yuhri Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Moje pytanie jest dokładnie jak nazwa tematu. Ale do rzeczy. W aucie mojej żony cały czas coś trzeszczało/piszczało. Okazało się że z silnika wychodzi rura wydechu, która potem przez łączenie stożkowe przechodzi dalej. To łączenie jest skręcone dwoma śrubami a na nich osadzone sprężyny. Wygląda to mniej więcej jak na zdjęciu: I właśnie w te otwory wchodza te śruby. Ponieważ trzeszczało, na śruby nałozyłem tulejki miedziane. Ilość trzeszczenia spadła o 80%. Pozostałe 20% to samo łączenie. I teraz moje pytanie- czy można tam wsadzić jakąś gumę by metal nie ocierał o metal. Dodam że te rury łączą się zaraz za katalizatorem jak tutaj: więc temperatura tam jest pewnie wysoka. Ewentualnie jakiś inny pomysł na to łączenie, który wyeliminuje te piski, trzeszczenia itp. Może jakaś uszczelka miedziana ?
Fido Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 czy można tam wsadzić jakąś gumę by metal nie ocierał o metal. Znasz jakąś gumę co wytrzyma wysokie temperatury ? Skręć to porządnie dobrymi śrubami. Możesz użyć pasty do uszczelnienia układów wydechowych.
M@rcin Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 (edited) ja bym nie wsadzał nic tam, a w szczególności na pewno nie gumę. Edited January 19, 2016 by xMarcin95x
iwadrian Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 (edited) w niektórych autach np opel jest pierścień pleciony z drutu. http://imged.pl/pierscien-rury-wydechowej-iveco-daily-9603895480-3293585.html Edited January 19, 2016 by iwadrian
yuhri Posted January 21, 2016 Author Posted January 21, 2016 Znasz jakąś gumę co wytrzyma wysokie temperatury ? Tak, silikon. http://www.tworzywa.org/produkt,11989,guma-silikonowa Poza tym, to w pewnym sensie ma niwelowac drgania/ruchy silnika. Jak to skręcę to poleci któreś mocowanie-tak mi podpowiada logika. Pasta do uszczelnień nic nie da - jak sama nazwa mówi, ona nie smaruje a uszczelnia. Potrzebowałem porady bo się nie znam. Ale nie wiem czy iwadrian nie podał lepszego rozwiązania.
jaro1768 Posted January 21, 2016 Posted January 21, 2016 Do takich połączeń jest uszczelka, musisz dokupić i założyć. A sam przegub po skręceniu musi mieć możliwość ruchu, to taki odpowiednik plecionki w naszych audicach. Jeśli będzie sztywny to rozleci się szybko coś w układzie wydechowym. Do śrub stosuje się chyba sprężyny z tego co pamiętam, inaczej nie da rady zapewnić tej swobody ruchu.
yuhri Posted January 21, 2016 Author Posted January 21, 2016 Jaro, bardzo dziękuję ale czy masz namiar na taką uszczelkę ? Da sie to kupić w różnych wymiarach ? Rozumiem że ta uszczelka wchodzi w to łączenie ? śrub nie ruszam, jedyna modyfikacja to jak w pierwszym poście, miedziane tulejki na śrubach.
jaro1768 Posted January 21, 2016 Posted January 21, 2016 Musisz spytać w skl motoryzacyjnym, czasem tylko ASO. W Toyocie, jak byłem na przeglądzie, też wymieniali uszczelkę, sporo kosztowała ale nie było wyboru bo w zamienniku nie występowała i była nieosiągalna poza ASO. Co do śrub to zobacz jak są skręcane w ori takie połączenia i tak samo zrób u siebie, bo na sztywno nie wolno tego skręcać, po prostu wydech nie będzie miał możliwości ruchu i w końcu najsłabsza jego część/połączenie ulegnie uszkodzeniu.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now