Skocz do zawartości

Tadam

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Tadam

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Gdańsk

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    2.4 V6
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

329 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Tadam

0

Reputacja

  1. Witam, od jakiegoś czasu zaczął nasilać się następujący objaw: Utrzymując obroty około 2000 słychać grzechotanie w prawej głowicy, podczas przyspieszania jest cisza, jak silnik po prostu sobie chodzi też jest cisza, słychać tylko po puszczeniu gazu kiedy spadają obroty i utrzymując je na około 2000. Temperatura silnika nie ma na to wpływu, jest tak samo niezależnie, czy jest ciepły, czy zimny. Wlany świeży Mobil 5W40 syntetyk. Jakieś pomysły?
  2. Tadam

    dolewka oleju - błąd?

    Mamy taki sam silnik. O oleju się nie wypowiem, też mam niestety 10W40 i się nie znam. Wypowiem się natomiast o obrotach silnika. Po odpaleniu komputer automatycznie wrzuca wyższe obroty żeby się rozgrzać - prawdopodobnie chodzi o rozgrzanie oleju do temperatury, w której będzie bardziej pomagał niż przeszkadzał. Po chwili spada do standardowych 500 obrotów.
  3. Tadam

    dziwny przypadek na trasie

    Cześć! Będzie wypowiedź nie znam się, to się wypowiem nr 2 Mam też 2.4 także może nie będzie tak źle. Często zdarza się, że cieknie zbiorniczek wyrównawczy i kapie na kolektor - słodki zapach bo w końcu G12 to glikol. O glikolu rozwodząc się dalej, rozgrzany zwiększa swoją objętość, dlatego normalnym jest, że na rozgrzanym silniku będzie wyciekał. Jeśli chodzi o temperaturę płynu to producent celowo wprowadził zakres błędu. Temperatura płynu będzie zawsze wahała się od 85 do nawet 100 stopni, a wskazówka nawet nie drgnie, dopiero jak temperatura płynu zacznie przekraczać wartość przewidzianą w "widełkach" wskazówka na blacie zacznie przesuwać się w stronę, której nikt z nas nie chce oglądać. Jeśli chodzi o dym spod maski po hamowaniu - jeśli wyciek jest spory to obstawiam olej na kolektorze. Jeśli chodzi o temperaturę na blacie - spróbuj odpowietrzyć układ. U mnie takie same objawy okazały się być uszkodzoną chłodnicą (ciekła i prawdopodobnie łapała powietrze), zdejmij kratki przy halogenach i zobacz, czy dokładka zderzaka nie jest mokra od środka, jeśli tak to weź na palec i poliż, jeśli słodkie to chłodnica cieknie. Może też być mokre na spodzie chłodnicy po bokach.
  4. Tadam

    Obniżone zawieszenie

    Z tego, co mi wiadomo to nie. Nawet jeśli tak to to na pewno nie będzie precyzyjny pomiar. Weź pod uwagę, że oprócz samej "wysokości" sprężyny ważna jest jej klasa wagowa.
  5. W zasadzie to racja, nawet w ten sposób nie pomyślałem Czy Sachs 557 837 będą Waszym zdaniem odpowiednie?
  6. Witam, Nadeszła pora na wymianę pełnego zawieszenia z przodu. Wlecą wahacze lemforder. Problem jest z amortyzatorami i sprężynami, a mianowicie: autko A4 2.4 quattro Według etki na przód powinny wlecieć amortyzatory 8D0413031BN, problem w tym, że nie mogę takich znaleźć, sklep zaproponował amortyzatory TRW JGS232T do Audi A6 jako kompatybilne, ale osobiście nie mam pewności, czy ktoś z Was mógłby się wypowiedzieć? Poza tym pasują Sachs 557839, ale nie mogę znaleźć dostępnych w ofercie (nawet w katalogu sachs), a niby na zastępstwo mogą być 557837, czy na ten temat też ktoś ma jakąś wiedzę? Jeśli chodzi o sprężyny to również nie mogę znaleźć odpowiadających wadze mojego samochodu, padło na zestaw Pro Kit Eibach obniżające o 3cm (1cm więcej w stosunku do fabrycznego 1BE) i tutaj jest tylko zagwostka. Mój samochód ma maks. nacisk przedniej osi 1080kg, a do wyboru mam dwa zestawy sprężyn, jedne na maks 1080kg, a drugie na 1155. Zastanawiam się, ponieważ mam pełne hamulce z A6 C5 i zwrotnice z S4 więc masa samochodu wzrosła. Liczę na Waszą wiedzę i podpowiedzi
  7. Tadam

