Alin Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Witam. Niedawno kupiłem A4 B8 z 2012r. Dziś rano jadąc do pracy najpierw dostałem informację na fis-ie że jest problem z układem kierowniczym i zaświeciła się żółta kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. Po przejechaniu kolejnych ok. 6 km dostałem informację o uszkodzeniu układu kierowniczego i informacji o tym by zatrzymać samochód, a kolor kontrolki zmienił się na czerwony i wspomaganie przestało działać. Poniżej zamieszczam kompletny scan auta Autocom CDP+ http://www.directupload.net/file/d/4266/cbb4vusx_pdf.htm Z tego co wyczytałem jest to albo uszkodzony sterownik lub uszkodzona wiązka. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem, lub podpowiedział jak sprawdzić czy uszkodzeniu uległ sterownik. Za wszelkie podpowiedzi z góry serdecznie dziękuję.
Jakub_electronic Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 nie wiem jak jest w b8 pompa na pasek czy elektrohydrauliczna? na początek dla zasady sprawdź bezpieczniki. możesz kompem zobaczyć też bloki czy pokazuje wartości, kąt skrętu itp.
Alin Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor Opublikowano 16 Lutego 2016 (edytowane) Elektrohydrauliczne. Przyznam się szczerze, że nie bardzo miałem dziś czas, lecz jutro po 14 na pewno to sprawdzę. Przynajmniej tak się pojawia w wydruku z AutoCom-a. Razem z brakiem wspomagania nie działa również system start-stop. Bezpieczniki sprawdziłem wczoraj i wszystkie ok. Edytowane 17 Lutego 2016 przez Alin
wrclaguna Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 pasuje miec scan z auta, wklej tu numery błedów
Alin Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 (edytowane) pasuje miec scan z auta, wklej tu numery błedów Proszę: Hamulce (ABS/ESP – Bosch 8.1 ESP – MT/AT – Z monitorowaniem ciśnienia opon) 02214 – Ostrzeżenie o ciśnieniu opon - Brak objawu - nieciagly 01309 - Elektrohydrauliczny układ sterowniczy, moduł sterowania - Kody kontroli usterek - Staly Funkcje różne (Brama – diagnostyka) 00384 - Optyczna szyna danych - Obwód przerwany - nieciagly 01309 - Elektrohydrauliczny układ sterowniczy, moduł sterowania - Brak komunikacji - nieciagly Funkcje rózne (Wspomaganie kierowania - Diagnostyka) C10AD29 - czujnik położenia silnika, niewiarygodny sygnał - Nieciagle 100F08 - Nieznany kod usterki 700602 - Nieznany kod usterki C10F129 - Czujnik momentu na kierownicy 2; sygnał niewiarygodny - Nieciagle To wszystkie błędy jakie wyrzucił Autocom po scanie całego auta. Ale dziś rano zauważyłem jeszcze coś dziwnego. Wkładając kluczyk w miejsce gdzie powinien być uruchomiło się wszystko, tzn. podświetlenie zegarów itd. uruchomiłem samochód i zegary zgasły. w tym czasie nie dało się w żaden sposób wyłączyć samochodu. Po chwili zegary się podświetliły i zaczęło wyświetlać błędy stabilizacji toru jazdy, czujników ciśnień w oponach. Błędy są z przed opisanej wyżej sytuacji czyli z wczoraj. Edytowane 17 Lutego 2016 przez Alin
wrclaguna Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 trzeba sprawdzic okablowanie w kolumnie kierowniczejmozliwe ze gdzies cos sie przetarało lub zalało
Alin Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) Na dzień dzisiejszy samochód został odstawiony do warsztatu. o zakończeniu całej historii poinformuję. Witam. Sorry, że tak długo nie odpisywałem. Niestety do elektroniki dostała się woda i skończyło się to efektownym boom. Z tego co się dowiadywałem w Audi jest problem z układami kierowniczymi w A4, a dokładnie z dostawaniem się wody do elektroniki. Przyglądając się tej elektronice zauważyłem, iż część laminatu nie jest zabezpieczona i tam właśnie następuje powstawanie śniedzi, a na końcu do uszkodzenia elektroniki. mnie udało się dopaść samą elektronikę, lecz też jej nie izolowałem, ponieważ sądząc po budowie tej elektroniki dość duże prądy przepływają przez cały układ. Jeżeli jest ktoś zainteresowany mogę zrobić zdjęcia i wrzucić na forum. Edytowane 25 Marca 2016 przez Alin
sajmon136 Opublikowano 1 Października 2016 Opublikowano 1 Października 2016 Panwie mam taki problem kupiłem niedawno audi a4 po stłuczce i nie działa wspomaganie, wyświetla się kontrolna nie sprawny układ kierowniczy zatrzymaj samochód,mam drugą przekładnie i moje pytanie brzmi czy jak ją wymienię to będzie wszystko działać czy trzeba jakoś ją konfigurować na kąpie.
