Co o tym myślicie.

Wiem że obroty powinny cały czas narastać, ale to multitronic i dość kłopotliwie zbiera się tu logi. Gaz do dechy powoduje redukcje, nawet na trybie manualnym... Zebrałem więc na kilka sposobów.

Na lewej osi [mg/uderzenie] a na prawej [RPM]

ffa6606e2812f81cmed.png

1b083c62c74ec8c2med.png

be37fe677a491b70med.png

d449087ed72e655bmed.png

10a5fd44ecae0b1dmed.png

Edytowane przez KanG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...