grabiec Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Panowie pytanko odnosnie b7 2.0 tfsi BGB Wolna jazda nagle kontrolka cinienia oleju (nie zdazylem auta zgasic) zgaslo samo po moze 5-10s. od zapalenia sie Wpierw myslalem ze sie zatarl ale silnik kręcił wiec sciaglem pokrywe zaworow i okazalo sie ze wydechowy walek sie tylko kreci ssacy stoi no to diagnoza lancuszek tak zerwal sie zawory krzywe glowica ściągnięta Ale teraz pytanko bo wyslalem glowice i okazuje sie ze sa wszystkie zawory ssace krzywe i 2 wydechowe ( jakim cudem jak pasek nie strzelil) poza tym walek ssacy ponoc stoi ze sie zatarl do tego w wariatorze uszczerbilo 1 zabka i jest do wymiany i nie wiem co bylo przyczyna czy lancuszek strzelil bo stanol walek (jak by sie zatarl to slabszym punktem od lancuszka jest pasek rozrzadu to bardziej by on przeskoczyl niz urwal bu sie lancuszek) czy moze jakas zwykly zbieg okolicznosci i sam z siebie strzelil lancuch ale z kad zatarty walek badz moze jakas inna przyczyna Martwie sie bo koszty beda nie male samo zrobienie glowicy z nowymi walkami koszt ok 4-4500 do tego wariator 1800zl i czesci (uszczelki, rozrzad,lancuszek itp) 1600zl w sumie prawie 8000 czy moze lepiej znalezc silnik i go zmienic Boje sie ze jak zrobie glowice to problemy wyjda z pompa oleju badz z cisnieniem przez cos musiala sie zapalic kontrolka cisnienia oleju (na poczatku myslalem ze przrz napinacz na lancuchu ale jakos w to nie moge uwierzyc)
arek_cccp Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 (edytowane) Ja bym szukał używki silnika bo sam słupek znajdziesz o wiele taniej. Do tego sprawdzenie pompy oleju bo albo strzelił łańcuch bo był zbyt luźny (bardzo rzadko to się zdarza ale zdarza się) albo pompa siadła stąd smarowania nie było i zatarło wałek przy czym rozerwało łańcuch spinający wałki bo za duże tarcie było, smok też do sprawdzenia . Jaki przebieg miałeś i na jakim oleju jeździłeś ? Wbrew pozorom ten łańcuszek wcale taki wytrzymały nie jest . A popychacz i trzpień hpfp jest cały? Widać jakieś oznaki zużycia na trzpieniu wałka ssącego ? Edytowane 29 Lutego 2016 przez arek_cccp
grabiec Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 230tys co ciekawe jak kupilem auto zaledwie 2 miesiace temu sprawdzalem cisnienie oleju bylo na cieplym 1,6b na wolnych olej motul 5w30 zaraz po zakupie zmieniony lancuszek byl by slabszy jak pasek hmm no i kor.. Nie wiem co robic bije sie z myslami strasznie ;( Chodzi ci o szklanke pompy jest ona w idealnym stanie na walku zadnych oznak wydarcia itp
arek_cccp Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 (edytowane) Hm jak nowy łańcuszek to raczej sam z siebie nie strzelił, 1.6b na wolnych hm ja sam miałem mierzone ale nie pamiętam dokładnie na wolnych miałem chyba 1b przynajmniej tak jak w 1.8T bodajże pod obciążeniem jest o wiele wyższe i w sumie jak pompa nie wyrabia to padnie pod obciążeniem a nie na wolnych bo nie wyrobi ciśnieniem. Sprawdź pompę i smok może przed kupnem właściciel nie dbał castrol i tryb longlife zabija każdy motor . Popatrz na aukcje po ile słupki chodzą popytaj na forum możę ktos ma na sell... Wydaje mi się, że nie są drogie 2-3tyś o ile pamiętam stały. Edytowane 29 Lutego 2016 przez arek_cccp
grabiec Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 Heh nie lancuszek nie byl zmieniany nie dałem kropki chodzilo o olej ze zmieniony po zakupie No niestety patrzylem no i lipa najtaniej za 6500 znalazlem ;(
arek_cccp Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 A szklanka hpfp cała nie ma żadnych resztek pod pokrywą zaworów? To jest opcja, że miałeś fabryczny łańcuszek 230tyś nalotu to sporo dla niego mogło być.
