Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 2.0 ubytki oleju


mA4eusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio zauważyłem, że moja kochanka ( A4 B7) zaczyna brać więcej oleju :( . Dolewkę robię co jakieś 2 miesiące w wielkości 0,5 litra (gdy pojawi się komunikat na blacie). Przy odpalaniu wiadomo puści bączka ale ostatni wyjechałem na podwórku no i dodałem gazu tak do 3,5-4tyś obr. no i pojawił się niebieski dym. . 11 miesięcy temu turbo przechodziło regenerację i jest jeszcze na gwarancji. Myślę, żeby zacząć od tego szukanie problemu chyba, że ktoś miał podobny problem. Chcę mieć sprawę rozwiązaną przed wymianą oleju. Dodam, że auto ma przejechane 188tyś km i jest zrobiony chip tuning (170km). W grudniu wymieniałem uszczelkę pod głowicą bo niby to miało być problemem jednak bez skutku. Jeszcze jedno pytanie : jaki olej polecacie (Castrol, Mobil 1 czy coś innego) ?

Pozdrawiam forumowiczów ! ;)

Edytowane przez mA4eusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :hi:

Jaki masz kod silnika kolego? bo w uzupełnionym profilu masz raczej "błędzik" ;)

moje [bRD] też łyka oliwe ale od wymiany do wymiany 0,5L musze dolać..

ile km zrobisz we te dwa miesiące?

nie dawno robiłem rozrząd u siebie i zmieniłem z castrola na motula (oryginalnego) ponoć lepszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tego ile km przejeżdżasz w te dwa miesiące bo jeden zrobi 5 tys a drugi 500 km. Ogólnie dopuszcza się ze między wymianami nie powinno się dolewac więcej jak 1litr oleju. Silniki doładowane zawsze będą brać olej bo turbo coś zawsze posci w dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile km.robisz przez te 2 miesiące? Bo ja np też robię dolewke oleju co 2miesiące z tym że przez ten okres robię 8000km więc ma prawo zjeść.

Jaki olej lejesz w motor...? Niektórzy jeżdżą po warsztatach na wymiany oleju i każdy co innego naleje bo taki olej ma na stanie nie patrząc właśnie na takich ludzi jak ty że widzisz ze olej znika.

Większość ludzi leje olej Motul.

Wcześniej jeździłem na Motul X-clean 8100, na chwilę obecną przeszedłem na Motul specific.

Temat zniknia oleju może być obszerny.

Turbo

Uszczelniacze zaworowe jak i stan prowadnic zaworowych,

Pierścienie

Uszczelniacze na pd

Pompa tandem

Odma silnika-saparator oleju

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.1500 km +/- ;) Dzisiaj sprawdziłem instrukcję obsługi i jest napisane " w zależności od sposobu jazdy i warunków eksploatacja zużycie oleju może wynosić do 0,5 litra/ 1000km..... poziom oleju należy sprawdzać w regularnych odstępach czasu" Co o tym myślicie ? Sugerować się instrukcją obsługi czy jednak odwiedzić mechanika ? :)


Zacznij od tego ile km przejeżdżasz w te dwa miesiące bo jeden zrobi 5 tys a drugi 500 km. Ogólnie dopuszcza się ze między wymianami nie powinno się dolewac więcej jak 1litr oleju. Silniki doładowane zawsze będą brać olej bo turbo coś zawsze posci w dolot.


Auto mam od maja 15' roku no i teraz będę robił kolejną dolewkę ( 3 litry już będzie :( ) W marcu będę olej wymieniał więc chcę mieć sprawę rozwiązaną :)


Ile km.robisz przez te 2 miesiące? Bo ja np też robię dolewke oleju co 2miesiące z tym że przez ten okres robię 8000km więc ma prawo zjeść.
Jaki olej lejesz w motor...? Niektórzy jeżdżą po warsztatach na wymiany oleju i każdy co innego naleje bo taki olej ma na stanie nie patrząc właśnie na takich ludzi jak ty że widzisz ze olej znika.
Większość ludzi leje olej Motul.
Wcześniej jeździłem na Motul X-clean 8100, na chwilę obecną przeszedłem na Motul specific.
Temat zniknia oleju może być obszerny.
Turbo
Uszczelniacze zaworowe jak i stan prowadnic zaworowych,
Pierścienie
Uszczelniacze na pd
Pompa tandem
Odma silnika-saparator oleju

Ok. 1500km ;) Kuzyn też mi mówił, żeby odmę wymienić. Jutro planuje się udać do mechanika z turbiną bo jest na gwarancji. Może tam tkwi problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma jest elementem pokrywy walka rozrządu więc wymiana pokrywy...

Tak to jest gdy turbo robione jest na jakiś chińskich częściach... Ja jestem za wymiana całego głównego kompletnego wywazonego korpusu oryginalnego meletta,wyczyścić VNT, przekłada się tylko muszle na koniec regulacja gruszki...i mamy 100% sprawne zdrowe turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma jest elementem pokrywy walka rozrządu więc wymiana pokrywy...

