Skocz do zawartości
IGNOROWANY

z przejscia na syntetyk ubuwa oleju. smierci olej 1.8t


zbyszek190

Rekomendowane odpowiedzi

witam po przejsciu z polsyntetyka na syntetyk po jakies moze 3000 km zaczelo ubywac strasznie oleju

na poczatku w malych ilosciach teraz natomiast duzo bo 100ml na jakies 150km nieraz wiecej km zrobi nie wiem od czego to zalezy moze jak jest zimn to sie tak nie grzeje i wtedy robie wiecej

podczas garowania czuc spalony olej na postoju tez czuc czasami dymnie pod obciazeniem a na postoju jak mu sie gwaltownie depnie w gaz i pusci to delikatnie bardzo malo kolor niebieski a tak to wogole nie dymi.

takie minimalne wycieki z pod miski i tam kolo rurki turba ale to naprawde znikome po 2 do 3 tygodniach jak auto stalo to byla 100ml ubytku przez te wycieki.

turbo ma poł roku

.co moge sprawdzic na poczatek

widze ze olej sie zrobil troszke czarny

po zrobieniu tego mysle zalozyc chlodniczke oleju dla lepszego chlodzenia ale to dopiero po naprawie

silnik to 1.8 t ser 150 ogólnie ponad 200km

06.06.2000r anb

olej obecny motula 8100 x-clean

5w40

dzieki za odpowiedzi pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie uszczelniacze na zaworach siadły... Długo auto masz? czemu wcześniej na półsyntetyku jeździłeś? Przecież 1.8 T ma chłodnice oleju (w podstawce filtra oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie uszczelniacze na zaworach siadły... Długo auto masz? czemu wcześniej na półsyntetyku jeździłeś? Przecież 1.8 T ma chłodnice oleju (w podstawce filtra oleju).

auto posiadam 3 lata.

po zakupie oczywiscie byla zmiana oleju mechanik zalal polsyntetyk bo nie wiadomo jaki byl wczesniej .ja tez duzo wiedzy nie mialem na jakim oleju ta jednostka ma pracowac.

ostatni czasy i troche poczytalem ze wlasnie ten silnik ma jezdzic na syntetyku wiec zrobilem zmiane chwile pojezdzili i nie bylo jakis ubytkow no i pozniej wieksze sie zaczely robic wszystko tak jak opisalem wyzej.

chodzi mi o zalozenie dodatkowej chlodnicy bo ta napewno nie zbytnio ta co jest sobie daje rade

szczegolnie kiedy jest naprawde goraco i kiedy silnik dostaje po d*pie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziom po podniesieniu mocy daje radę a Tobie w serii nie daje? chyba że masz moc podniesioną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie opcje:

Walniete uszczelniacze zaworow - tylko wymiana, niz z tym nie zrobisz.

Objawiaja sie dymieniem auta po postoju.

Dym bialy, podobny do pary. Po dodaniu gazu ciemniejszy.

Przypieczone pierscienie od jazdy na ujowym oleju = plukanie silnika.

Zawsze przed wlasniem innego oleju zwlaszcza po przejsciu z minerala na syntetyk powinno sie plukac silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto po mocnyn programie na starych gratach teraz są nowe graty Turbo z większym kołem kompresji ale program nie poprawiony jeszcze .program przed kupnem był zrobiony i nie było problemow

Dwie opcje:

Walniete uszczelniacze zaworow - tylko wymiana, niz z tym nie zrobisz.

Objawiaja sie dymieniem auta po postoju.

Dym bialy, podobny do pary. Po dodaniu gazu ciemniejszy.

Przypieczone pierscienie od jazdy na ujowym oleju = plukanie silnika.

Zawsze przed wlasniem innego oleju zwlaszcza po przejsciu z minerala na syntetyk powinno sie plukac silnik.

tylko jakie rozwiazanie teraz

znalezienie magika ktory zmieni gumki bez sciagania glowicy i plukanka przed wymiana

sciagniecie glowicy sprawdzenie wymiana popychaczy gumek i plukanka wczesniej i jakie koszta jak ktos sie orientuje i przerabial temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


tylko jakie rozwiazanie teraz

znalezienie magika ktory zmieni gumki bez sciagania glowicy i plukanka przed wymiana

sciagniecie glowicy sprawdzenie wymiana popychaczy gumek i plukanka wczesniej i jakie koszta jak ktos sie orientuje i przerabial temat

Nie wiem czy da sie zmienic gumki w tym silniku bez demontazu.

W jednych sie da w innych nie.

Zdjecie glowicy jest lepsza opcja oczywiscie ale i drozsza.

Duzo drozsza.

Przy okazji moze dojsc jej remont... :decayed:

Czesci policz, koszt roboty od 500 w gore zaleznie co bedzie z glowica.

Ja bym na Twoim miejscu postaral sie dojsc co jest winne.

