Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niedziałający sensor deszczu/zmierzchu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,

Jakiś czas temu założyłem sobie sensor zmierzchu/deszczu. Przy okazji chipowania poprosiłem fachowca o aktywowanie go a tu...błąd. VCDS udanie zakodował ale wypluł takie coś:

01520 - Czujnik rozpoznawania deszczu i światła

008 - Niezrozumiały sygnał

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01101000

Priorytet błędu: 3

Instalowałem tak: 1pin +12, 2pin - masa, 3 sygnał po CAN (mostkowany z pinem 2 w 16-pinowej wtyczce MCE). Lusterko i sensor zasiliłem z jednego kabla (zmostkowane piny 1- sensora i lusterka na +12V oraz piny 2 jednego i drugiego z masą).

Lusterko monochrom odpaliło ładnie, okazało się nawet, że ma kompas (choć na razie pokazuje dokładnie przeciwny kierunek niż powinien :facepalm: )

MCE:8K0 907 063 P

Coś źle zrobiłem czy sensor jest walnięty? :(

Poratuje ktoś ?

Opublikowano

a jaki numer czujnika?

Opublikowano

a jaki numer czujnika?

4E0955559C

Opublikowano

nie pasuje :hi:

Dzięki Grzegorz, tak coś czułem żeby nie brać w ciemno :kwasny: ale jak przypasował to liczyłem że zabangla.

Czapki z głów dla Ciebie :) To idę na łowy na allegro.

Orientujesz się czy żelek też pójdzie do wymiany?

Przy okazji kompas w lusterku po dniu pokazywania kierunków odwrotnie przeszedł w permanentne wyświetlanie literki "C". Jakaś zawiecha czy może potrzebuje kalibracji?

Pozdrawiam

Opublikowano

gel uratujesz , szukaj 8K0 955 559C

o lusterku masz tutaj cały obszerny temat :hi:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/193629-montaz-i-dzialanie-wewnetrznego-lusterka-fotochrom-2008-2012/?p=2674025#entry2674025


Kalibracja cyfrowego kompasu :
Kalibracja kompasu cyfrowego jest konieczna, gdy:
- Wskazania kursu na kompasie cyfrowym są niedokładne,
- We wskazaniu kompasu pojawi się C zamiast strony świata lub gdy nic nie jest pokazywane.
- Montowane jest nowe automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne .
Kalibracja kompasu cyfrowego może być konieczna również w wyjątkowych sytuacjach, np. gdy:
- Akumulator zostanie ponownie podłączony, po tym jak przez dłuższy czas był odłączony
- Została zamontowana nowa instalacja audio lub jej podzespoły.

Kalibracja cyfrowego kompasu :
– Włączyć zapłon.
We wskazaniu kompasu 1 musi się pojawić C.
– Jeśli nie pojawi się C , naciskać przycisk 2 przez 9 do 12 s, aż pojawi się C we wskazaniu kompasu 1.
– Przejechać z prędkością ok. 5 mil/h (10 km/h) dwa do trzech okrążeń, aż we wskazaniu kompasu 1 zostanie pokazana strona świata.
– Upewnić się, że po zakończeniu kalibrowania automatyczne przyciemnianie wewnętrznego lusterka jest ponownie aktywowane

luskompas.png


Opublikowano

Dzięki, wiszę Ci :beer:. Zakupię, zakoduje ponownie i dam znać.


Hej Grzegorz,

Kupiłem sensor 8K0 955 559C jak radziłeś i tu mam małą zagwozdkę:

- stary wygląda tak

http://imageshack.co...4599/j3EbDw.jpg

- a żelek po zdjęciu tego sensora tak:

http://imageshack.co...1188/5TmEyQ.jpg

- natomiast 8K0 955 559C ma już jakby żel zintegrowany:

http://imageshack.co...3246/3NHxZC.jpg

Zakładam, że dwie warstwy żelu nie są tu potrzebne, tym bardziej, że stary żelek ma ślad, który mógłby przeszkadzać nowemu czujnikowi.

Czy w tej sytuacji powinienem zdemontować ten stary żelek a nowy sensor założyć bezpośrednio do szyby?

P.S Kompas po kalibracji działa pięknie :)

Opublikowano

Gel musi byc jeden

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...