Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DSG - błąd skrzyni 8030 - Cooling Oil Valve P179D 00 [175]


ALEX_555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kilka dni temu w moim Allroad (2.0 TFSI 2011, przebieg 170 000 km). pojawił się na chwilę komunikat , "Gearbox malfunction: you can continue driving". Po dwóch dniach komunikat wrócił, ale niestety nie zgasł tak szybko. W chwili obecnej zauważyłem pewną zależność, że pojawia się, gdy auto jest zimne po dłuższym postoju. Znika po powiedzmy 15 kilometrach/ 30 minutach. Po wyłączeniu rozgrzanego auta nie pojawia się ponownie. Po postoju świeci się od razu. Może to przypadek, ale widzę pewną zależność między temperaturą skrzyni (oleju) a częstotliwością wyskakiwania błędu.

Olej w skrzyni nie był nigdy wymieniany, bo według ASO w tej skrzyni oleju się nie wymienia. Sprawdzałem to dwukrotnie!

Skrzynia działa bez zarzutów!!!

Może ktoś zna przyczynę. Komunikat z VCDS wskazuje na zawór (link do obrazka poniżej!!!), ale z uwagi na powyższe spostrzeżenia nie jestem do końca przekonany, czy jego wymiana pomoże..

Będę wdzięczny za każdą pomoc!!! :)

http://www.directupload.net/file/d/4322/tax5j2n2_png.htm

Edytowane przez ALEX_555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za ASO, olej w S-Tronicu w B8 wymienia się co 60 tys. km.

Też tak słyszałem i myslałem, ale dwukrotnie pytałem w ASO i stwierdzili na podstawie VIN, że w mojej skrzyni oleju się nie wymienia wcale!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisał że ma 170 tys km przebiegu. Wg ASO to sporo rzeczy nie podlega wymianie np rozrząd, filtr paliwa a koniec końców wychodzi zupełnie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ups, przeoczenie.

Czyli zaraz powinna być trzecia wymiana oleju.

W każdym razie błąd wskazuje na problem z mechatroniką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonili dzisiaj z ASO. Okazało się, że popełnili błąd (jakieś niedomówienie) mówiąc, że oleju się nie wymienia. Sprawdzili również historię serwisową mojego auta i miał wymieniamy olej co 60000 km (x2). :) Ja kupiłem go przy przebiegu 123000 km

Oczywiście pytanie jest nadal aktualne, chociaż w czwartek odstawiam auto do serwisu specjalizującego się między innymi w naprawach skrzyń DSG.

Przez telefon usłyszałem, że patrząc na ten błąd muszę liczyć się z minimalnym wydatkiem 4 000 pln. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wskazuje na problem z czujnikiem, który znajduje się na płytce drukowanej mechatroniki. Tak więc koszty mogą być spore.

Chyba, że to rzeczywiście jak opisują problem z kontaktem samego czujnika - jakiś elektronik musiał by na to spojrzeć.

Była niby na to jakaś akcja serwisowa nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wskazuje na problem z czujnikiem, który znajduje się na płytce drukowanej mechatroniki. Tak więc koszty mogą być spore.

Chyba, że to rzeczywiście jak opisują problem z kontaktem samego czujnika - jakiś elektronik musiał by na to spojrzeć.

Była niby na to jakaś akcja serwisowa nawet.

O magicznej płytce słyszałem wielokrotnie w rozmowie z fachowcami. :)

Czy do tej płytki można się łatwo dostać bez spuszczania oleju i rozbiórki skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...