Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARG] granatowe 1.8 quattro


wojtekf0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od lutego jestem zarówno posiadaczem granatowej be piątki jak i forumowiczem.

Kupiona (o zgrozo) od handlarza, kraj pochodzenia Niemcy.

Lakier po całości prawidłowy oprócz jednego miejsca, lekko puknięte były drzwi pasażera.

Nie widać ognisk korozji, auto przed zakupem sprawdzone na podnośniku, szarpakach itd.

Mechanik potwierdził, że cały dół jest zdrowy a podwozie zostało dodatkowo zakonserwowane.

No więc tak:

Rok produkcji: końcówka roku 1999 (model 2000)

Przebieg: 183 500 (oczywiście ze dwa lata temu miał ok. 209 000 - sprawdzony w ASO) :-)

Kod silnika: ARG

Lakier: LY5K

Napęd quattro

Wyposażenie raczej standard:

- klimatronik

- pompowanie lędźwi

- pakiet światło

- placki welur beżowe

- wnętrze dwukolorowe

- dekory drewno

- ori roleta tylnej szyby

- radio JVC 4x50W

- elektryczny szyberdach

- przód w prądzie, tył korbotronik

- podgrzewane elektryczne lusterka

- domykanie szyb i szyberdachu z pilota

- felgi ori 15'

- parktronic

- był telefon, został moduł i dziura w podłokietniku

- 1/2 fis

Zrobione:

- kompletny rozrząd INA

- napinacz, rolka i paski osprzętu

- termostat

- filtry

- olej Mobil

- wymiana pompki płynu do sprysków

- charczący głośnik wymieniony na ori za 15zł :)

- mieszek i skórka gałki zmiany biegów

Póki co zrobione ponad 2000km i odpukać nic się nie odzywa.

Plany na niego to większe koło w przyszłym roku i ewentualnie 1BE, a tak to utrzymanie w dobrym stanie bez szaleństw.

Nisko nie zejdzie i wielkie koło również odpada, na co dzień jeżdżę po Krakowie i zwyczajnie byłoby mi go szkoda.

W planach również LPG, ale póki co sprawdzam co w nim siedzi i czy coś nie wyjdzie niepokojącego.

Delikatnie łapie go rdza w kąciku listwy na tylnej klapie (podobno standard) także w najbliższym czasie do zamówienia brunox i lakier w pędzelku.

Chciałbym też popracować nad zawiasami drzwi, drzwi pasażera zamykają się zbyt ciężko a przy wysokich prędkościach jest za głośno w kabinie.

Oprócz tego zanikający fis przy wyższych temperaturach, podobno nienaprawialny?

Poniżej kilka zdjęć

SAM_8158.jpgSAM_8159.jpgSAM_8161.jpgSAM_8165.jpg

Edytowane przez wojtekf0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolege z okolic,

Ładna b5 i to w :quattro:

Co do przebiegu to w swoim 1.8 juz mam 316tys tez niemcy :)

Koło zapodaj jakies 17 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę!

Rzeczywiście okolice :)

Widzę, że też śmigasz na benzynce i to w quattro, co myślisz o zakładaniu LPG do tych silników?

W trasie udało mi się zejść do 7,8/100km więc jest całkiem dobrze, muszę sprawdzić jak to wygląda jeżdżąc po mieście. :huh:

Ogólnie jest to mój pierwszy samochód i budżet jeszcze nieco studencki, ale uczę się na nim co i jak powolutku ;)

Twoja już widzę, że kompleksowo pomodzona, u mnie póki co brak wiedzy i kasy ale wszystko w swoim czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest taki nijaki bo ani mocy dużo nie ma i pali trochę ale akurat z takim kupiłem, czy się nadaje pod gaz nie wiem na pewno zostanie trochę w kieszeni.. Ja jednak dużo nie jeżdżę i to mi się nie opłaca.. 7.8 to nawet dobrze ale kiedyś miałem Leona 1.8t i w trasie pokazało ok 7.5 A było 180KM ?

Jeśli blacha zdrowa i silnik to zapodaj koło jakieś 17" i zawias ??

Potem przyjdzie czas na detale ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna audiczka troszkę niżej jakieś ładne koło i można się cieszyć jazdą powodzenia w modach i szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa!

Właśnie szkoda mi tej magicznej literki "T" przy oznaczeniu silnika :(

Jednak po zobaczeniu kilku egzemplarzy 1.8T w tragicznym stanie porzuciłem dalsze poszukiwania na rzecz tej potencjalnie zdrowej 1.8

Myślicie, że krótsza sprężyna na ori zawieszeniu to jest jakieś rozwiązanie?

Nie do końca mam o tym jeszcze pojęcie i nie chciałbym za bardzo ingerować w konstrukcję. Jednak w tym momencie jest ewidentna koza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt ze zdrową 1.8t po pieniądzach w quattro ciężko znaleźć i żeby się dużo nie ojezdzic ☺ napisz w dziale kupie może ktoś ma na zbyciu zawias -40 do q ☺ dorwiesz coś po pieniądzach ☺

Edytowane przez KMY DODEKk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sporo jeździsz to montuj LPG, polecam. mamy ten sam silnik, nawet ten sam kolor, zawias też ten sam, bo po fotach obstawiam 1BA, jedynie Q nie mam niestety... Dobra rada jeśli planujesz jakieś 17stki to pierwsze rób zawias, bo ja jestem załamany jak przymierzyłem swoje na tym zawiasie :D

Jak Ci starczy -30mm to zmiana zawiasu na 1BE

Edytowane przez airton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo mamy ten sam rocznik, a zawias tak jak mówisz 1BA :)

Może nie jeżdżę aż tak dużo (ok 1000km w miesiąc) ale planuję go zostawić u siebie na dłużej więc uważam, że i tak się zwróci.

