Jump to content
IGNORED

Czy można dać elementy gumowe na łączeniu w układzie wydechowym ?


Recommended Posts

Posted

Moje pytanie jest dokładnie jak nazwa tematu. Ale do rzeczy. W aucie mojej żony cały czas coś trzeszczało/piszczało. Okazało się że z silnika wychodzi rura wydechu, która potem przez łączenie stożkowe przechodzi dalej. To łączenie jest skręcone dwoma śrubami a na nich osadzone sprężyny.

Wygląda to mniej więcej jak na zdjęciu:

42751-1.jpg

I właśnie w te otwory wchodza te śruby. Ponieważ trzeszczało, na śruby nałozyłem tulejki miedziane. Ilość trzeszczenia spadła o 80%. Pozostałe 20% to samo łączenie. I teraz moje pytanie- czy można tam wsadzić jakąś gumę by metal nie ocierał o metal. Dodam że te rury łączą się zaraz za katalizatorem jak tutaj:

Rysunek_ukladu_2012-05-24_11;28;14.JPG

więc temperatura tam jest pewnie wysoka. Ewentualnie jakiś inny pomysł na to łączenie, który wyeliminuje te piski, trzeszczenia itp. Może jakaś uszczelka miedziana ?

Posted

czy można tam wsadzić jakąś gumę by metal nie ocierał o metal.

:facepalm:

Znasz jakąś gumę co wytrzyma wysokie temperatury ?

Skręć to porządnie dobrymi śrubami.

Możesz użyć pasty do uszczelnienia układów wydechowych.

Posted (edited)

ja bym nie wsadzał nic tam, a w szczególności na pewno nie gumę.

Edited by xMarcin95x
Posted


Znasz jakąś gumę co wytrzyma wysokie temperatury ?

Tak, silikon.

http://www.tworzywa.org/produkt,11989,guma-silikonowa

Poza tym, to w pewnym sensie ma niwelowac drgania/ruchy silnika. Jak to skręcę to poleci któreś mocowanie-tak mi podpowiada logika.

Pasta do uszczelnień nic nie da - jak sama nazwa mówi, ona nie smaruje a uszczelnia.

Potrzebowałem porady bo się nie znam.

Ale nie wiem czy iwadrian nie podał lepszego rozwiązania.

Posted

Do takich połączeń jest uszczelka, musisz dokupić i założyć. A sam przegub po skręceniu musi mieć możliwość ruchu, to taki odpowiednik plecionki w naszych audicach. Jeśli będzie sztywny to rozleci się szybko coś w układzie wydechowym. Do śrub stosuje się chyba sprężyny z tego co pamiętam, inaczej nie da rady zapewnić tej swobody ruchu.

Posted

Jaro, bardzo dziękuję ale czy masz namiar na taką uszczelkę ? Da sie to kupić w różnych wymiarach ? Rozumiem że ta uszczelka wchodzi w to łączenie ?

śrub nie ruszam, jedyna modyfikacja to jak w pierwszym poście, miedziane tulejki na śrubach.

Posted

Musisz spytać w skl motoryzacyjnym, czasem tylko ASO. W Toyocie, jak byłem na przeglądzie, też wymieniali uszczelkę, sporo kosztowała ale nie było wyboru bo w zamienniku nie występowała i była nieosiągalna poza ASO. Co do śrub to zobacz jak są skręcane w ori takie połączenia i tak samo zrób u siebie, bo na sztywno nie wolno tego skręcać, po prostu wydech nie będzie miał możliwości ruchu i w końcu najsłabsza jego część/połączenie ulegnie uszkodzeniu.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...