Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogromna Prośba o analize logów 003 i 011


Patrycja Miętkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłam audi a4 b5

Samochód od początku był jakiś "lewy"

Brak mocy(często lecz czasem ciągnął)

kopcił na biało(zapach niespalonej ropy)

ciężko palił..

Odstawiłam do mechanika stwierdził uszkodzoną pompe wtryskową

Kupiona druga (sprawna od 90km wtyczka 7pin)

wymienił.

Auto odpala w miarę.. chwilę kręcenia i pali

Mocy brak..nie kopci wcale v-max jaki udało mi sie zrobić 90km/h

dodam ze zaślepiłam egr bo mi nie leżał ;)

Kupiłam interfejs.

Z obserwacji sztanga turba chodzi bez problemu przy odpaleniu się unosi.

Na słuch turbinka śwista na jałowym...

zrobione logi dynamiczne 003 i 011

Robiłam to w ten sposób ze 3bieg, start log.przy 1500rpm i do końca ile mogłam dusić na 3 biegu. póżniej juz nie szedł wcale

Logi;

http://vaglog.pl/log_243623.html

http://vaglog.pl/log_243624.html

do tego na auto skanie wyszło mi coś takiego:

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Wednesday, 16 December 2015, 21:57:28:0
Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 028-906-021-AHU.LBL
Controller: 028 906 021 GN
Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1422
Coding: 00002
Shop #: WSC 06325
VCID: 61B52687F851
4 Faults Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-00 - Open or Short to Plus
01268 - Quantity Adjuster (N146)
35-00 - -
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to Plus
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL
Controller: 8E0 614 111
Component: ABS 5.3 FRONT D11
Coding: 0273004132
Shop #: BB 24303
VCID: DBC9946F5A3D
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 8L0-820-043-2D.LBL
Controller: 8L0 820 043 B
Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D73
Coding: 04143
Shop #: WSC 06325
VCID: 2721789FD6F5
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 8A0-959-655.LBL
Controller: 8A0 959 655 C
Component: Airbag V AUDI D01
Coding: 01022
Shop #: WSC 06325
VCID: 33199CCF122D
1 Fault Found:
00595 - Crash Data Stored
35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 8D0-919-0xx-17.LBL
Controller: 8D0 919 034
Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D10
Coding: 00040
Shop #: WSC 00003
VCID: E6BFB59B917F
2 Faults Found:
00769 - Coolant Temperature Sensor at Engine Outlet (G82)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00771 - Fuel Level Sensor (G)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 4A0-953-234.LBL
Controller: 4A0 953 234 F
Component: IMMO AUZ9Z0V0061170 D77
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 253D7297ACF9
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 8D0-862-257.LBL
Controller: 8LO 862 257 E
Component: ZV-Pumpe
Coding: 00000
Shop #: WSC 65535
VCID: 56DF055BA11F
No fault code found.
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Może ktoś mi cokolwiek podpowiedziec? .
czy mam jechać zalać 5l Pb polać audi i podpalić? czy da sie to jeszcze uratować?
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwościa na odpowiedzi i sugestie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie szacun za chęci zrobienia coś samodzielnie przy aucie, gdybym kazał zrobić coś żonie przy samochodzie to nic dobrego by z tego nie wyszło :)

Co do logów to są robione w trybie awaryjnym, musisz zgasić auto odpalić i dopiero zrobić loga grupy 11. Sztanga turba na odpalonym silniku powinna być wciągnięta do góry po zdjęciu wężyka z gruszki powinna opaść a po ponownym założeniu podnieść sie do góry (zrób taki test)

Błędów nie chce mi sie analizować o tej godzinie ale tak z pamięci to masz czujnik temp płynu do wymiany, błąd awaryjnego (problem z turbiną), zarejestrowany też błąd występujący po odpaleniu poduszki powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam ;) dziekuję za ten komplement.

Lubię od czasu do czasu pomajsterkować przy autku, usmarować sie po łokcie w smarach hihi ;P

co do czujnika temp. to rozłączyłam go bo auto ciężko paliło.. (baaardzo cieżko na ciepłym) jutro jadę kupić nowy.

test ze sztangą wykonywałam tak jak zasugerowałeś.. wszystko w normie sztanga chodzi lekko i płynnie w jedna i w drugą.

auto chyba chodzi cały czas w trybie awaryjnym. jutro zrobię nowe logi, tak jak zasugerowałeś zrestartuje auto tuż przed testem. tylko grupe 011 robić czy 003 też?

błąd 00575 sugeruje niesprawny n75 lub podciśnienia,. sprawdzałam setki razy podłączenia lecz skoro sztanga sie unosi to podciśnienie i zawór n75 działają prawidłowo tak? podmienie może jeszcze n75 z n18?

jutro z rana lece do garazu biorę moją dzianke i jade robić logi. i wrzucę od razu ;)

Edytowane przez Patrycja Miętkiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odpalaniem to nie musi być wina czujnika, w tych silnikach ważny jest kąt wtrysku i dawka startowa paliwa. Rozgrzej auto do 90C wyłącz całą elektryke w aucie i zrób loga 00BS i 01 statycznie. Jesli po wykasowaniu błąd czujnika powróci wymień czujnik na oryginalny.

