Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] Znikający ręczny


arczi900819

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z hamulcem ręcznym w mojej A4. Mianowicie: Jeśli zawróci się z jego użyciem chociaż raz to później nie chce w ogóle trzymać. :kwasny: Dźwignia we wnętrzu chodzi bardzo luźno. Po prostu zachowuje się tak jakby ręczny był cały czas zaciągnięty a przecież nie jest... Klocki normalnie odbijają i wszystko jest ok tylko "znika" ręczny (nic nie trzyma).

Był bym wdzięczny za pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej.niech ktoś mi powie jak się zaciąga linke od ręcznego?????prosze o pomoc.pozdrawiam

Wydaje mi sie że jak wyciągasz zapalniczke "tylną" - za dźwignią hamulca ręcznego. Potem widać śruby od naciągu linek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręczny naciaga sie od dolu,trzeba zdjąć osłonę termiczna i wszystko jest na wierzchu,ale najpierw sprawdź sprężyny przy cylinderkach,bo umnie wlasnie one były do wymiany i ręcznego nie odbijały do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z hamulcem ręcznym w mojej A4. Mianowicie: Jeśli zawróci się z jego użyciem chociaż raz to później nie chce w ogóle trzymać. :kwasny: Dźwignia we wnętrzu chodzi bardzo luźno. Po prostu zachowuje się tak jakby ręczny był cały czas zaciągnięty a przecież nie jest... Klocki normalnie odbijają i wszystko jest ok tylko "znika" ręczny (nic nie trzyma).

Był bym wdzięczny za pomoc

pozdrawiam

W Twoim roczniku montowano jeszcze żeliwne zaciski hamulcowe.

Często ulegały one awariom przez co w 1997 zastąpiono je aluminiowymi.

Usterka, która wystąpiła w Twoim aucie jest dosyć prosta w naprawie.

Konieczny będzie kanał najazdowy, preparat penetrujący (np WD40) oraz linka metalowa (około 1,5m).

59c91f518972d3be.jpg

W miejscu, które zaznaczyłem na zdjęciu znajduje się uszczelka, odchylasz ją lekko i wprowadzasz tam preparat penetrujący (np WD40, najlepiej z aplikatorem, który znacznie ułatwi wprowadzenie preparatu pod uszczelkę)

Następnie z linki stalowej robisz pętle i zaczepiasz ją za sztangę na której zamocowana jest linka hamulca ręcznego.

Kilkukrotnie zaciągasz hamulec i odciągasz w dól do samego ogranicznika za pomocą pętli z linki metalowej którą zrobiłeś.

77789601e97d6f44.jpg

Czynność powtarzasz aż do momentu kiedy sprężyna w zacisku będzie w stanie samoczynnie odciągnąć sztangę.

Dzięki temu zabiegowi usunięty zostaje luz na dźwigni hamulca ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spetsnaz - dzięki wielkie za szczegółowy opis. I jeszcze jedno. Po tym zabiegu problem się raczej nie będzie powtarzał?

pozdrawiam

U mnie wystarczyło na jakieś 9-10 miesięcy. W tej chwili jestem po swap`ie całego układu hamulcowego od AFN`a łącznie z tylnymi aluminiowymi zaciskami. Jeżeli możesz sobie pozwolić na wydatek rzędu około 4-5 stówek to polecam założenie zacisków aluminiowych, są znacznie skuteczniejsze.

Opis części potrzebnych do swapa wrzuciłem do tego wątku:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_jakie_zaciski_tarcze_klocki_do_mojej_a4-t37386.0.html;msg544370#msg544370

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

tez mam problem z ręcznym, a mianowicie łapał i to słabo na ostatnie 3 ząbki, okazało się, że tylny lewy zacisk

ma zatarte prowadnice i mechanizm ręcznego, który powinien się cofać z pomocą sprężyny po zwolnieniu ręcznego.

Prowadnice wyczyszczone i przetarte papierkiem ściernym i oczywiście nasmarowane, gumki wymienione na nowe, mechanizm ręcznego rozruszany z pomocą wd-40.

Skuteczność ręcznego poprawiła się, ale nadal nie bierze tak jak powinien.

Ręczny był słaby od dłuższego czasu, czy od wysokiego naciągania mogła się rozciągnąć linka?

Niektórzy piszą, że ręczny ma samoregulację i nie podciąga się linek, a w książce sam naprawiam, jest instrukcja

jak go regulować.

Jak to w końcu jest?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręczny ma samoregulację a rozciągnięcie linki nie wchodzi w grę.

Tylne zaciski często ulegają uszkodzeniom (układ odpowiadający za hamulec ręczny).

Najczęstszym powodem jest nieumiejętna próba wciśnięcia (a nie wkręcania) tłoczka przy zmianie klocków przez mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręczny ma samoregulację a rozciągnięcie linki nie wchodzi w grę.

Tylne zaciski często ulegają uszkodzeniom (układ odpowiadający za hamulec ręczny).

Najczęstszym powodem jest nieumiejętna próba wciśnięcia (a nie wkręcania) tłoczka przy zmianie klocków przez mechanika.

i tak to pewnie było...

czyli zaciski do wymiany kolego spetsnaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręczny ma samoregulację a rozciągnięcie linki nie wchodzi w grę.

Tylne zaciski często ulegają uszkodzeniom (układ odpowiadający za hamulec ręczny).

Najczęstszym powodem jest nieumiejętna próba wciśnięcia (a nie wkręcania) tłoczka przy zmianie klocków przez mechanika.

i tak to pewnie było...

czyli zaciski do wymiany kolego spetsnaz?

lub do naprawy, znając wyceny naprawy zacisku polecam poszukanie czegoś nowszego na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...