Skocz do zawartości
IGNOROWANY

14 błędów silnika, telepanie przy niskich obrotach,


mattii

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, to dobieraj się powoli i ostrożnie, bo to *ujostwo lubi powpadać do środka ... trójnik może być brudny z zewnątrz ale ma być szczelny, po wymianie podciśnienie do sprawdzenia szczelności.

Zawsze powoli:) Rozumiem, że masz na myśli te wkładki do wtryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze powoli:) Rozumiem, że masz na myśli te wkładki do wtryskiwaczy?

Nie rozmawiamy o wtryskiwaczach, tylko o odpowietrzeniu skrzyni i wymianie kolanka a z nim zaworu:
6ae8f454.jpg
Odnośnie innych błędów mam na myśli błąd 17887, błąd podciśnienia w układzie.
Może się przydać:
Edytowane przez gplaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, co do tego błędu to w sumie nie wiem jak hamulce się mają bo auto z lawety prosto do garażu wjechało. Jak mi się uda już uruchomić autko żeby nie telepało to będę dalej sprawdzał co jeszcze nie gra.

Chyba, że sprawdzić coś od razu i ew zamówić części ??? Z tego co wyczytałem to wężyki podciśnienia, pompa vacuum i ktoś jeszcze miał problem z zaworkiem zwrotnym. Z tego wszystkiego chętnie wymienię zaworek i wężyki.. W sumie i tak będę wymieniał wężyki podciśnienia w a6 1.9tdi więc może od razu domówić więcej i tu też wymienić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że sprawdzić coś od razu i ew zamówić części ??? Z tego co wyczytałem to wężyki podciśnienia, pompa vacuum i ktoś jeszcze miał problem z zaworkiem zwrotnym. Z tego wszystkiego chętnie wymienię zaworek i wężyki.. W sumie i tak będę wymieniał wężyki podciśnienia w a6 1.9tdi więc może od razu domówić więcej i tu też wymienić ??

Nie koniecznie wymieniać od razu wszystko... przyczyna błędu 17887 może być tuleja gumowa 8D0 611 743B i zawór zwrotny 07C 133 529A

Sprawdź szczelność, jest sporo filmików w sieci, masz tam co i jak robić...

Zaworek można sprawdzić, dmuchasz z jednej strony ma przepuszczać, z powrotem ma byc szczelny

Edytowane przez gplaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki za odpowiedź jutro się za to wezmę i sprawdzę co się da. Czasem po prostu wolę zamówić części i wydać 100zł niż później zamawiać na miejscu za 3x tyle albo czekać na wysyłkę z Polski.


Przy okazji sprawdzania natknąłem się na 2 rzeczy które mnie zaniepokoiły

NR 1

ncl28fkq.jpg

Zaznaczony wężyk kończy się w połowie silnika z tyłu do niczego nie podłączony..... a i w około też nie mogłem znaleźć nic co by do niego pasowało. Wie ktoś może do czego on powinien iść?

NR 2

Znowu coś brakującego przy pompie abs jest przykręcony konektor ale bez kabelka i znowu w około nic co by pasowało. Coś tu powinno być czy to kolejna jakaś "sztuka"

h3zvtxid.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji sprawdzania natknąłem się na 2 rzeczy które mnie zaniepokoiły

NR 1

ncl28fkq.jpg

Zaznaczony wężyk kończy się w połowie silnika z tyłu do niczego nie podłączony..... a i w około też nie mogłem znaleźć nic co by do niego pasowało. Wie ktoś może do czego on pow

Sprawa wygląda tak, praktycznie masz opcje do usunięcia "flaków" pod machą, w celu pozbycia się zbędnych niedziałających zaworków wężyków itp ... itd...

Operacja: usuniecie EGR kombi-valve, N112, N249, SAI, N75, DV...

Jest pare powodów dla których warto przemyslec sprawe.

W momencie zimnego startu zawór N112 otwiera kombi a pompa sai tłoczy spaliny ubogie w tlen a bogate w niedopalone paliwo z powrotem do filtra powietrza

aby wróciły do komory spalania taki ekologiczny zagracacz.

Wyrzucasz N112 i zawór kombinowany się już nie otwiera tym samym cały układ recylkulacji spalin przestaje działać

możesz spokojnie wyrzucić Zawór kombi oraz pompkę SAI a "dziurę" w głowicy zaślepić bo po co trzymać pod maską nie działające graty?

Masz tu taki zbliżony schemacik:

N112 Zielony

17198297365_756a6095c9_o.png

na koniec cały zabieg i jego pozytywny efek, w linku poniżej: na czerw. oznaczono usuniete elementy ... niebieskie podlączenie, w zestawie filtr stożkowy, zawór odpowietrzający BOV do atmosfery i elektrozawór kontroli doładowania EBC selenoid,

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/235106-DIY-B6-1-8t-Vacuum-line-and-Check-Valve-removal-simplification

:)

Edytowane przez gplaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie chciałbym nic usuwać bo muszę przejść przez badanie techniczne przy ponownej rejestracji a tutaj jest ono dosyć szczegółowe z tego co wiem, więc chyba wolałbym dojść do takiego stanu jaki był na początku.

Wie ktoś do czego powinien iść ten wężyk???


Nikt nie wie z czym ten wężyk ma się łączyć?

Edytowane przez mattii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki to tak tylko dla upewnienia się idzie on z N112 do SAI a następnie do SAI pompy ?? Dzisiaj to zobacze na aucie. Naprawa się trochę przeciąga bo nadal czekam na części ale jak tylko dojdą (następny tydzień) to się zabieram za wszystko.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zawór n112 steruje zaworem EGR - SAI combi valve. Z drugiej strony jest on połączony z pompą powietrza wtórnego. Sprawdź połączenie z EGR. Jeśli rozpięty, prawdopodobnie membrana EGR uszkodzona, czyli wymiana.

06b131101k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawione kolanko odmy, trójnik i zaworek w nim, dodatkowo wywalone SAI. Zero telepania silnik pracuje równo

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...