Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie chce odpalić, błąd 146


scania1213

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Bije sobie w czoło z własnej głupoty, ale jak narazie usmiercilem moje audi. Niestety wraz z ON wlalem RSM (roztwór podobny do adblue) to natomiast rozdzielilo się w osobną cześć w baku i zostało zassane do silnika, po czym dostawał dziwnych obrotów i ma końcu zgasł.

Wszystko wyczyscilem począwszy od zbiornika, przewody paliwowe, nowy filtr paliwa, przewody do wtryskiwaczy, pompę (nie rozbieralem, tylko przeplukalem ropą) po tym zabiegu auto nie chce odpalić.

Układ odpowietrzony, po odkreceniu przewodu nad wtryskiwaczem, ropa pryska - 0 pęcherzyków powietrza, próbowałem też plakiem ale bez rezultatów. Efekt jak gdyby był odcięty zapłon.

W komputerze błąd N146 qualtity adjustment czy coś w podobie,był jeszcze o ruchu tłoka czy coś w podobie ale nie pamiętam go bo próbowałem je usunąc, ale yen 146 nie chce się. mrugaja świece żarowe, a po dłuższym kreceniu silnikiem wyskakuje dioda o braku oleju lub ciśnienia.

Pomóżcie mi, nie wiem czy szlak trafił wtryskiwacze czy może za małe ciśnienie idzie do nich?

Ewentualnie, może coś z nastawnikiem?

Auto raczej nie miało nigdy regenerowanych wtryskiwaczy, kupione od drugiego właściciela z Niemiec, przebieg 125( teraz już 185) i wszystko w nim jest wygląda na fabrycznie przykrecone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd N146 wybija jak sie źle nastawnik złoży.

To błąd od dawki paliwa, podłącz vaga i podaj nam jakie napięcie idzie na palec przesuwu nastawnika.

Tylko to może pokazać czy coś jest nie tak, bo odpalić nie możesz więc nie sprawdzisz kąta wtrysku oraz dawki paliwa.

Bardzo prawdopodobne a nawet jest pewne że nastawnik się zaciął albo pompa zatarła.

Można spróbować ją reanimować ale jak w środku wygląda a tym bardziej co się stało, to bez rozebrania jej nikt Ci nie powie.

I masz swój dodatek do wachy, ciekawe czy wtryski przeżyły?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spytam tak z ciekawości. Opłaca się stosować jakieś preparaty do paliwa na wtryski albo jakieś inne bajery co sprzedają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest temat o czyszczeniu wtrysków, jest tam polecany środek LM i podobno daje rade.

Jak poszukasz to znajdziesz temat i tam jest wszystko napisane.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żaden dodatek do wachy, tylko mój błąd bo źle wymylem a raczej słabo, pompke do paliwa bo tankuje z banki 1000l.

Problem rozwiązany, już wcześniej wiedziałem że wtryskiwacze i pompa działa bo odpalił mi raz choć się dziwię. Powodem problemu z odpaleniem, ciągłym miganiem kontrolek i nie dającego się usunąć błędu N146 okazał się przerwany drucik który wychodzi z cewki z nastawnika, które przykreca się do płytki. Pompa miała brud, naszczescie w postaci innej niż opilki metalu, podejrzewam że ze starego filtra.

Po przelutowaniu druciku, ustawieniu napięcia które nawet przed rozebraniem było 740, i ustawieniu dawki na ok.3,6 auto odpaliło bez problemu, chodzi też zacnie, nawet lepiej się zbiera powyżej 2 tys, może przez bród który wyczyscilem.

Natomiast ta dzwigienka która jest w nastawniku i trzeba nią trafić w otwór w pompie, ma luz Góra dół, w bok jest ok. Czy to może być powodem wahania się dawki? Na wagu skacze ona o 0,3-0,5 mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że okazała się pierdoła :)

Dawka paliwa zawsze będzie skakać, po to jest nastawnik żeby ją korygował.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też odetchnalem :) na początku cykal strasznie, ale teraz już tego nie słychać.

Czyli dawka może być zmienna. A co z tym luzem? Odkładać powoli kasę na drugi nastawnik czy to normalne?

Cześć. Dziś wyskoczył mi znowu mijająca kontrolka świec a błąd pokazywał N146 quantity adjustment, 35-10 intermittent. Rozumiem że coś przerywa ale co? Może źle polutowane przewody w nastawniku? Od czego ten błąd może Jeszcze być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić przewody a palec nastawnika nie jestem pewny ale chyba można dokręcić?

Musiałby napisać ktoś kto rozbierał nastawnik i wie co i jak.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...