Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy pedale w podłodze >3k obr


totek94

Rekomendowane odpowiedzi

Więc ewidentnie u Ciebie jakby przy większym doładowaniu, a w dieslu już przy 1900 jest większe jakby odcinało dopływ powietrza / paliwa. Przyczyn może być conajmniej kilkanaście/kilkadziesiąt i najłatwieł byłoby to sprawdzić po logach, ale wiadomo jak z tym jest, sam nie mam możliwości ich robić w nieskończoność żeby swój problem rozwiązać. Zmienił się może dźwięk dochodzący z komory silnika ? może to coś podpowie ? czy to na wolnych obrotach czy po dodaniu gazu z otwartą maską, coś zwraca uwagę ?

PS. U mnie dane z dzisiaj : na ciepłym na postoju po dodaniu gazu do 3-4k i puszczeniu go schłychać jakby "tttrrrrs, trs, trs" i jak chodzi na wolnych to od czasu do czasu także to słychać. Podczas jazdy zauważyłem że mając pedał w podłodze nie zawsze czuć turbo i idzie jak wolnossąca 1.8, nawet do 6k obrotów (to na 2gim biegu) - co w sumie potwierdzałoby zaworek DV - muszę go podmienić go na weekendzie.
Możliwy jeszcze N75 - jego też podmienię i opiszę co się stało


DV jest w pełni sprawny, po podmianie do innego auta nie ma tam różnicy, u mnie nadal to samo.
Podmieniłem N75, nadal to samo, ewidentnie jakby silnik był przeładowywany i odcinało mu paliwo do ograniczenia spalin.

Na weekendzie zaglądne do turbiny, sprawdzę szczelność gruszki i czy sztanga WG się rusza.

Ktoś podpowie jakie logi zrobić żeby można było z nich coś wyczytać ? bo będę miał możliwość ich zrobienia na weekendzie.

Edytowane przez totek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

002+033, 020+118, 003+115

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wykluczyłem przycinającą się gruszkę, jako że zaworek N75 jest już wymieniony i dzieje się to samo, to podłączyłem strzykawkę 100ml z gumką na tłoczku i pompomowałem powietrze do gruszki od turbiny, sztanga zaczyna się ruszać po przy 75ml (czyli jak wcisnę 25 ml) i do końca jest wciśnięta przy 20 ml (czy jak wcisnę 80 ml) i tak kilkadziesiąt razy, nigdy się nie przyblokowała, ciśnienie trzyma, nigdzie nie uciekało i po 5 minutach pompowania jak cofnął się tłoczek było nadal 100ml.

Dzisiaj wieczorem lub jutro robię logi


No i zrobiłem logi, zaszarpało, potem je zanalizowałem i doszedłem do wniosku że przepływka przekłamuje pomiary : szła ładnie, równo w górę, a nagle ze 108g robiło się 260g, potem 6g, potem 240g, 8g itd, w momencie szarpania. Diagnoza prosta : przepływka, odkręcam filtr żeby spisać numery, patrze, rece załamałem jak filtr zobaczyłem ... Kupiłem auto 3 miesiace temu, filtr był zmieniany niedługo przed sprzedaża, ale po kupnie wymieniłem na nowy - troche był przybrudzony (co mnie zastanowiło - może widocznie nie był zmianiany a powiedział że zmienial) - to co dzisiaj zobaczyłem to nie mogłem w to uwierzyć...filtr był zalugowany, cały brązowy... Szybko doszedłem od czego - pompa SAI puszcza spaliny do filtra ... Dzisiaj postawiłem diagnozę, jutro zaślepiam pompę... Co mnie zdziwiło, nawet nie było błędu SAI...

Moje pytanie, czy można ją zaślepić tylko na kolanku (tej drugiej od góry rurce po lewej stronie bloku) czy trzeba wykręcać tego bączka z tyłu silnika i tam zaślepiać ?

Dodatkowo te syfy szły już tam dłuższy czas, to uszkodziło turbinę, łopatki szurają po korpusie przy puszczeniu gazu ;/ Na szczescie mam sprawne turbo to jutro będę je także przekładał. Cały tip do wyciągnięcia i wymycia, rura idąca do IC jest nawet ok, tzn całkiem czysta, więc IC może nie przytkalo, rura za ic także czysta, więc może nie zasysało tego syfu nie wiadomo ile ;/


Sprawa rozwiązana, winny był przepuszczający zaworek (ten combi valve ?) - za silnikiem odpowiadający za otwieranie / zamykanie dostępu pompie SAI - przepuszczał cały czas, walilo spaliny na popmpę ( zalewając ją wodą przy odpalaniu ) - i mokre spaliny które przelatywały przez tę wodę ładowało nad filter. Przeczyściłem rury, turbo okazało się sprawne, to nie ono trzeszczy po puszczeniu gazu. Wywaliłem pompę, przewody zaślepiłem, wyczyściłem przewody dolotowe, bo wyglądały wewnątrz jak rura wydechowa ... i całość złożyłem, autko całkiem inaczej się zbiera ;)

Usterka usunięta, dzięki wszystkim za zainteresowanie, jeśli mielibyście jakiekolwiek pytania, chętnie pomogę ;)

Pozdrawiam.

Edytowane przez totek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...