Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Logi do analizy- 1.8T AEB


beefrezer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na początku proszę o wyrozumiałość, pierwszy raz loguję AEB. Na wstępie wrzuciłem logi statyczne.

Objawy: Samochód nie przyśpiesza tak jak powinien, ma przerwy w gazie. Mam wrażenie, że turbo późno wstaje. Niedawno oddawałem turbo do regeneracji bo klapka WG była uszkodzona (dzwoniła). Po wrzuceniu turbo nie zauważyłem wyraźnej poprawy. Jest lepiej ale nie tak jak w innych 1.8t którymi jeździłem.
Nie bardzo wiem które grupy logować dynamicznie żeby sprawdzić co jest przyczyną. Dodam, że po dłuższej jeździe samochodem dochodzą objawy szarpnięcia po odpuszczeniu pedału gazu. Wężyki od N75 wymienione, przepustnica wyczyszczona+ nowa uszczelka, wężyk do DV wymieniony, szczelność DV (membrana- szczelna), wężyk od kolektora do DV wymieniony, świece wymienione ale na zwykłe (wiem, że do tego silnika polecają platynowe- może tu jest problem), cewki podmieniałem ale miałem tylko jedną, może dwie uległy uszkodzeniu bo na LPG szarpie i nierówno pracuje dopóki silnik się nie zagrzeje), błąd sondy na LPG ale po wykasowaniu nie powraca na Pb).

Numery błędów silnika:

00561
00532
01165
16514

http://vaglog.pl/log_255979.html
http://vaglog.pl/log_255978.html
http://vaglog.pl/log_255977.html

Kończą mi się pomysły a nie chce wymieniać w ciemno cewek, N75, DV czy świec. Proszę o pomoc.


Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zlogować dynamicznie kanały 002+007, 003+025, 008+013 może coś więcej będzie widać, logi na pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne 008+ 013
http://vaglog.pl/log_256184.html

Logi dynamiczne 003+ 025
http://vaglog.pl/log_256183.html

Logi dynamiczne 002+ 007
http://vaglog.pl/log_256182.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś problem z rozjechaną korektą paliwową -15% kanale 008, loga robiłeś po jeżdzie wczesniejszej na lpg? Możliwe że gaz rozjeżdza ci adaptacje paliwowe, ewentualnie masz problem jakiś z przepływką. Weź skasuj błędy nawet jak nic nie ma, albo jeszcze lepiej odłącz na chwile akumulator i bez włączania lpg zrób samego loga na pb 002+007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochodem jeżdżę głównie na LPG. Więc bardzo możliwe, bo na LPG te lekkie przerwy w gazie są bardziej odczuwalne. Błędy kasowałem przed logowaniem.
Postaram się zresetować ECU (odłączyć akumulator) i zrobić ponownie logi. Dlaczego twierdzisz, że przepływomierz nie domaga? Za mało pokazuje? Jak kupiłem auto to filtr powietrza był lekko mówiąc- brudny, szczerze to podejrzewałem przepływomierz ale nie byłem pewien.


Może problem tkwi w zaworku N75? Jeśli przepływ powietrza nie jest właściwie mierzony?


Dziś wyjąłem DV, okazało się, że puszcza ciśnienie. Membrana jest szczelna, natomiast jestem w stanie zassać membranę ustami (około 1,5mm). Przy przyśpieszeniu słuchać jakby uciekające powietrze. Teraz pytanie, czy DV powinien być szczelny z każdej strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz go tak wciśnij tłoczek od spodu do góry, zatkaj ten mały króciec u góry. Jak tłoczek będzie opadał to DV śmieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem go w ten sposób. Membrana jest szczelna, tylko nie trzyma ciśnienia między tymi grubszymi króćcami.
Czyli osiągnięcie prawidłowego ciśnienia nie może być osiągalne (chyba, że się mylę). Wczoraj zdjąłem wężyk z WG i samochód szedł jak należy ale dochodził do pewnej wartości i było szarpnięcie (jakby uciekające ciśnienie). Nie mógł być to tryb awaryjny bo po odpuszczeniu gazu i wciśnięciu szedł jak należy aż do następnego "szarpnięcia".


Temat zamknięty :)
Powody osłabienia:
1. Rozregulowane mapy przez LPG (po wymianie listwy LPG zresetowałem ECU poprzez odpięcie akumulatora, przejeździłem autem 60 km na Pb, pojechałem na ustawienie gazu).
2. Nieszczelny DV (nie domykał się)
3. Wymiana filtra paliwa (poprzedni właściciel nieźle tam na rzeźbił i nie zmieniał filtra chyba przez kilka lat), znalazłem nawet ślady poxyliny, chyba był wyciek :/
4. Nowe n75 (stary zawór się przycinał).
5. Nowe świecie NGK PFR6Q (zwykłe świecie nie zdają egzaminu- a takie mi polecono w sklepie, czas zmienić..).

Dziękuję za pomoc!
Miłego

Edytowane przez beefrezer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...