    Zderzak S4 B5

    Nie wiem, kupiłem już gotowe fake S4 dlatego napisałem, że nie jestem specem w tej kwestii. Z mojej wiedzy to tak, tylko tym.
  8. Tadam

    Zderzak S4 B5

    Mam halogeny z S4.
  9. Tadam

    Obniżone zawieszenie

    Przed chwilą zrobiłem na szybko kilka zdjęć. Nie wiem czy zdjęcia to do końca oddają, ale lewy przód jest 2-3cm niżej niż prawy. Nie mam zielonego pojęcia od jakiej wersji, poprzedni właściciel kupował na szybko żeby tylko mi nie oddać KW. Co więcej, badanie na stacji diagnostycznej wykazało, że amortyzatory mają 45-55%. Po pracy zdejmę koło i zobaczę oznaczenia. Bardzo możliwe, że faktycznie usiadł przez inną wagę, mam V6. https://zapodaj.net/d040fc6d5244c.jpg.htmlprawy przód https://zapodaj.net/d8fe966106b8e.jpg.htmlprawy tył https://zapodaj.net/0f383d1e14776.jpg.htmllewy przód https://zapodaj.net/cd141525ed177.jpg.htmllewy tył Zdjąłem koła i takie numery znalazłem. Amortyzatory czerwone Sachs/Audi (jak maja logo to ori?), 8D0 413 031 BH sprężyny żółte Apex 80 40511 VA 59/99 domyśliłem się, że to są sprężyny obniżające. Ktoś poda jakie to jest obniżenie?
  10. Tadam

    Zderzak S4 B5

    Mam u siebie ori zderzak z S4 i po pierwsze otwory na halogeny wyglądają jak ze zwykłej A4, eska nie miała okrągłych. Wygląda mi na połączone dwa zderzaki, dość podejrzane, ale niech ktoś, kto jeździ na codzień S4 się wypowie. Ja bym nie brał.
  11. Tadam

    Obniżone zawieszenie

    Witam. W mojej A4 B5 sedan, quattro, co w tej sprawie istotne, mam założone oryginalne 1BE. Tył wygląda bardzo ładnie i jeździ się komfortowo, ale przód jest znacznie zbyt nisko i tutaj pytanie. Nie chcę mieć kozy jak w serii, ale przód jest dla mnie zbyt nisko. Co proponujecie? Kupić nowy zestaw gwintów i ustawić jak chcę? Kupić używany gwint na przód i ustawić jak chcę, a tył zostawić 1BE? Nie będzie to miało wpływu na stabilność jazdy? Kombinować inny zestaw amortyzatorów + sprężyn obniżających? Nie będę miał problemu z wyłożeniem na gwint, ale nie ukrywam, że wolałbym na zawieszeniu oszczędzić i zainwestować w mechanikę, mam uszczelki pokryw zaworów do wymiany. Niestety tak jak jest teraz jeździć się nie da (każdy próg szoruje), więc coś zrobić muszę. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
  12. Sam z siebie nie wyrzuca. Dzisiaj zauważyłem, że wtyczka czujnika jest delikatnie rzecz ujmując uszkodzona. Ubyło dość sporo płynu (układ jest szczelny) i niezależnie czy w trasie czy w mieście trzymał temperaturę tak jak powinna być. Może dopiero teraz się odpowietrzył.
  13. Witam! Od kilku dni zauważyłem, że przy dynamicznym przyspieszaniu (ledwo muskając pedał gazu problemu nie ma), jest zauważalna chwilowa utrata mocy przy 2800 obrotów, na wszystkich biegach oprócz jedynki. Wrażenie takie jakby na sekundę odpuszczał i po chwili ciągnął dalej. A4 B5 2.4 Quattro, silnik ARJ. Jakieś pomysły?
  14. Na tą chwile zauważyłem, że jest nieszczelność na łączeniu węża z chłodnicą. Poza tym po każdej jeździe ucieka powietrze ze zbiorniczka, może faktycznie trochę zapowietrzony.
  15. Termostat INA, specjalnie kupiony zestaw rozrządu z termostatem. Nr producenta: 538 0001 20, temperatura otwierania 87 stopni. Przed wymianą pompa wody była nieszczelna i termostat nie trzymał płynu, typowe objawy uszkodzonego termostatu, duży problem z osiągnięciem temperatury roboczej i spadała w czasie jazdy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...