Właśnie dlatego pytam w pierwszej kolejności o zawias bo jak wrzucę koło to się wóz drabiniasty zrobi :facepalm:

No i zaciski do odmalowania bo pokorodowane niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam parktronica, 1/2 fisu i beżu tak to praktycznie wszystko to samo.Robię 1000-1500 km miesiecznie jeśli Ty podobnie to instalacja zwróci Ci się wcześniej niż po roku więc się chyba opłaca. Ja mam STAGa podzespoły AC i żadnych problemów. Zaciski też maluje, nawet chyba jutro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A którego STAGa jeśli można wiedzieć?

Ja właśnie umówiłem się na zakładanie gazu na przyszłą środę i mam do wyboru albo STAGa albo LOVATO. Gazownik zaznaczył, że najlepiej będzie jeśli na miejscu dobierzemy odpowiedni zestaw. Z tego co czytałem zakład dosyć polecany na forach więc może chały nie będzie, zobaczymy na miejscu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Qbox Basic, też dużo czytałem przed zakładaniem, brałbym STAGa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jednak ostatecznie wpadło Lovato Smart, butla 55l i wlew pod klapką.

Zdecydowałem się też wymienić łożyska tylnych piast bo strasznie mi huczy przy wyższych prędkościach i póki co padło na to, że winowajcą są łożyska.

Wyczytałem, że najlepsze będą SKF VBKA 1355 i takie też zamówię w hurtowni (99zł sztuka).

W przypadku quattro powinno się wymienić wszystkie 4 razem czy sam tył wystarczy?

Potem oczywiście ustawianie zbieżności mnie czeka :)


Chciałbym jeszcze dorzucić emblemat quattro na grill ale niestety nigdzie nie znalazłem informacji, jaki rodzaj mocowania jest dobry pod poliftowy grill b5?

Na samym początku nie zdając sobie z tego sprawy kupiłem oryginalną używkę, jednak okazało się że jest nie do tego modelu. Jakby co wisi na olx'ie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam tył wystarczy ja miałem wymieniać jedno z tyłu bo szumiało przy 80kmh ale robiłem całą zawieszke więc wymieniłem oba od razu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malutki up.

Audi bezproblemowo robi kilometry, z gazem nie ma najmniejszych problemów.

Średnie spalanie jakie obliczyłem jeżdżąc ostatnio 1/3 w mieście i 2/3 w trasie to równe 10l

Ostatnio wymienione zostały:

- klocki tył TRW (myślałem, że do regeneracji będzie zacisk ale okazało się, że po prostu klocek się zapiekał),

- łożyska tył SKF,

- zwalczenie wycieku na wężyku zwrotnym do zbiorniczka wyrównawczego.

I to by było na tyle. W tym roku nie pójdzie w dół, obecnie szukam jakichś kół już z oponami na przyszły sezon (16).

Jak myślicie, lepsze okazje pojawią się teraz, na zimę czy na wiosnę przyszłego roku? kiedy ludzie wyprzedają letnie kółka? :)

Kilka aktualnych foto:

SAM_0532.jpg

SAM_0538.jpg

SAM_0539.jpg

Edytowane przez wojtekf0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie mnie uświadomiłeś, że mam usterkę do usunięcia. Nie działa niestety.

Poznaję samochód jak mogę ale akurat o tym nie wiedziałem do tej pory. Urwaną mam plastikową końcówkę tego cięgienka, leżała luzem tak jak tutaj:

DSC_1132.jpg

Kable też są w słabym stanie, to chyba nawet mało powiedziane.

Włożyłem je na swoje miejsce i nawet wchodzi z oporem. Po odpaleniu samochodu i dodaniu gazu samo cięgienko się w ogóle nie rusza (powyżej 3 000 obrotów również).

Czyli problemem nie jest tylko sam uchwyt ale też prawdopodobnie uciekające ciśnienie lub uszczelka?

Muszę zdemontować gruszkę i się jej bliżej przyjrzeć.

Edytowane przez wojtekf0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemny samochód :) Widzę po tablicach że moje strony :D

Edytowane przez Zbychuwow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie koła sprzedają różnie, i od razu po sezonie żeby mieć hajs przy szukaniu nowej rolki, niektórych nagle olśni, że jednak chcą cos nowego na sezon i to takie wróżenie w fusach :decayed: Musisz po prostu obczajać też co jakiś czas, ale jak chcesz 16 to jest tego multum, no i pytanie czego oczekujesz, komfortu i wygody czy fajnego wyglądu - tutaj leć z 18, bo 17 wygląda już lepiej ale i tak szybko stwierdzisz, że za małe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychuwow taak właśnie widzę, że te same strony :). Ja też z Połańca, tylko rzadziej tu bywam od kilku lat :)

Co do kółek to 17 mogą dać trochę w d*pę zawieszeniu jeżdżąc po Krakowie + wszechobecne krawężniki.

Inna sprawa, że chciałbym do kół dorzucić nowe oponki a wolałbym 16 lepszej klasy niż słabsze 17 tylko po to żeby się zmieścić w budżecie.

Jakby ktoś miał jakąś ciekawą opcję 16/17 to chętnie się przyjrzę bliżej końca sezonu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...