grabiec Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 A co najciekawsze kazda jedna czesc przy rozbieraniu byla oryginalna no procz rozrzadu (paska rolek itp) Szklaneczka cala i noc nie wyklepana No i nadal pozostaje kwestia zatartego walka ssacego
arek_cccp Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Pozostaje sprawdzić pompe oleju przynajmniej ja bym tak zrobił wyremontujesz lub wstawisz inny słupek i się okaże, że zaraz się zatrze bo pompa powiedziała papa .
grabiec Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Opublikowano 1 Marca 2016 remontowac nie bede bo sie nie oplaca szukam silnika calego i bede zmienial a ten bedzie na graty jak by czasem martwi mnie to ze ten walek sie zatarl i nie wiem w jakim stanie jest ani dol silnika (pompa olejowa,panewki) ani jak z cisnieniem na tlokach zalozyl bym wyremontowana glowice okaze sie ze nie ma cisnienia na tlokach i zas robota i kolejne $$$
Ksiadz Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Hej! To może ja wrzucę dwa zdania, bo jestem na etapie naprawy takiego samego auta. Nie wiem czy opłaca się w Polsce kupować cały silnik, czy to słupek czy z gratami, tym bardziej że wrzucisz to do auta, dla siebie. Przy takiej operacji (to tylko moja opinia i sugestia) należało by od razu zmienić rozrząd, przód i tył, plus zajrzeć profilaktycznie do miski. Ja zmieniłbym łańcuch tam na dole wraz z napinaczem oraz felerne kółko. Dopiero wtedy taki silnik do auta. Masz wszystko zrobione i pewne, że raczej się nie rozkraczy (choć różnie bywa). Ja kupiłem głowicę po regeneracji z 3 miesięczna gwarancją, z wałkami (bez wariatora) za 600 F. Do tego wszystkie graty które wymieniłem wcześniej. Blok silnika który zostaje, też sprawdzony, panewki, wał, bo to też może dostać po d*pie. Zliczyć koszta i wybrać tańszą opcję, tak na moje. Swój silnik sprawdzić dół po wyjęciu pompy, jak panewki całe to powinno być ok. Nie wiem ile razy Wam się trafiło że sama pompa czy wałki na pompie były zatarte, przytarte, ale ja miałem styczność ze sporą ich liczbą i tylko jedna pompa, dokładnie wałki właśnie były przytarte i stały w miejscu. I jeszcze dla przykładu, kupiłem silnik kompletny, po przeskoczeniu rzekomo paska rozrządu, więc myślałem że głowica do roboty, zawory i tyle... Okazało się że oprócz zaworów rozwalone dolne kółko z łańcuchem, górny łańcuch z napinaczem, głowica i wałki zatarte, blok, panewki uszkodzone. Więc kompletnie śmietnik, do wyrzucenia. Jedyny plus to wszystkie graty naokoło, które zostały na magazynie.
grabiec Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Opublikowano 2 Marca 2016 Takie zeczy wiadomo ze sie robi rozrzad itp zrobie i bede mial A troszke kasy mogę odzyskac ze sprzedazy starych czesci 7200zl to jest calkowity koszt zrobiona glowica na z nowymi czesciami w tym walki,wariator,rozrzad przod tyl A za 6500 mam slupek silnika sprawny zrobie rozrzady duperele wyjdzie max8000 i bede mial mysle swiety spokoj
Ksiadz Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 A za 6500 mam slupek silnika sprawny zrobie rozrzady duperele wyjdzie max8000 i bede mial mysle swiety spokoj A skąd pewność że to co kupisz to sprawne? Dlatego napisałem że nawet jak kupisz używany silnik to i tak na Twoim miejscu zrobiłbym wszystko. Więc sprawdź czy nie taniej Cię wyjdzie jednak naprawa Twojego z nową głowicą i resztą gratów. Wydaje mi się że w PL powinno być taniej, ale mogę się mylić.
grabiec Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Opublikowano 3 Marca 2016 Silnik montowac beda on właściciele i jak bedzie w pozadzku to bede zmienial rozrzady itp Wiec jak nie Bedzie ok to go wyciagna i po sprawie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się