Dopóki nie dojdziesz ładu z turbiną grupa 03 nas nie obchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak łukasz napisał najpierw trzeba doprowadzić turbo do porządku a pózniej reszta a po skasowaniu tych błędów jakie powracając.Czujnik temperatury ma wpływ na odpalaniu ciepłego silnika i raczej tylko polecają oryginalny.Pewnie nie masz wakuometra żeby sprawdzić podciśnienia na vacupompie i zaworze n75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ;)

racja niemam czym sprawdzic tego podcisnienia.. na palec to jest i zasysa..

pytanko logi 00bs mam zrobic na odpalonym na jałowym biegu czy jak? bo statyczne i dynamiczne to wiem jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie a wiec tak..

Problem z brakiem mocy nie lezy po stronie turbiny..

Po wymianie pompy, wymieniłam dziś czujnik temp. cieczy

błąd juz nie wyskakuje.

nastepujące problemy z autem..

na zimnym odpala spoko

na cieplym- tragedia

po odpięciu czujnika temperatury cieczy auto odpala całkiem ok.(nawet ciepłe)

dalej brak mocy..

wyskakuja 2 błędy;

2 Faults Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-00 - Open or Short to Plus
01268 - Quantity Adjuster (N146)
35-00 - -
ten drugi wskazuje na nastawnik w pompie? czy mozliwe jest aby sterownik wywalał błąd?
gość od pompy zarzeka sie ze pompa była ok. chce nawet oddac pieniadze za nia jesli mu ja przywiozę..
co o tym myslec?
dziś podpięłam pod vag-a kąt wtrysku ustawiony na -1.3*
może rozrząd cofniety o ząbek? dlatego brak mocy i cięzko pali? tylko czemu zimny pali ok?
i co z tym błędem 01268? przez przestawiony rozrząd moze sie wyświetlić?
byłam dzisiaj u 3 mechaników każdy inna diagnoza.. jeden nawer odpiął nowy czyjnik temp. cieczy i stwierdził ze auto naprawione. to mało go śmiechem nie zabiłam..;P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej porobiłam logi

Proszę ;)

Dynamiczny 011

http://vaglog.pl/log_243713.html

bs 000

http://vaglog.pl/log_243714.html

statyczny 001

http://vaglog.pl/log_243715.html

Koledzy pomocy...

auto tak jakby cały czas w trybie awaryjnym chodzi.. Porażka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dolot calutki..

przepływka podmieniona wiec tez odpada.

te błędy mnie niepokoją...

normalnie cyrki po wymianie tej pompy..

może uszkodzona?

po dzisiejszym całym dniu w garage przy aucie zaczynam sie poddawać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku masz 36 powinna byc ok 50 wiec nie jest zle. Log 01 zle sie zapisal ale wnioskuje z niego ze dawke masz ustawiona na 6.2 a to bardzo malo i raczej tu jest problem z paleniem. Poczytaj jak przestawic dawke lub jedz do goscia na ustawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłam taki filmik ;P

tak to mam ustawic? ;o jak tak to sobie poradze ;) powiedzcie tylko gdzie odczytam dawkę i jaką ustawic zeby miało kopa ;) w granicach 2.4 czytałam że jest fajnie ;)

ale dlaczego problem z odpalaniem znika przy zimnym silniku? i przy ciepłym gdy odepnę czujnik temperatury cieczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie to ustawia, dawke masz podana w grupie 01 3 kolumna mg/str.

ustaw na 3.0-3.2

Jak silnik jest zimny to ecu dolewa paliwa i dlatego odpala, jak cieply to jest tylko to co ustawione. Jest to teoria ktora potwierdzi sie gdy problem zniknie po przestawieniu dawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj walczyłam z sharanem troszkę.. Płyn chłodniczy hamulce itp.. Więc nie miałam czasu zaglądac do a4.Ale szybko polaczylam się żeby sprawdzić ta dawkę wtrysku na pompe.Kolego pisałeś ze log 01 3kolumna u mbie coś jest inaczej zobacz na zdjęcie. Chyba chodzi Ci o 2 kolumnę tak?

Edytowane przez Patrycja Miętkiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zadnego zdjecia, nie pamietam wszystkiego ja na to patrze i wiem ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dawka paliwa zmieniona , audi ciepla pali ok. z tym że dalej brak jej mocy...

ktos ma jakies pomysly dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemasz, a sprawdzałaś czy masz dobrze podłączone wężyki od N75 i N18 oraz turbo może jakaś fajtłapa pozamieniała je test wychodzi dobrze (sztanga po odpięciu opada a po podpięciu wężyka unosi) ale podczas jazdy gruszka nie jest sterowana widziałem takie przypadki i działy się wtedy cyrki, kolejna rzecz to szczelność podciśnienia no i te błędy udało się usunąć ich przyczynę czy dalej są?

Edytowane przez Talib13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie.

A więc tak, opisze ciąg dalszy problemów tu aby nie zakładać nowego tematu.

próbuje posklejać fakty,..

zawór n18 mam rozłączony podciśnieniowo.

z pompy waku mam podcisnienie tylko na n75

egr zaslepiony blaszkami.

dalej mam problemy z mocą.. gdy podepne podciśnienie pod gruche turbo,f to sztanga unosi sie około 2cm..

ściągam wąż opada.

lecz przy ściągniętym weżu auto jedzie tak samo jak z podpiętym tak jakby było zero reakcji turbiny

samochód ma takiego muła ze 80km/h na 3 biegu to juz wypociny..

przy odpalonym silniku i po dodaniu gazu sztanga opada po czym przy zejściu na niskie obroty jest zasysana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...