Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bujanie auta na 3 i 4 biegu


Trener81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

przekopałem forum i tematów o szarpaniu jest sporo ale nie znalazłem tam uzasadnienia objawów w moim aucie.

Mianowicie czuję równe bujanie całym autem a to bujanie przenosi się również na lewarek zmiany biegów. Najmocniej jest to wyczuwalne na 3 oraz 4 biegu przy przyspieszaniu a nawet bardziej po puszczeniu pedału gazu. Przy prędkości około 60km/h na 3 biegu buja mi nawet kolanami :wink:

Auto nie miało wypadkowej przeszłości.

Sprawdziłem koła - felgi są równe. W sobotę wymieniłem opony na letnie, które wg. specjalisty w serwisie są ok, poza tym widziałem że mają dobrą trakcję i brak bić a na maszynie do wyważania nie potrzebowały dużej ilości ciężarków (do 10-15 g). Sprawdziłem też luzy w zawieszeniu ale nic nie wykazuje zużycia.

Zatem typuję jakiś problem w układzie napędowym: sprzęgło bądź zawieszenie skrzyni. Problem w tym że auto ma 123tyś km, wykupiłem je z firmy w której pracuję, wiem kto nim jeździł, a auta w firmie zawsze jeździły regularnie do ASO, bez oszczędności.

Przy 112tyś km (czerwiec 2015) serwis wymienił komplet sprzęgła, pozycje na fakturze: koło zamachowe(rozumiem że to dwumas), sprzęgło (tarcza?) , łożysko wyciskowe, śruby, króćce itd. Faktura wraz z robocizną opiewa na prawie 9tyś zł więc zakładam, że zrobili komplet ale czy wsadzili wszystko jak należy.

Czy takie objawy może dawać koło dwumasowe? Dodam że pozytywnie wypadają testy z próbą ruszania na hamulcu, obciążeniem niską prędkością obrotową i przyspieszeniem na wysokich biegach. Jest cicho, auto rusza bez szarpania. Aczkolwiek przy szybkiej zmianie przy wyższej prędkości na pierwszych biegach, po wciśnięciu sprzęgła potrafię usłyszeć szum podobny do opisywanego przy łożysku.

Czy takie równe bujanie w opisanych warunkach może pochodzić od poduszek pod skrzynią bądź opisywanych też czasem przegubów?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Edytowane przez Trener81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj,nie jestes sam z tym problemem.Nie wiem gdzie i co juz wymienic,zostalo mi do wymiany przegub wenetrzny,bo jak dla mnie ma troche luz za duzy,(gora dol)

Witam

przekopałem forum i tematów o szarpaniu jest sporo ale nie znalazłem tam uzasadnienia objawów w moim aucie.

Mianowicie czuję równe bujanie całym autem a to bujanie przenosi się również na lewarek zmiany biegów. Najmocniej jest to wyczuwalne na 3 oraz 4 biegu przy przyspieszaniu a nawet bardziej po puszczeniu pedału gazu. Przy prędkości około 60km/h na 3 biegu buja mi nawet kolanami :wink:

Auto nie miało wypadkowej przeszłości.

Sprawdziłem koła - felgi są równe. W sobotę wymieniłem opony na letnie, które wg. specjalisty w serwisie są ok, poza tym widziałem że mają dobrą trakcję i brak bić a na maszynie do wyważania nie potrzebowały dużej ilości ciężarków (do 10-15 g). Sprawdziłem też luzy w zawieszeniu ale nic nie wykazuje zużycia.

Zatem typuję jakiś problem w układzie napędowym: sprzęgło bądź zawieszenie skrzyni. Problem w tym że auto ma 123tyś km, wykupiłem je z firmy w której pracuję, wiem kto nim jeździł, a auta w firmie zawsze jeździły regularnie do ASO, bez oszczędności.

Przy 112tyś km (czerwiec 2015) serwis wymienił komplet sprzęgła, pozycje na fakturze: koło zamachowe(rozumiem że to dwumas), sprzęgło (tarcza?) , łożysko wyciskowe, śruby, króćce itd. Faktura wraz z robocizną opiewa na prawie 9tyś zł więc zakładam, że zrobili komplet ale czy wsadzili wszystko jak należy.

Czy takie objawy może dawać koło dwumasowe? Dodam że pozytywnie wypadają testy z próbą ruszania na hamulcu, obciążeniem niską prędkością obrotową i przyspieszeniem na wysokich biegach. Jest cicho, auto rusza bez szarpania. Aczkolwiek przy szybkiej zmianie przy wyższej prędkości na pierwszych biegach, po wciśnięciu sprzęgła potrafię usłyszeć szum podobny do opisywanego przy łożysku.

Czy takie równe bujanie w opisanych warunkach może pochodzić od poduszek pod skrzynią bądź opisywanych też czasem przegubów?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...