Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ciśnieniem oleju 1,8 t BFB


SZYMON27

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć chłopy potrzebuję pomocy i pomysłów na moją maszynę 1,8t BFB(rok 2005) a problem wygląda tak chwilowe spadki ciśnienia oleju(albo po chwili gaśnie sama kontrolka albo wystarczy zgasić i zapalić auto i jest ok ) bez hałasu jak gdyby nic się nie działo. Auto jeździ na LIQUI MOLY 5W40. W roku 2014r. nowa pompa oleju orginał , panewki ok , czujnik nowy , duł czyszczony płukanka co wymiana , zaworki w podstawie filtra olejowego czyste sprawne ,nastawnik rozrządu wymieniony w 2012r.(zamiennik oczywiście).jedynie co to można przyczepić się wałka rozrządu i szklanki na wydechu nie ciekawie wygląda będę wymieniał ale czy to ma związek z ciśnieniem oleju. Zostało tylko znowu sprawdzenie dołu czyszczenie pompy, dodam że auto robi rocznie nie wiele około 8tyś. połowa w mieście. Kończą się mi już pomysły - może wy macie jakieś rady pomysły dla mnie z góry dzięki i POZDRAWIAM SZYMON

Edytowane przez SZYMON27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć chłopy potrzebuję pomocy i pomysłów na moją maszynę 1,8t BFB(rok 2005) a problem wygląda tak chwilowe spadki ciśnienia oleju(albo po chwili gaśnie sama kontrolka albo wystarczy zgasić i zapalić auto i jest ok ) bez hałasu jak gdyby nic się nie działo. Auto jeździ na LIQUI MOLY 5W40. W roku 2014r. nowa pompa oleju orginał , panewki ok , czujnik nowy , duł czyszczony płukanka co wymiana , zaworki w podstawie filtra olejowego czyste sprawne ,nastawnik rozrządu wymieniony w 2012r.(zamiennik oczywiście).jedynie co to można przyczepić się wałka rozrządu i szklanki na wydechu nie ciekawie wygląda będę wymieniał ale czy to ma związek z ciśnieniem oleju. Zostało tylko znowu sprawdzenie dołu czyszczenie pompy, dodam że auto robi rocznie nie wiele około 8tyś. połowa w mieście. Kończą się mi już pomysły - może wy macie jakieś rady pomysły dla mnie z góry dzięki i POZDRAWIAM SZYMON

A jakie jest ciśnienie oleju ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć słuchaj wiesz teraz nie nie mierzyłem ale na dniach będę sprawdzał ale podejrzewam że to dolne może być słabsze bo to górne jest ok dzwoniłem dziś do serwisu i powiedzieli mi że są dwie opcje albo pompa albo zawór nadciśnienia ale nie mogę dojść gdzie on się znajduje mam podejrzenie że to ta kulka z sprężynką w pompie oleju albo ten zaworek w podstawie filtra olejowego. A co ci powiem że zapala mi się to nawet rano jak go zapalę i ruszę i po kilkunastu metrach potrafi się zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie chodzi o tego w podstawie olejowej ja u siebie zmieniłem pompę olejowa ori z aso ale doraźnie bo auto ma przejechane 230 tys i nie miałem problemu z kontrola od ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz ja dwa lata temu też wymieniłem pompę orginał i był spokój przez dwa lata i co znowu pompa ale będę musiał w końcu sprawdzić ten dół a zaworek miałem czyszczony tam jest mały tłoczek i ma małą ryskę więc to może jest przyczyna ale trzeba to kupić w komplecie z podstawą bo osobno nie ma tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko cała podstawa jest dostępna cena w aso ok. 700zl bez wymiennika

