Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór N205


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka check engine. Po odczytaniu vcds-em otrzymuje następujące błędy:

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
P2187 - 004 - - Intermittent
000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)
P000A - 008 - Slow Response - Intermittent
Z tego co poczytałem na amerykańskim forum za błędy te odpowiada zawór N205 od zmiennych faz rozrządu. Dzisiaj zrobiłem logi dynamiczne parametru 91 pokazującego zadaną pozycje wałka rozrządu i rzeczywistą. Wartość rzeczywista jest mocno wahająca się. Stąd moje pytanie czy miał ktoś podobne problemy ? lub może ocenić po logach czy takie zachowanie jest prawidłowe. Jestem skłonny do wymiany tego zaworu, lecz wolę mieć pewność że to w tym tkwi problem. Dodam jeszcze że po ściągnięciu wtyczki od tego zaworu znajdował się w niej olej. Poniżej zamieszczam wykres z porównaniem zadanej i rzeczywistej pozycji wałka rozrządu. Oś x to obroty silnika, oś y pozycja wałka.

http://zapodaj.net/742a777515873.jpg.html>wykres.jpg</a>

Opublikowano (edytowane)

Kolega ma większą wiedzę ode mnie jeśli chodzi vcdsa, natomiast jeśli olej jest we wtyczce to naturalnie można przypuszczać że pierścienie na tym zaworze regulującym są nieszczelne.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

Witam,

Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka check engine. Po odczytaniu vcds-em otrzymuje następujące błędy:

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle

P2187 - 004 - - Intermittent

000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)

P000A - 008 - Slow Response - Intermittent

Z tego co poczytałem na amerykańskim forum za błędy te odpowiada zawór N205 od zmiennych faz rozrządu. Dzisiaj zrobiłem logi dynamiczne parametru 91 pokazującego zadaną pozycje wałka rozrządu i rzeczywistą. Wartość rzeczywista jest mocno wahająca się. Stąd moje pytanie czy miał ktoś podobne problemy ? lub może ocenić po logach czy takie zachowanie jest prawidłowe. Jestem skłonny do wymiany tego zaworu, lecz wolę mieć pewność że to w tym tkwi problem. Dodam jeszcze że po ściągnięciu wtyczki od tego zaworu znajdował się w niej olej. Poniżej zamieszczam wykres z porównaniem zadanej i rzeczywistej pozycji wałka rozrządu. Oś x to obroty silnika, oś y pozycja wałka.

http://zapodaj.net/742a777515873.jpg.html>wykres.jpg</a>

I jak? Wiadomo już co jest 5...?

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez xcentriq
Opublikowano

Po wymianie zaworu na nowy z ASO błąd zniknął. A nowe logi dymaniczne wyglądają już bardziej optymistycznie, wykres zadany z rzeczywistym są do siebie podobne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...