matus5 Opublikowano 18 Października 2017 Opublikowano 18 Października 2017 Witaj Alin mógł byś wysłać zdjęcia tej elektroniki układu wspomagania
pawcio2594 Opublikowano 18 Października 2019 Opublikowano 18 Października 2019 Koledzy dopadł mnie ten sam problem.Pacjent A4 B8 2012r. Nie działa wspomaganie a razem z nim system start stop. Alin czy mógłbyś dać wskazówki lub zdjęcia tej elektroniki. Czy od wspomagania jest jakiś sterownik? Gdzie się znajduje? Oczywiście bezpieczniki sprawdzone i tutaj jest ok. A może ktoś ma schemat instalacji wspomagania jakie powinny być napięcia? 1
z1_white Opublikowano 7 Lutego 2021 Opublikowano 7 Lutego 2021 Panowie mam Bardzo Bardzo podobny problem. A4 B8 3.0 TDI QUATTRO 240 km Tiptronic CCWA . Ostatnio zauważyłem że wyświetlił mi się błąd a mianowicie zapaliła się kontrolka ESP oraz kontrolka od układu kierowniczego na żółto ale po chwili problem ustał. Moje audi ma system Audi Drive Select tak na marginesie. No i żeby was nie skłamać ostatnio zapaliły mi się kontrolki te same. od ESP oraz Od układu kierowniczego. Błąd od ESP brzmi ,, ESP fault! See owner's manual " natomiast błąd od układu kierowniczego brzmi ,, Dynamic steering: system fault" . Najlepsze jest to że kiedy na tym błędzie próbowałem ruszyć to błąd nie znikną jak ostatnim razem a pozostał na dodatek jadąc prosto okazało się że kierownicę muszę mieć przekręconą w prawo o prawie 90 stopnii aby jechać prosto. Wspomnę że teraz błąd pokazał mi się jakoś jak był mrozy ale nie bezpośrednio po odpaleniu ale np podczas postoju. Pojechałem do mechanik aby zdiagnozować usterkę okazało się że błąd jest w układzie kierowniczym i brzmi ,, uszkodzenie mechaniczne" zdziwiłem się co to jest. skasowaliśmy błędy ruszyliśmy i było ok. Autko stało całą noc w garażu pojechałem rano w trasę 100 km i wróciłem wieczorem no i na następny dzień znowu to samo. Ale nie przy 1 odpaleniu tylko przy którymś. Tylko że tym razem miałem koła prosto więc nie musiałem mieć aż tak przekręconej kierownicy aby jechać. W Poniedziałek jadę do mechanika i będę szukać co to może być ale tak naprawdę błąd ESP pojawia się po błędzie układu kierowniczego więc stawiam że tam coś jest. Miał ktoś z was podobną sytuację ??? PS. dodam że tym razem błąd trzeba było usunąć z VAG ponieważ system wykrył uszkodzenie mechaniczne i nie chciał sam się usunąć.
bea4good Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 W dniu 19.02.2016 o 10:27, Alin napisał: Na dzień dzisiejszy samochód został odstawiony do warsztatu. o zakończeniu całej historii poinformuję. Witam. Sorry, że tak długo nie odpisywałem. Niestety do elektroniki dostała się woda i skończyło się to efektownym boom. Z tego co się dowiadywałem w Audi jest problem z układami kierowniczymi w A4, a dokładnie z dostawaniem się wody do elektroniki. Przyglądając się tej elektronice zauważyłem, iż część laminatu nie jest zabezpieczona i tam właśnie następuje powstawanie śniedzi, a na końcu do uszkodzenia elektroniki. mnie udało się dopaść samą elektronikę, lecz też jej nie izolowałem, ponieważ sądząc po budowie tej elektroniki dość duże prądy przepływają przez cały układ. Jeżeli jest ktoś zainteresowany mogę zrobić zdjęcia i wrzucić na forum. Witaj, udało Ci się naprawić sterownik czy trzeba było zamówić nowy ?
M@rcin Opublikowano 2 Września 2021 Opublikowano 2 Września 2021 (edytowane) @Up @Alin @bea4good @wrclaguna Pany pytanko - Audi S5 8T - wspoma Servotronic Najpierw wyrzuciło błąd układu kierowniczego (zółty check), potem po paru kilometrach (czerwony check) i padło wspomaganie. Po rozebraniu w środku w module mokro, moduł został wymieniony na drugi o takich samych nr tj : Po złożeniu modułu i odpaleniu czuć, że wspomaganie wróciło natomiast nadal wyświetla się check - tym razem zółty, i na VCDS wyrzuca 3 błędy, których nie da się skasować : Pytanie, czy nowy sterownik trzeba jakoś dodatkowo zakodować pod auto ew zrobić jakieś adaptacje? Edytowane 2 Września 2021 przez M@rcin
wrclaguna Opublikowano 3 Września 2021 Opublikowano 3 Września 2021 Pasuje przefleszowac sterownik bo cos nie halo z nim
Leszczonka Opublikowano 6 Lutego 2023 Opublikowano 6 Lutego 2023 Wiatam Panów mam problem właśnie z układem sterowniczym,padł mi magiel zero błędów tylko było słychać ze łożyska koniec,wziąłem magiel ze sterownikiem z rocznika 12 a moje auto z 13 wiec postanowiłem tylko przerzucić sterownik,wrzuciłem magiel z moim sterownikiem i błąd na czerwono ze układ kierowniczy niesprawny błędy są dwa,vcds nie da sie usunąć itp,wiec wrzuciłem ten sterownik z 12stego i dalej układ kierowniczy nie sprawny ale posiada 3 błędy, wklejam błędy na moim sterowniku z 13 roku i na sterowniku z 12stego rocznika tu sterownik z roku 13stego,błędów się nie da skasować vcds i komputerem diagnostycznym bosha tu sterownik z 12stego roku i błędy sprawdzane vcds i brak możliwości usunięcia
Rafalq3 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 W dniu 1.10.2016 o 20:18, sajmon136 napisał(a): Panwie mam taki problem kupiłem niedawno audi a4 po stłuczce i nie działa wspomaganie, wyświetla się kontrolna nie sprawny układ kierowniczy zatrzymaj samochód,mam drugą przekładnie i moje pytanie brzmi czy jak ją wymienię to będzie wszystko działać czy trzeba jakoś ją konfigurować na kąpie. Hej kolego i co było u Ciebie problemem braku wspomagania ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się