Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Update mechatroniki Tiptronic


piotrekb_tt

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie tak sie zastanawiam czy Aso Audi przeprowadza coś takiego w skrzyni biegów jak update softu? Wiem że często na serwisie są aktualizowane inne sterowniki ale czy skrzynia też sie do nich zalicza? Wiem że BMW posiadające również skrzynie 6hp28 takie aktualizacje wypuszcza. Nurtuje mnie ten temat też w kontekście zmiany softu w GCU przez tunera. Jest dużo opinii w internetach że skrzynia po zwiększeniu mocy zaczyna się "motać" i również mogę podzielić taka opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest wprowadzana spora modyfikacja programu silnika, to z założenia żaden fabryczny soft skrzyni nie pomoże. Można się pewnie ratować tylko softem modyfikowanym przez tunera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wlasnie ze sa limitery momentu na biegach pozakladane ale w sumie zaden tuner ich nie przesuwa, nawet przy mocach rzedu 400/780nm. Podejrzewam ze gdyby ktos rozgarniety w tym zerknal w ten soft to ta skrzynia sprawiala by o wiele wiecej frajdy. Teraz np na S w zakresie obrotow w ktorych jest najwiecej NM skrzynia wrzuca kolejny bieg. Dodatkowo zmienil bym punkt zmiany biegu przy max obciazeniu na nizszy bo bez sensu ten motor krecic do czerwonego pola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo opinii w internetach że skrzynia po zwiększeniu mocy zaczyna się "motać" i również mogę podzielić taka opinię.

nie znam skrzyni która po programie jeździ gorzej, zawsze było lepiej. Warunek dobrze ogarnięty mod, jak ktoś spartoli ECU to skrzynie się po prostu gubią i takich kilka widziałem.

Limitery per bieg masz w ECU i GCU, na silniku są niższe i ich modyfikacja to standard, im nowszy sterownik tym więcej limiterów i więcej możliwości . Te na skrzyni przeważnie (nie zawsze) są wyższe temu nie trzeba ich dotykać..

Podejrzewam ze gdyby ktos rozgarniety w tym zerknal w ten soft to ta skrzynia sprawiala by o wiele wiecej frajdy. Teraz np na S w zakresie obrotow w ktorych jest najwiecej NM skrzynia wrzuca kolejny bieg. Dodatkowo zmienil bym punkt zmiany biegu przy max obciazeniu na nizszy bo bez sensu ten motor krecic do czerwonego pola.

w starszych tipach robili, w S'ce robią.. może 6hp28 też ktoś ogrania.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo opinii w internetach że skrzynia po zwiększeniu mocy zaczyna się "motać" i również mogę podzielić taka opinię.

nie znam skrzyni która po programie jeździ gorzej, zawsze było lepiej. Warunek dobrze ogarnięty mod, jak ktoś spartoli ECU to skrzynie się po prostu gubią i takich kilka widziałem.

Limitery per bieg masz w ECU i GCU, na silniku są niższe i ich modyfikacja to standard, im nowszy sterownik tym więcej limiterów i więcej możliwości . Te na skrzyni przeważnie (nie zawsze) są wyższe temu nie trzeba ich dotykać..

Podejrzewam ze gdyby ktos rozgarniety w tym zerknal w ten soft to ta skrzynia sprawiala by o wiele wiecej frajdy. Teraz np na S w zakresie obrotow w ktorych jest najwiecej NM skrzynia wrzuca kolejny bieg. Dodatkowo zmienil bym punkt zmiany biegu przy max obciazeniu na nizszy bo bez sensu ten motor krecic do czerwonego pola.

w starszych tipach robili, w S'ce robią.. może 6hp28 też ktoś ogrania.
Mod jest zrobiony dobrze. Rogal raczej ogarnia edc17 z palcem w d..... Skrzynia nie tyle co sie gubi czy zastanawia co zmienia za szybko bieg. Akurat w momencie gdzie jest najwieksze kopniecie NM. Dzieje sie tak przy przyspieszaniu z pedalem gazu wcisnietym na 70proc. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu kreci znowu za wysoko. Zmienilbym wlasnie te ustawienia. Soft jest do ogarniecia. Trzeba tylko zassac plik ze sterownika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod jest zrobiony dobrze. Rogal raczej ogarnia edc17 z palcem w d.....

grhmz, tia..

Soft jest do ogarniecia. Trzeba tylko zassac plik ze sterownika.

więc w czym problem ? niech umyje rękę i zrobi.

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale według mnie wymyślasz a zachowanie skrzyni wydaje się być poprawne, CCWA nie kopie, niut leci płasko więc zakładam że chodzi o obliczanie paliwa względem rpmów i gazu a to przecież bez problemu wyregulujesz driver wish'em

W internecie masz upy softu, pogadaj z guru może Ci poszuka i wrzuci najnowszą wersję, w silnikach masz dość duże zmiany (czasem soft pisany od zera). Tylko naładuj aku bo chwilę to trwa...

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod jest zrobiony dobrze. Rogal raczej ogarnia edc17 z palcem w d.....

grhmz, tia..

Soft jest do ogarniecia. Trzeba tylko zassac plik ze sterownika.

więc w czym problem ? niech umyje rękę i zrobi.

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale według mnie wymyślasz a zachowanie skrzyni wydaje się być poprawne, CCWA nie kopie, niut leci płasko więc zakładam że chodzi o obliczanie paliwa względem rpmów i gazu a to przecież bez problemu wyregulujesz driver wish'em

W internecie masz upy softu, pogadaj z guru może Ci poszuka i wrzuci najnowszą wersję, w silnikach masz dość duże zmiany (czasem soft pisany od zera). Tylko naładuj aku bo chwilę to trwa...