Jesli oleju ubywa duzo, auto dymi caly czas to predzej pierscienie. Albo przypieczone albo ich nie ma....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem dymienie pod obciążeniem czasami rzuci chmurkę na postoju na ciepłym nie dymi może jak się gwałtownie wcisnir gaz i puści to minimalne niebieski ale to bardzo mały trzeba bliski wydechu patrzeć żeby ją zobaczyć. A płukanka w niczym teraz nie pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A płukanka w niczym teraz nie pomoze

Kolego ja nie mam na mysli wlanie na 10min plukanki za 19pln tylko doglebne plukanie silnika ostra chemia. Bo tylko takie cos pozwoli uwolnic pierscienie jesli sa zapieczone.

Warto sprobowac skoro dymi na postoju.

Mi takie cos pozwolilo zachowac mniej wiecej 3kpln. Silnik R6 jadl 1l oleju na 1tkm, po wyplukaniu 1l na 10 000km.

Edytowane przez sssV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem kolego i takiego czegoś bym nie kupował nawet za darmo bym nie wlał. Powiedz mi jeszcze czym plukales albo czym mi ptoponujeszz płukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oleju ktory byl w aucie wlalem srodek Liqui Moly 5200.

(Jezdzi sie na nim 200km i spuszcza wraz z olejem, nie mylic z LM engine flusch)

Spuscilem calosc po tym przebiegu, wlalem olej 5w jakis platinum bo najtanszy i do niego od razu Protec Engine Flush zielony.

Silnik pracowal na biegu jalowym z 30 min, co pare minut delikatnie dodawalem gazu, tak do 2krpm.

Pozniej wszystko spuscilem i wlalem pelny syntetyk Liqui Moly.

Apetyt na olej z absurdalnego 1l/1tkm spadl do 1l/10tkm czyli normy dla tych silnikow.

Kilku mechanikow diagnozowalo auto wczesniej i jak pisalem, koszt wymiany pierscieni w tym silniku to ponad 3kzl....

Ja zrobilem za 400zl :)


PS Tych srodkow nie kupisz normalnie w sklepie, trzeba szukac w internetach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku wydaje mi się że nie zaszkodzi spróbować, bo koszty i tak i tak się szykują, a nuż widelec sssV ma rację i uda się ich uniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten olej platinum co wlales ten 5w to byl syntetyk

dzieki za rady i szybkie odpowiedzi napewno tez sprobuje moze akurat uda sie uniknac tak duzych kosztow jak przeprowadze plukanke i te czynnosci to napisze co i jak i czy u mnie pomoglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to czy pomoze zalezy czy winne zuzycia oleju sa zapieczone pierscienie.

A moga byc winne ze wzgledu na wczesniejsza jazde na minerale i fakt dymienia na postoju za tym tez przemawia.

Jednak jesli pierscienie sa zuzyte a uszczelniacze zaworow stwardniale to nic nie pomoze poza ich wymiana.

Sprobowac nie zaszkodzi, czysty, wolny od nagaru silnik to zdrowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem auto stało jakieś 2dni i odpalilem żadnego dymienia nie zobaczyłem . pod obciążeniem jak odpuściłem gazu to kolegą jakas tam chmurkę zobaczył.zapomnialem wcześniej napisać że wywalalo mi błąd sterowanie ładowania granicy regulacyjnej nie osiągnięta wymieniłem zawór n75bo miałem używkę i było git i dzisiaj wywalilp ten sam błąd skasowwlem i jak narazie nie ma .luzy są na wirniku góra dół i teraz to już sam nie wiem Turbo ma może nie całe pół roku co o tym myślicie jutro zmierze cylindry na ciepłym i zrobię próbę olejowa

Edytowane przez zbyszek190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może turbo też puszczać... Turbo regenerowane pewnie więc istnieje ryzyko że zostało to niezbyt dobrze zrobione...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo swoje dalem zamiast kaucję płacić a oni mi wysłali z taką samą obudowa tylko jest rozwiercane i koło kompresji jest z Audi ty 225km bo tak chciałem .później to ciśnienie sptawdzr i napisze jakie dokładnie luzy są na wirniku bi pasuje mi dokładnie dojść bo mam Turbo jeszcze na gwarancji jak mi się dobrze wydaje

pomiar zrobiony 1 cylinder od rozrzadu na sucho 13,80 proba olejowa dobilo do 17 ale jak wyciagnelem zostalo 12 na zegarze

2 cylinder lecac w strone akumulatora 12,90 proba olejowa dobilo do 16,90 zostalo 13

3 cylinder 12.10 dobilo do 16 zostalo 12,20

i czwarty 12.40 dobilo do 18 a zostalo po wyciagnieciu 12

i nastepne luz na wirniku na boki to 2,5 mm prawie i w tipie olej jest

tylko teraz pytanie dlaczego taki luz zrobil sie na wirniku

turbo ma moze pol roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja ladna.

Ale turbo to mozesz miec skopane...

Luz wirnika jest kasowny cisnieniem oleju ale u Ciebie moze to byc za duzo.

Ile tego oleju tam jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie przejechalem 700km i nie dolewalem. Tylko co z tym luzem bo Turbo mam na gwarancji a zauważyłem że np przy 180km tryb awaryjny błąd sterowanie ciśnieniem ładowania granicy regulacyjnej nie osiągnięta nie dawno przekladalem inne n75

Edytowane przez zbyszek190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...