siwcio3 0 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 (edytowane) Cześć wszystkim,Nie mogę nic konkretnego znaleźć na temat zaślepiania EGR w silniku 1.9 TDI PD AJM. Zakupiłem zaślepki do tego potrzebne. 1. Czy wyskoczy mi błąd po zaślepieniu EGR?2. czy mam wywalić tą metalową rurkę z plecionką?3. Czy muszę zaślepić wężyk podciśnienia, jeśli tak to jak i gdzie? 4. Czy EGR po zaślepieniu dalej będzie mi pluł olejem spod grzybka?W przyszłym tygodniu mam zamiar w garażu otworzyć piwko i badać czemu auto na 4 biegu powyżej pewnych obrotów łapie notlauf i nie chce jechać więcej niż 120km/h i przy okazji zaślepić EGR. Z góry dzięki za pomoc! Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez siwcio3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 1. Jeżeli n18 zostawisz podłączony to nie. 2. jak zaślepki wystarczająco grube to możesz wywalić 3. najprostsza opcja to odpinasz od egra i zaślepiasz czymkolwiek 4. pod grzybkiem masz takie dwie dziurki i to z nich pluje olej. po zrobieniu wszystkich powyższych kroków zaślep je (nitami, śrubkami, patyczkami od loda- wedle uznania) kup sobie wcześniej wszystkie uszczelki- może sie okazać że są podmęczone a kosztują grosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwcio3 0 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 1. Jeżeli n18 zostawisz podłączony to nie. 2. jak zaślepki wystarczająco grube to możesz wywalić 3. najprostsza opcja to odpinasz od egra i zaślepiasz czymkolwiek 4. pod grzybkiem masz takie dwie dziurki i to z nich pluje olej. po zrobieniu wszystkich powyższych kroków zaślep je (nitami, śrubkami, patyczkami od loda- wedle uznania) kup sobie wcześniej wszystkie uszczelki- może sie okazać że są podmęczone a kosztują grosze n18 nie mam zamiaru ruszać zaślepki mają po 4mm, a uszczelki do nich po 1,5mm więc wydaje mi się, że są dość grube. i zatkany wężyk podciśnienia można zaślepić np śrubką, zwinąć i trytytką gdzieś przywiesić? O jakich uszczelkach mówisz? Wybacz za tyle pytań - do mnie trzeba łopatologicznie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 zatkany wężyk podciśnienia można zaślepić np śrubką, zwinąć i trytytką gdzieś przywiesić? tak, można ;p O jakich uszczelkach mówisz? no pewnie masz te które idą na dole i na górze tej rurki którą wyrzucasz. do kompletu dokup tą gumową co jest między egrem a kolektorem dolotowym, tam też często się poci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwcio3 0 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 No i piękne dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucyferium 0 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Podepne się pod temat. Czy po zaslepieniu egr-a w Ajm nie ma problemów z telepaniem silnika przy gaszeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Jak zostawisz klape gaszaca to nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwcio3 0 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Mi telepie nawet przed zaslepieniem klape gaszącą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Animal 15 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Klapa gasząca jest połączona z EGR-em. Na pewno widzisz taką czarną gruszkę do której podłączony jest wężyk podciśnienia - to właśnie podciśnienie steruje klapą. Często zdarza się, że pęka membrana wewnątrz tej czarnej gruszki i dlatego telepie silnikiem. Chociaż przyczyn telepania może być wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwcio3 0 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 To jest na stale połączone z egr? Domyślam się, że jedyny sposób na naprawe to wymiana egr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Sposob na naprawę czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwcio3 0 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) sposób na naprawę klapy gaszącej, już wyczytałem, że można sam siłownik wymienić. Panowie pomocy, co to jest obok kolektora? Ten taki zbiorniczek przykrecony do kolektora ssacego Chłodnica układu egr.. troche zabawy będzie, żeby zaslepic egr z tym, bardzo trudny dostep Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez siwcio3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen 23 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Fotka nie bangla Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalix94 2 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Panowie w którym miejscu powinienem zaślepić EGR aby był z nim spokój ale zachowując klapę gaszącą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Animal 15 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Zaślepiasz EGR z obydwu stron rurki doprowadzającej spaliny czyli przy kolektorze wydechowym i przy samym zaworze EGR (wtedy też sugeruję wywalić rurkę jeżeli zastosujesz grubsze zaślepki). Żeby pozbyć wycieków oleju trzeba zaślepić dodatkowo dwa otwory pod grzybkiem EGR. Widać je bardzo dobrze więc nie powinieneś mieć problemu z ich odszukaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwcio3 0 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Wie ktoś coś na temat tej chlodnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romeck 0 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Krótkie pytanie jaki jest powód że spod tego grzybka leci olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalix94 2 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Dobrze kolego rozumuje że muszę zaślepić tylko tą rurkę z "harmonijką" przy kolektorze i pod egr? Na zdjęciu zaznaczyłem czerwonymi strzałkami. Pytanie czy dobrze ? Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez kalix94 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwcio3 0 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Ty masz prostą sprawę, nie masz chlodnicy egr, więc tak, wywal tą rurke z harmonijka i zaslep przy kolektorze gruba i moze byc troszke ciensza pod egr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Animal 15 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Ty masz prostą sprawę, nie masz chlodnicy egr, więc tak, wywal tą rurke z harmonijka i zaslep przy kolektorze gruba i moze byc troszke ciensza pod egr. Zgadza się ale olej będzie leciał dalej przez te dwie dziurki pod grzybkiem. Ja je nagwintowałem i wkręciłem dwie śrubki. Od tamtej pory suchutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się