Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problemy po wymianie uszczelki i regeneracji głowicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie !

Jestem debiutantem na tym forum i mam nadzieję , że mi pomożecie , bo już sił brak do tego silnika i auta ...

A mianowicie chodzi o moje nieszczęsne Audi A4 b6 z silnikiem 2.0 ATL z gazem ...

Całkiem niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą z wymianą oleju , uszczelniaczami itd .. wraz z planowaniem, regeneracją ( dość dużo kamienia ) . Przy okazji kompletna wymiana rozrządu oraz kompletna wymiana sprzęgła . Po wymianie tego wszystkiego przejechałem może z 1500 km .

Po tym wszystkim jest jeszcze gorzej niż przed wymianą ...

1 .Przy odpalaniu auta z rana , bądź w każdej innej porze dnia przez około 20 sekund z audiny tak kopci białym mega gęstym dymem , że praktycznie nic nie widać , dym utrzymuję się dość długo w powietrzu . Po 20 sek kopcenie ustępuję lecz nie do końca , cały czas kopci ale nie tak mocno jak zaraz po odpaleniu silnika . Gdy auto stoi na jałowym na światłach też dość mocno kopci , praktycznie nie widać auta , które stoi za mną w lusterku ...

Co to może być ? Wystarczy wymienić odmę aby to dymienie ustało ? Dodam , że płynu nie bierze jest cały czas taki sam stan . Z olejem jest tak jak w każdych altach czyli lubi sobie wypić ( 10w40 LOTOS )

2 . Następnym problemem jest dziwne bzyczenie ( metaliczny dzwięk " bzzzzzz " ) gdy auto jest juz mocno rozgrzane ( na zimnym silniku tego nie słychać ) Najczęściej słyszalne na przełomie 1.9 - 3.0 tys obrotów jak dodaję delikatnie gazu . Wtedy słychać ewidentnie dzięk typu " bzzzzzzz " raz słyszalny głośniej , raz troche ciszej . Cieżko mi określić kiedy ciszej a kiedy głośniej .

Czy to może być ten nieszczęsny wariator wraz z zaworem czy całkiem coś innego ?

3. Inna rzecz to ogrzewanie .. Przestało grzać . Robiłem kilka dni temu płukanie 3 krotne nagrzewnicy . Pomogło na 1 dzień . Następnego dnia jak wsiadłem do auta znowu dmuchało zimnym powietrzem ( na każdej ustawionej temperaturze ) . Układ odpowietrzałem 2 razy i również nic nie pomogło .

Bardzo proszę o pomoc Panowie bo idzie zwariować ...

Opublikowano

obstawiam zle naprawe lub peknieta glowice lub blok ,dlatego sie zapowietrza i nie grzeje ...co do kopcenia to czasami po uszczelnieniu glowicy robi sie problem z pierscieniami tlokow ...roznica cisnien i gdzies musi pchac w bardziej slabsze miejsce ....ale to tylko sugestie ...sprawdz na co2 uszczelke ....

Opublikowano

Głowica była sprawdzana i jest szczelna , tak samo jak bloki . Tylko , że uszczelka była wymieniana z 1,5 miesiąca temu i nie kopciło tak mocno jak teraz ( zauważyłem to z 2 tygodnie temu , że tak dymi ) . Jutro jadę z nią tak czy siak do mechanika i zobaczymy co on powie . Jest spore spore prawdopodobieństwo , że spartolił robotę z wymianą uszczeli i dlatego te objawy wszystkie ? Martwi mnie jeszcze te bzyczenie gdy silnik jest rozgrzany ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...