Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów


OlgierdA4

Rekomendowane odpowiedzi

a4 1,9 tdi afn (wer. 110 KM po chipie) 1996 r
Poprzedni właściciel 2015-12
Problemy: auto ciągnie , za chwilę nie jedzie wcale, po chwili znowu idzie, i tak w kółko dzieje się tak w różnym przedziale obrotów
Diagnoza: zapieczone kierownice
Naprawy: wyjęcie turbo, czyszczenie z nagaru
Modyfikacje auta:
- wymiana sterownika na zchipowany (około 140 KM i 320 Nm)
- czyszczenie turbiny
- przelotówka zamiast katalizatora
- nowy zawór N75
- zaślepienie EGR
Zakup auta przeze mnie 2016-04
Objawy:
- zauważalne "przyklękniecie mocy" w górnych granicach przełożeń.
Mocne wdepnięcie w gaz powoduje gwałtowne przyspieszanie, a w górnej granicy prędkości obrotowej biegu "załamanie mocy".
Po zmianie na wyższy bieg, samochód ciągnie dalej.
Przygoda pierwsza:
Gwałtowne wdepnięcie gazu, auto mocno przyspiesza aż do momentu "załamania mocy" i wówczas następuje coś dziwnego.
Ściągam nogę z gazu, a samochód sam wchodzi na obroty i ciągnie do przodu. Coś jakby "samozapłon".
Kończy się zduszeniem auta hamulcem, szarpnięciem i kłębami białego dymu z rury wydechowej.
Po chwili auto dalej jeżdzi, jak gdyby nigdy nic.
Przygoda druga (tydzień później):
Gwałtowne wdepnięcie gazu, auto mocno przyspiesza aż do momentu, gdy ściągam nogę z gazu i wtedy zapalają się kontrolki (silnik samoistnie gaśnie).
Nie daje się odpalić z rozrusznika (identyczny efekt jak przy zapowietrzeniu układu paliwowego). Pcham na parking.
Kilka godzin później odpalam go na zaciąg i autko odpala bez najmniejszego problemu.
Odpinam hol i po przejechaniu 300 m wciskam energicznie pedał gazu w podłogę, żeby sprawdzić, czy normalnie przyspiesza.
Auto przyspiesza, ale w pewnym momencie następuje jakieś odcięcie mocy, silnik prawie wcale nie reaguje na gaz, szarpie całym autem, a z tyłu kłęby białego dymu.
Nie przerywam jazdy, jade tak około 300 m pozostawiając za sobą białą smugę dymu.
Po chwili moc wraca, samochód przestaje kopcić i normalnie przyspiesza.
Zrobiłem logi dynamiczne, ale bałem się wcisnąć pedał gwałtownie w podłogę, więc zrobiłem to bardzo dynamicznie, ale płynnie.
Dostałem od poprzedniego właściciela logi z jego wcześniejszej awarii, zamieszczę jeśli okażą się potrzebne.
r9f64wtk.png
Edytowane przez OlgierdA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logami Ci nie pomoge ale co do Twoich przygod,zwlaszcza "1" to opis pasuje do "choroby wscieklych diesli"- czyli olej silnikowy leje sie do turbo i turbo pcha w silnik - chociaz typowa choroba ma efekt taki,ze zgasic mozna tylko przez odciecie powietrza. A jak stan oliwy,nie ubywa Ci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie za krótko go mam (2 tygodnie), ale obserwuję. Poziom jest ok.
Podejrzewam, że w ekstremalnych sytuacjach turbo popuszcza, ale za mało się na tym znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam, że zawór przelewowy w pompie nie wyrabia i za duże ciśnienie idzie na hydraulikę i nie domyka zaworów,

Na jakim jeździsz oleju?

Edytowane przez Jarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam, że zawór przelewowy w pompie nie wyrabia i za duże ciśnienie idzie na hydraulikę i nie domyka zaworów,

Na jakim jeździsz oleju?

Valvoline Durablend 10w40 do Diesla, niebieski (wybór poprzedniego właściciela, ja mam to autko od 2 tygodni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jest za gęsty zmień na 5w40 z normą 505.00 jak nie pomoże to do wymiany pompa oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje z etykiety:

fnknd6sr.jpg

DuraBlend™ Diesel Motor Oil SAE 10W-40 Półsyntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych — opracowany specjalnie do silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem — wykracza ponad wymagania większości producentów silników wysokoprężnych
Półsyntetyczny olej VALVOLINE DURABLEND DIESEL10W40 przeznaczony jest do stosowania w silnikach wysokoprężnych, ze szczególnym zaleceniem do jednostek z wtryskiem bezpośrednim.
Formuła oleju DURABLEND opiera się na zastosowaniu wysokiej klasy wyselekcjonowanych dodatkach uszlachetniających. Zapewnia nieprzerwaną ochronę elementów silników pracujących pod znacznym obciążeniem.
Doskonale sprawdza się zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach, a także w krótkich cyklach przejazdów, kiedy silnik nie zdąży ustabilizować się cieplnie. Nadaje się zarówno do jazdy miejskiej jak i autostradowej. Zapobiega tworzeniu się nagarów, laków, osadów i pomaga w utrzymaniu pełnej sprawności silnika przez cały czas eksploatacji.
Dzięki zmniejszaniu tarcia pomiędzy elementami silnika wydłuża jego żywotność, jednocześnie pozwalając obniżyć zużycie paliwa.
Zastosowania:

Do silników wysokoprężnych.
Odpowiedni do silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim, z i bez turbodoładowania.
Do samochodów używanych w niskich temperaturach.
Zalecany do silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim

Klasa lepkości:
SAE 10W-40

Klasa jakości:
ACEA: A3 / B4
API: CF

Specyfikacje:
MB 229.1
VW 505.00

Olej jest za gęsty zmień na 5w40 z normą 505.00 jak nie pomoże to do wymiany pompa oleju.

Kolego, mógłbyś mi wyjaśnić łopatologicznie jak może to wpływać na opisaną przeze mnie usterkę?
Nie jestem specjalistą, więc trzeba mi prosto i zrozumiale to wyjaśnić.
Na moje kaprawe oko puściło uszczelnienie turbiny, a nie chciałbym niepotrzebnie ładować kasy w remonty.

Dlatego liczę na wiedzę i życzliwość kolegów z forum, o większym od mojego doświadczeniu.

Edytowane przez OlgierdA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje kaprawe oko puściło uszczelnienie turbiny, a nie chciałbym niepotrzebnie ładować kasy w remonty.

Dlatego liczę na wiedzę i życzliwość kolegów z forum, o większym od mojego doświadczeniu.

Jak by Ci puściło uszczelnienie w turbo to auto by dymiło cały czas i nie dało by się nim już jeździć.

Edytowane przez Jarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tymi dwoma incydentami, nic się nie dzieje w chwili obecnej.
Staram się jednak aż tak nie pałować auta.
Zatem, jak temu zaradzić? Zmienić olej na rzadszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień olej na 5w-40 z normą 505.00 a jak to nie pomoże to do wymiany pompa oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób loga dyn 008 na 3ce i 4ce. Możliwe, że "tuner" spiepszył mapę i paliwo raz jest podawane a raz cięte przez źle podaną wymaganą masę powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...