O soft się nie mart. Nie tylko pomorze może ;-) Skoro w DSG mozna zmienic softem punkt zmiany biegow, wylaczyc kickdown itp to czemu mam nie chciec zeby skrzynia zmieniala bieg tam gdzie ja chce a nie gdzie wymaga tego ekologia i ekonomia? Momentu jest plasko do 4000 tys obr. Wiec czemu mam z niego nie korzystać i zmieniac bieg przy 3100? Jezdziles kiedys 3.0tdi z 6hp28?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 70% i tak z niego nie korzystasz, co najwyżej czujesz jego narastanie bo nie jest płasko. Gdyby mi w takiej sytuacji skrzynia kręciła silnik do 4k to bym się zastawiał co się w niej zje...ło. Skoro przy 100% kręci za daleko to popraw górę w silniku, będzie z tego więcej korzyści. Mam starszy motor a REV nie bez powodu ustawiony jest na 4500.

To Twoje auto ) swoje widziałem, swoje wiem i w wirtualne legendy nie wierzę bo podstaw nie mam.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jesli chodzi o D to skrzynia bardzo fajnie sobie radzi i to ze zmieni bieg przy 3000 to normalka ale na S mogła by odkręcić do tych 3900. Przy 70% będzie pewnie kolo 500nm wiec tez jest czym jechac. Przy 4200obr mam nadal 510nm wiec tez nie mowie ze auto gora nie jedzie tylko po co ma krecic az do 5000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment jest budowany między innymi względem obrotów i gazu, nie jest płaski.. chyba że ktoś na odwal robi wszystko tak samo co większego sensu nie ma, marnowanie paliwa. Jego cały przebieg to widzimisię tunera.

Kręcenie do 5k faktycznie jest bez sensu, ja to eliminowałem nogą. Na początku irytujące, potem się przyzwyczaiłem. Do zrobienia jest na 100% (starsze przecież robili), uderz do dużych firm typu CS

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment jest budowany między innymi względem obrotów i gazu, nie jest płaski.. chyba że ktoś na odwal robi wszystko tak samo co większego sensu nie ma, marnowanie paliwa. Jego cały przebieg to widzimisię tunera.

Kręcenie do 5k faktycznie jest bez sensu, ja to eliminowałem nogą. Na początku irytujące, potem się przyzwyczaiłem. Do zrobienia jest na 100% (starsze przecież robili), uderz do dużych firm typu CS

Chyba nie mozemy sie zgadać:-) Nie twierdze ze moment jest u mnie plaski jak stół o 1000 obr do 4300. Trzeba sprobowac rev limiter ustawic 200-300 obr niżej w ecu. Tylko co na to skrzynia skoro w niej tez sa limitery obrotow. W CS robilem pare aut. Teraz od czasow poprzedniego projektu robie w R-performance i nie uwazam żeby Witek byl gorszym tunerem niz Patryk takze tez na pewno ogarnie. Z tego co wiem to nikt za bardzo w ogole nie chce sie tykac softow tych skrzynkach. Nawet przy mocach 380/750nm zostaja seryjne softy Edytowane przez piotrekb_tt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CS robilem pare aut. Teraz od czasow poprzedniego projektu robie w R-performance i nie uwazam żeby Witek byl gorszym tunerem niz Patryk takze tez na pewno ogarnie.

hmm myślisz że grono userów amatorów z forum ogranie temat lepiej niż ww śmietanka ? no jeśli tak to będzie wesoło :banan:

Z tego co wiem to nikt za bardzo w ogole nie chce sie tykac softow tych skrzynkach. Nawet przy mocach 380/750nm zostaja seryjne softy

Ty masz wyższe wymagania :)

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisales wczesnie dwa razy o narasatniu momentu itp ale niewazne. Nie szukam nikogo z forum do tego zeby mi zrobil soft do skrzyni. Che sie dowiedziej jak najwiecej i poznac ewentualne opinie ludzi ktorzy maja taki mod u siebie. W pierwszym poscie pytalem tez o oryginalne aktualizacje VW czy w ogole takie sa. Nie chodzi o jakies wysublimowane wymagania. Chodzi o usuniecie dwóch mankamentow ktore mnie denerwuja. 6hp28 ma wytrzymac ponoc 700nm wg producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisales wczesnie dwa razy o narasatniu momentu itp ale niewazne.

poczytaj o driver wish'u powinno Ci się rozjaśnić.

Che sie dowiedziej jak najwiecej i poznac ewentualne opinie ludzi ktorzy maja taki mod u siebie. W pierwszym poscie pytalem tez o oryginalne aktualizacje VW czy w ogole takie sa. Nie chodzi o jakies wysublimowane wymagania. Chodzi o usuniecie dwóch mankamentow ktore mnie denerwuja.

za nowe i za drogie.. o v6 nawet w B7 się tu niczego nie dowiesz co najwyższej wpadniesz w depresje.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisales wczesnie dwa razy o narasatniu momentu itp ale niewazne.

poczytaj o driver wish'u powinno Ci się rozjaśnić.

Che sie dowiedziej jak najwiecej i poznac ewentualne opinie ludzi ktorzy maja taki mod u siebie. W pierwszym poscie pytalem tez o oryginalne aktualizacje VW czy w ogole takie sa. Nie chodzi o jakies wysublimowane wymagania. Chodzi o usuniecie dwóch mankamentow ktore mnie denerwuja.

za nowe i za drogie.. o v6 nawet w B7 się tu niczego nie dowiesz co najwyższej wpadniesz w depresje.
Nie no czaje co to jest i jak dobierana jest wielkość dawki itp. Najwiecej info w sieci jest wlasnie o skrzyniach i konwerterach z BMW rwd. Audi ze wzgledu na quattro ma konwerter bardziej wytrzymaly. Tez wygrzebalem to info gdzies na forach z UK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...