wiesz ja dwa lata temu też wymieniłem pompę orginał i był spokój przez dwa lata i co znowu pompa ale będę musiał w końcu sprawdzić ten dół a zaworek miałem czyszczony tam jest mały tłoczek i ma małą ryskę więc to może jest przyczyna ale trzeba to kupić w komplecie z podstawą bo osobno nie ma tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie cena zabójcza jak na podstawę ale czy to to jest to nie wiem zastanawiam się czy nie kupić używki i założyć i zobaczyć czy to jest to . Jutro chcę założyć zegar i zobaczyć jak duże są spadki ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! podepnę się pod temat. Dręczy mnie słabe ciśnienie oleju silnik Bex. Kontrolka ciśnienia oleju zapala się gdy podwyższe obroty na zimnym silniku, na gorącym jest ok. Zmierzyłem ciśnienie oleju przy 90 stopniach na wolnych obrotach 0,5 Bara przy 3,5tys 3,5 Bara. Pierwszym podejrzanym był smok oleju, micha w dół, smok i micha wyczyszczona ale nie było za duzo syfu więc wymieniłem też pompe oleju na zamiennik Topran (stara nie wygladała podejrzanie). Zalany nowy olej shell helix 5w40. Odpaliłem auto zagrzałem, kontrolka oleju sie juz nie zapala, pomiar ciśnienia i dalej to samo:/. Przy wymianie sprawdzałem panewki głowne według mnie wyglądaja ok. W aucie na 99.9 % walnięta uszczelka pod głowicą niedługo sie za to zabiore. Czy niskie ciśnienie może powodować uszczelka??? Doradźcie coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też się już doczytałem że to go.... jakieś. Nie wiem co teraz zrobić z tym

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć po pierwsze pompę toprana na złom kup orginał koszt w serwisie ok. 600zł ja dałem 490zł ale to było dwa lata temu też na początku kupiłem toprana a teraz leży w garażu.W staw orginał i problem zginie sam jak poczytasz moje posty to sam wszystko będziesz wiedział a powiem nawalczyłem sie z tym olejem.przed wymiana pompy wlej do silnika płukankę LIQUI MOLY - Engine Flush i wtedy micha w dół i wymiana pompy olej zalej olej LIQUI MOLY 5w40 i bedzie ok a oglądałeś panewki swoje przy okazji jak to zobacz bo może któraś sie kończy le nie sadze.POZDRAWIAM daj znacz jak tam prace szymon


jak będziesz robił tą uszczelkę pod głowicą to sprawdz tę czy blok jest prosty bo głowice i tak będziesz planował a jak będzie krzywy blok to za jedną robotą i oczywiście gumki na zaworach obowiązkowo a uszczelka nie powinna nic mieć wspólnego z ciś. oleju chyba że woda idzie do oleju. Mówię wymień tą pompę na orginał i bedzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki z tak obszerną wiadomość :thumbup1: zrobie tak jak mówisz, szkoda ze wcześniej o tym Topranie nie poczytałem miałbym dużo mniej pracy. W najbliższym czasie biorę się za uszczelkę później pompa. Jak coś to napisze jak rozwiążę problem. Dzieki jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko bo przez to ciśnienie nie mogę spać po nocach:) jakbym chciał wymienić panewki dam radę zrobić to po ściągnięciu miski?? Oczywiście panewki na korbowodach bo te główne to chyba nie ma szans

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko bo przez to ciśnienie nie mogę spać po nocach:) jakbym chciał wymienić panewki dam radę zrobić to po ściągnięciu miski?? Oczywiście panewki na korbowodach bo te główne to chyba nie ma szans

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Idzie to zrobić ale nie jest to tak prosta sprawa jak panewki na korbowodach. Co do ciśnienia na wolnych obr na podstawie oleju nie powinno być mniej jak 1.0 bar. U mnie na starym napinaczu przy 90C było 1.2-1.3B po wymianie nie mierzyłem ciśnienia ale nigdy nie miałem problemu z kontrolka ciśnienia oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Myślę wymienić panewki na korbach przy wymianie pompy . Tylko nie wiem czy jest sens bez szlifowania czopów...

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...