Norweg001 Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 (edytowane) Witam was, przepraszam z góry jeśli dodaje kolejny raz ten sam temat. 1.Mam 1,8 TFSI 2009 i problem polega na tym od pewnego czasu kiedy auto stoi dłużej to gdy zacznę nim jechać zaczynają się dość odczuwalne mocne drgania auta, podczas dalszej jazdy to drganie / trzęsienie jest mniej odczuwalne. Mam założone koła 18, byłem wyważać koła,( OK) auto ma najechane 107 tyś/km.opony są Nowe, tylko że c Made in China. Po oponach nie widać aby była zła geometria/ zła zbieżność, Byłem u mechanika Mówi że to może byś wina, luzów na wahaczach. 2. Drugi problem to założyłem nowe tarcze i klocki firmy TRW/ATE ( nie pamiętam) klocki Brembo. i przy hamowaniu też pojawiają są drgania, Mechanik zaś mówi że przyczyną tych drgań przy hamowaniu to mogą być luzy na wahaczach. Dodam że mam zawieszenie sportowe, 3. Problem to pewnego razu i to zdarzyło się raz ze zapaliła się żółta kontrolka od silnika i zgasła i były dwa mocne szarpnięcia autem. poczytałem na forum że moga być to cewki i świece lub jakiś problem z chipem. Edytowane 13 Maja 2016 przez Norweg001
liquid8p Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Drgania są tylko przy ruszaniu, czy jak silnik pracuje na jałowym/na postoju to też są odczuwalne drgawki? Natomiast żółta kontrola silnika, to może oznaczać wiele usterek.
Norweg001 Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Opublikowano 14 Maja 2016 Drgania są tylko przy ruszaniu, czy jak silnik pracuje na jałowym/na postoju to też są odczuwalne drgawki? Natomiast żółta kontrola silnika, to może oznaczać wiele usterek. gdy zaczynam jechać wrzucam 1 ,2 ,3 i dopiero po paru kilometrach drgania zaczynają słabnąć, bo przy odpalonym samym silniku to silnik i wszystko pracuję idealnie.
liquid8p Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Czyli na postoju drgań nie ma, drgania są bardziej odczuwalne przy mniejszych prędkościach a mniej odczuwalne przy większych. Tak wnioskuje z tego co napisałeś, natomiast jeśli czujesz drgania na kierownicy przy hamowaniu, to na 99% są to tarcze. jeśli drgania są przy ruszaniu i przy hamowaniu to obstawiałbym wahacze. Jeśli raz zapaliła się kontrolka silnika to znaczy że coś pada, może być to cewka, mogą być świece, wtryskiwacze. Podepnij go pod komputer, błąd powinien być zapisany w komputerze.
sowiq Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) gdy zaczynam jechać wrzucam 1 ,2 ,3 i dopiero po paru kilometrach drgania zaczynają słabnąć Chyba najlepszy sposób na sprawdzenie - na prędkości/obrotach, przy których występują drgania, wciśnij sprzęgło/wrzuć na luz. Jeśli drgania ustaną, to wina leży w silniku, skrzyni lub sprzęgle. Jeśli nie, to gdzieś dalej - zawieszenie, koła. Najpierw zlokalizuj gdzie szukać usterki, bo piszesz o zimnym silniku, a potem o niskich prędkościach. Edytowane 16 Maja 2016 przez sowiq
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się