rogigor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 (edytowane) Parametry instalacji: Wielozawór - Tomasetto Achille AT.02 Filtr gazu - ZWM Czaja FL01 Reduktor/Parownik - AC R01 Zawór odcinający - Valtek 03 Przewody - Fagumit (klasy 2) Wtryskiwacze - AC W03 Czujnik ciśnienia - AC PS-02 (klasy 2) Sterownik - AC Stag 300-6 QMAX PLUS A co do niesprawności - możesz mniej enigmatycznie? Wiem, że przy Twojej wiedzy jestem zielonym szczypiorem ale jeśli nie wiem na co mają zwrócić uwagę nie wiem jak zweryfikować ich pracę/wiedzę. Warsztat jest autoryzowanym serwisem Staga, sami podczas wymiany filtra zwrócili uwagę na dysze więc wydają się ok. I ponawiam pytanie, wyniki mieszczą się w 5% opisanych przez kt65c453 więc co tam się dzieje złego mogącego wpływać na spalanie pokazywane przez FIS? Edytowane 11 Kwietnia 2017 przez rogigor
waskivw Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 (edytowane) Przecież napisałem żeby przyjrzeli się wtryskiwaczom na Bank2 , to powinno im wystarczyć . Powinni wsiąść w auto i pojechać na jazdę próbną z podłączonym laptopem , jeśli tego nie zrobią to olej ten warsztat , to że jest autoryzowany przez staga o niczym nie świadczy . To że korekty długoterminowe mieszczą się w 5% jeszcze o niczym nie świadczy , trzeba jeszcze obserwować korektę krótkoterminową w czasie jazdy , a u Ciebie na Bank 2 masz -15%, , a na tym samym banku długa +3,9 pod obciążeniem ??? Filtr fazy lotnej zmieniłbym na jakiś lepszy , np. włókno szklane , poliester , czaja Fl 01 to zwykła bibuła , nie wyłapuje wszystkiego , a syf zakleja wtryskiwacze . PS. Jak oni założyli filtr bibułowy to tym bardziej bym ich olał . Edytowane 11 Kwietnia 2017 przez waskivw
rogigor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Ok trochę mi rozjaśniłeś, dzięki Co do filtra to przyznam szczerze, że taki zawsze miałem w poprzednim aucie (octavia 1.8T) i na taki wymieniali mi w zakładzie Alma Auto Gaz co 10kkm a to jeden z lepszych zakładów we Wrocławiu. 30tys i nic się nie działo. W aktualnej instalacji taki był założony fabrycznie - poniedziałkowa wizyta to był pierwszy przegląd po założeniu. Zamontowali mi taki sam czyli Czaja - w piątek poproszę o założenie lepszego za dopłatą (standardowo w ramach gwarancji pewnie dają właśnie Czaję). Posiedzę z nimi i zobaczę co tam będą robić i czy pojadą na jazdę próbną i pokażę korekty o których pisałeś.
waskivw Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Czaja robi tez filtry z poliestrem ,więc ważny jest symbol , w spisie podałeś FL01 , a ten jest bibułowy . Gazownicy montują przeważnie to co mają w zestawach , czyli najtańsze filtry , węże itd , ma to wystarczyć do końca gwarancji . Po gwarancji zawsze mogą wymienić wtryskiwacze odpłatnie .
rogigor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Tutaj gwarancji jest jeszcze praktycznie 1,5 roku ale przekonam ich żeby założyli lepszy filtr Reasumując czy dobrze rozumuję, że przez te błędne korekty lambd na lpg ecu samochodu wykrywa nieprawidłową mieszankę i ją automatycznie wzbogaca co przekłada się na większe spalanie PB (co pokazuje FIS) + automatycznie wyższe spalanie lpg? W sumie sami stwierdzili, że jest trochę za bogato mówiąc mi o dyszach.
kt65c453 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Jak masz takie korekty to raczej nie przełamuje, a czasem przed odczytem nie kasowales błędów albo jeździłeś na pb jakiś dłuższy dystans? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
rogigor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Błędów nie było ale przed sprawdzeniem korekt tak czy siak kliknąłem kasowanie błędów (ponoć tak się robi). Wyniki te są po dłuższej jeździe ale na LPG (koło 20km)
kt65c453 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Jak skasowałeś błędy skasowałeś korekty więc odczyt nic nie wart, zrób z 50 km no 25 minimum na lpg i odczytaj Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
waskivw Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 3 minuty temu, kt65c453 napisał: Jak masz takie korekty to raczej nie przełamuje, a czasem przed odczytem nie kasowales błędów albo jeździłeś na pb jakiś dłuższy dystans? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Dobrze wystrojona instalacja nie powoduje zmiany korekt , stroi się tak żeby ECU nie wiedziało na czym jedzie .
rogigor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Aha... Ok jutro jadąc do pracy akurat zrobię ponad 20km więc wrzucę ponownie wyniki z samego rana. Jeśli jednak chodzi o moje rozumowanie z korektami i wzbogacaniem mieszanki jest logiczne czy plotę bzdury?
kt65c453 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 jak na lpg masz ubogo w 32 grupie masz na plus bo ecu dodaje i odwrotnie , ale to nie takie różowe że doda i po problemie, na lpg i na pb korekty maja byc zbliżone
waskivw Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Skasować korekty i przejechać na PB , odczytać korekty , to samo i najlepiej zrobić w tym samym czasie i taką samą trasą na lpg i odczytać korekty , już powinno być widać różnicę , nie trzeba jeździć bóg wie ile kilometrów , ten silnik szybko reaguje na zmiany korekty Wprawny monter LPG jest w stanie sprawdzić wystrojenie w ciągu kilku kilometrów, jeśli chodzi o ASN-a . Ten silnik jest dosyć przyjemny w strojeniu , pod warunkiem że jest sprawny .
rogigor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Ok jutro z rana jadąc do pracy sprawdzę wyniki na PB i LPG i wrzucam tutaj. 10-15km na jednym i drugim wystarczy ? I czy korekty mogę odczytać na wyłączonym silniku czy musi być włączony (może głupie pytanie ale nie wiem )
rogigor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Dobra, przejechałem po 15km na benzynie, zrobiłem odczyt, kasacja i to samo na LPG. Bardzo podobne warunki przy czym na pb ciut więcej stałem w korku. Benzyna LPG
rogigor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 To jak z tymi korektami? Benzyna wygląda lepiej niż lpg, ale nie czuję się na siłach aby wyciągnąć z tego jakieś konkretne wnioski (szczególnie jeśli chodzi o odczyt benzyny).
kt65c453 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Według mnie za mały dystans, wolne obroty masz sporo na - a w 32 ledwo co, zrób więcej kilometrów na lpg nic nie kasuj i dopiero podaj wartości Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
rogigor Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 (edytowane) Taki mały update - dziś byłem na wymianie dysz - okazało się, że były rozwiercone, gaz był źle ustawiony i chłopaki sami zwrócili uwagę na odczyt lambd, dodatkowo przez dysze w reduktorze było za małe ciśnienie. Powymieniali i sam właściciel pojechał z kompem trochę do miasta, trochę na autostradę, generalnie kilkadziesiąt km zrobił. Wszystko zostało na nowo ustawione. Dziś zresetuje ustawienia, przejeżdżę kilka dni i kilkadziesiąt KM i wrzucę rezultat. Z krótkich obserwacji FIS zaczął pokazywać mniejsze spalanie, ale to zweryfikuje następne tankowanie Edytowane 14 Kwietnia 2017 przez rogigor
kt65c453 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Nie musisz za każdym razem resetowac kompa, sam się ustawia jak ma bycWysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się