jacue Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Szanowni wlasciciele Tiptronikow i znawcy tematu, przez ostatnie dni probuje jednoznacznie ustalic czy efekt "polsprzegla" jest usterka skrzyni czy tez ten typ tak ma. Dzisiaj po kolejnych obserwacjach doszedlem do wniosku ze efekt polsprzegla jest w pewnych zakresach predkosci i obrotow nieunikniony. I tak np. jadac w trybie manualnym na 3cim biegu skrzynia ma calkowicie (0 polsprzegla) zapiety bieg do najnizszych dla 3ciego biegu 35km/h = do 1200 obr/min., ale jadac/zwalniajac dalej na 3cim biegu bez gazu skrzynia wlaczy juz polsprzeglo zostajac na 3cim biegu az do 20 km/h gdy automatycznie zredukuje na 2gi bieg pomimo jazdy w trybie manualnym. Mysle ze kazdy tiptronik jadacy w trybie manualnym (bo na S sie nie da na tak niskich obrotach a na D po prostu zredukuje) na 3 biegu ponizej 35km/h (25-30km/h) pokaze efekt polsprzegla (nieproporcjonalnie wyzszy przyrost obrotow niz predkosci) gdy zostanie przy tej predkosci na tym biegu wcisniety gaz. Prosze Was o przeprowadzenie takiego testu i wpisanie swoich spostrzezen. PZDR
KaliN Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Jak tylko już wróci mi z serwisu zrobię taki test. Przyglądałem się mojej skrzyni i bawiłem się na S D, manual'u. Zbijałem biegi podbijałem, ale tego o czym piszesz nigdy nie udało mi się osiągnąć... Dla pewności napiszę jak sprawdzę, ale takiego "poślizgu" nie pamiętam... Nic takiego nie zauważyłem... Może znikomo jest spowolnione wkręcanie na obroty, ale to bardzo słabo odczuwalne... Zrobiłeś coś z tym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się