Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieprawidłowo działający układ chłodzenia - zagadka


Tadam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie i Panie :)

od jakiegoś czasu mam problem u siebie z chłodzeniem silnika.

Silnik 2.4 ARJ bez gazu.

W zeszłym tygodniu wymieniony rozrząd, a razem z nim pompa wody i termostat.

Generalnie rzecz ujmując silnik się nie dogrzewa chociaż potrafi też się zagrzać, zaobserwowane sytuacje:

W trasie silnik przy około 140/h nie trzyma temperatury, pomimo wcześniejszego osiągnięcia 90 stopni bardzo szybko spada po wjechaniu na trójmiejską obwodnicę.

Po stanięciu w korku także nie osiąga temperatury.

Pod blokiem razem z obserwowaniem kanałów 49 (aktualna temp. cieczy chłodzącej) i 51 (temperatura silnika).

Motor wciągnięty na 3 tys obrotów, temperatura silnika osiągnęła 90 stopni, cieczy chłodzącej również, ale od razu po puszczeniu pedału gazu silnik trzyma 90 stopni, temperatura płynu spadła do około 30-40.

W czasie jazdy przy małej prędkości generalnie na blacie temperatura jest taka jak powinna być.

Wczoraj przy jeździe w mieście, dynamicznej, bez stania w korkach płyn się zagrzał. Na climatronicu kanał 49 - 108 stopni, a 51 nadal równo 90.

Proszę o pomoc i pomysły co to może się dziać :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki termostat z jaką temperaturą otwarcia? czy przed wymianą termostatu działo się to samo a po wymiane problem nie zniknął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat INA, specjalnie kupiony zestaw rozrządu z termostatem. Nr producenta: 538 0001 20, temperatura otwierania 87 stopni.

Przed wymianą pompa wody była nieszczelna i termostat nie trzymał płynu, typowe objawy uszkodzonego termostatu, duży problem z osiągnięciem temperatury roboczej i spadała w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ze masz zapowietrzony układ chłodzenia, albo termostat padł ponownie. Jeśli wcześniej do układu ktoś wlał uszczelniacza, to krążący w układzie syf często powoduje zawieszenie termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwile zauważyłem, że jest nieszczelność na łączeniu węża z chłodnicą. Poza tym po każdej jeździe ucieka powietrze ze zbiorniczka, może faktycznie trochę zapowietrzony.

Możliwe, ze masz zapowietrzony układ chłodzenia, albo termostat padł ponownie. Jeśli wcześniej do układu ktoś wlał uszczelniacza, to krążący w układzie syf często powoduje zawieszenie termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn wyrzuca ze zbiorniczka?? Temp 108 stopni to nie jest tragedia :) Ja na Twoim miejscu zainwestowałbym w nowy czujnik temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam z siebie nie wyrzuca. Dzisiaj zauważyłem, że wtyczka czujnika jest delikatnie rzecz ujmując uszkodzona.

Ubyło dość sporo płynu (układ jest szczelny) i niezależnie czy w trasie czy w mieście trzymał temperaturę tak jak powinna być. Może dopiero teraz się odpowietrzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...