Tak to jest gdy turbo robione jest na jakiś chińskich częściach... Ja jestem za wymiana całego głównego kompletnego wywazonego korpusu oryginalnego meletta,wyczyścić VNT, przekłada się tylko muszle na koniec regulacja gruszki...i mamy 100% sprawne zdrowe turbo.

No nic jutro jadę sprawdzić te Turbo zobaczymy co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w układzie doładowania -norma będzie zawsze, turbo pompuje prawidłowo...-nie widzą przyczyny.ubywanie oleju to kosztowne szukanie od najtańszego nakładu zmierzające do remontu silnika...aż w końcu się wyjaśni.

Pisałeś że była wymieniana uszczelka pod głowicą czy była głowica planowana i wymieniane Uszczelniacze zaworowe wraz z prowadnicami ? sądzę że może tylko same Uszczelniacze w co też raczej watpie i tu jest błąd przy wyrobione prowadnicach zawory chwieja się na boki co powoduje rozczelnienie uszczelniacza przeco przedstaje się olej -spływa po trzonkach zaworowych i trafia do cylindrów, w przypadku zaworów wydechowych olej będzie wrzucamy że spalinami w kierunku turbo po części przez układ egru do kolektora ssacego i stamtąd do cylindrów do spalenia...

Trzeba by było zdemontować oba kolektory i dojrzeć czy są zaolejone trzonki zaworowe.ssace napewno będą ale czy wydechowe.

Może właśnie ten problem był powodem sprzedaży auta były właściciel nie chciał się wbijać w koszta...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w układzie doładowania -norma będzie zawsze, turbo pompuje prawidłowo...-nie widzą przyczyny.ubywanie oleju to kosztowne szukanie od najtańszego nakładu zmierzające do remontu silnika...aż w końcu się wyjaśni.

Pisałeś że była wymieniana uszczelka pod głowicą czy była głowica planowana i wymieniane Uszczelniacze zaworowe wraz z prowadnicami ? sądzę że może tylko same Uszczelniacze w co też raczej watpie i tu jest błąd przy wyrobione prowadnicach zawory chwieja się na boki co powoduje rozczelnienie uszczelniacza przeco przedstaje się olej -spływa po trzonkach zaworowych i trafia do cylindrów, w przypadku zaworów wydechowych olej będzie wrzucamy że spalinami w kierunku turbo po części przez układ egru do kolektora ssacego i stamtąd do cylindrów do spalenia...

Trzeba by było zdemontować oba kolektory i dojrzeć czy są zaolejone trzonki zaworowe.ssace napewno będą ale czy wydechowe.

Może właśnie ten problem był powodem sprzedaży auta były właściciel nie chciał się wbijać w koszta...

Rozumiem, że czeka mnie kosztowna naprawa jeśli twoje domniemania się sprawdzą ? Uszczelka została założona nowa przy wymianie świec bo ponoć z niej podciekało Niby to miało być rozwiązanie problemu jednak jak się okazało to nie :(

Edytowane przez mA4eusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha Czyli nie była ściągana głowica tylko sama pokrywa -niestety to nie powód zniknia 0,5l oleju na 1500km...

Chyba że silnik z zewnatrz Faktycznie przecieka i gubi olej a nie go większości spała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha Czyli nie była ściągana głowica tylko sama pokrywa -niestety to nie powód zniknia 0,5l oleju na 1500km...

Chyba że silnik z zewnatrz Faktycznie przecieka i gubi olej a nie go większości spała...

No właśnie dobrze mówisz 0,5 co 1000-1500km. Wiesz lubię czasami dodać więcej gazu (pewnie jak każdy). Jutro jadę jak coś będę wiedział to się podzielę ;) Czekam również na inne opinie forumowiczów ;) Szerokości życzę na nadchodzący tydzień ;)

Panowie ;)

Silnik w poniedziałek jedzie do czyszczenia ;) Dzisiaj byłem u mechanika mówił, że spodziewał się większej tragedii jednak tak źle nie jest (silnik suchy itp.) ;) To ma rozwiązać problem, czy tak będzie mam nadzieję, że tak i kolejnych odcinków już tu nie będzie :D

Odma do wymiany ;) Silnik został wyczyszczony ;) Teraz zobaczymy jaki będzie efekt ;)

Aha Czyli nie była ściągana głowica tylko sama pokrywa -niestety to nie powód zniknia 0,5l oleju na 1500km...

Chyba że silnik z zewnatrz Faktycznie przecieka i gubi olej a nie go większości spała...

Do wymiany odma, czyli pokrywa klawiatury silnika. Tak to ujął mechanik, powoduje to ubytki tego oleju. Pozostaje mi tylko ASO czy szukać w motoryzacyjnych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...