Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczny ręczny a silnik


bubel90

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie czy ten automatyczny hamulec tzn. na światłach na D puszczam hamulec i auto stoi szkodzi w jakikolwiek sposób układowi napędowemu? Z tego co się orientuję to jak trzymamy hamulec to silnik sam rozłącza sprzęgło (czy jakoś tak nie znam się za dobrze :D ). Jak włączymy ten automatyczny to on też rozłącza sprzęgło czy tylko trzyma samochód w miejscu a ten i tak chce jechać do przodu bo jest na D? Czy to jest odpowiednik po prostu zaciągnięcia ręcznego przy skrzyni automatycznej?

Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co kombinujesz, ale jak Ci się nie chce trzymać hamulca to jest coś takiego jak auto hold.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie kombinuje :grin:

Może i się źle wyraziłem, ale chodzi o auto hold. Mam rozumieć, że nie ma on negatywnego wpływu na dłuższą metę na silnik i hamulce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to zbędny gadżet w automacie, w manualu, zgoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego Ci on tam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego, żeby auto stało bez męczenia nogi. Nie raz widzę właścicieli aut z automatami, których auta pełzają na światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu to zbędne raczej. Wrzucasz na luz i stoi na płaskim oczywiście. W automacie noga all the time na hamulcu chyba ze masz auto hold to nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, na płaskim.

Mając Auto hold stajesz i Cię nie interesuje czy jest spadek w jedną czy drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W manualu to zbędne raczej

i tu się kolego grubo mylisz, w automacie używasz tego jak stoisz na płaskim w korku, równie dobrze możesz po chwili wbić N i też nie trzymasz nogi na hamulcu a auto hold w manualu jest bardziej użyteczny niż w automacie np przy staniu w korku na wzniesieniu, przy ruszaniu na wzniesieniach bo w automacie to skrzynia Ci trzyma samochód i jak masz D na górce to nie musisz trzymać nogi na hamulcu ani na gazie i samochód stoi w miejscu, tak wiem w manualu taki sam efekt uzyskam włączając hamulec postojowy ale na wzniesieniach szybko może się to zrobić irytujące i właśnie w takich sytuacjach używam u siebie tej funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w automacie skrzynia trzyma samochód a to ciekawe jak nie zaciągniesz ręcznego lub nie masz asystenta włączonego to zapomnij :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...