MariuszKoz Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 (edytowane) Wiem, że pewnie temat był już poruszany, ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Za żadne skarby nie mogą odczepić tylnego oparcia. Niedzielone w sedanie. Ściągam zagłówki i nie mogę wyciągnąć tych rurek w których siedzą. Ktoś pisał, aby wyciągać jednocześnie pchając oparcie. Nie działa. Ktoś napisał, że muszę wkrętakiem w środku tej rurki naciskać taki zatrzask. U mnie nic takiego nie ma. Jak wkładam wkrętak, to rurka jest w całości gładka. Co jeszcze mogę zrobić oprócz wizyty w ASO? Chcę założyć pokrowce i kicha. Inna sprawa, to temu wynalazcy tego rozwiązania to należy się Nobel... Wiem, że pewnie temat był już poruszany, ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Za żadne skarby nie mogą odczepić tylnego oparcia. Niedzielone w sedanie. Ściągam zagłówki i nie mogę wyciągnąć tych rurek w których siedzą. Ktoś pisał, aby wyciągać jednocześnie pchając oparcie. Nie działa. Ktoś napisał, że muszę wkrętakiem w środku tej rurki naciskać taki zatrzask. U mnie nic takiego nie ma. Jak wkładam wkrętak, to rurka jest w całości gładka. Co jeszcze mogę zrobić oprócz wizyty w ASO? Chcę założyć pokrowce i kicha. Inna sprawa, to temu wynalazcy tego rozwiązania to należy się Nobel... Ciekawostka. Zadzwoniłem do ASO i zapytałem, czy coś takiego mogą zrobić. Bez problemu. Koszt 300-400 zł za samo ściągnięcie oparcia...Ufff Znalazłem jeszcze w internecie sposób poprzez włożenie do rurki po zagłówku takiego haczyka. Zrobiłem coś podobnego z drutu i też nic. Nawet nie drgnie. Edytowane 19 Maja 2016 przez MariuszKoz
MemberA4 Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 kolego masz inną tulejkę mocowania zagłówka. Miałem to samo w poprzedniej B6 sedan. Te tulejki się nie wyjmuje tak jak napisałeś bo one maja w środku na ściance mały otworek w który wkładasz odpowiednio cienki i wygiety śrubokręt lub sztywny mocny drut np szpryche od motocykla po włożeniu w ten otworek ok 3cm tego śrubokręta lub szprychy napręzasz na ścianke w której jest otworek jednocześnie ciągnąc do góry tulejkę. Kiedyś miałem zdjęcia tej tulejki jak ją wyciągnołem ale mi je wcieło :/
MariuszKoz Opublikowano 19 Maja 2016 Autor Opublikowano 19 Maja 2016 To znaczy, że muszę sobie wygiąć szprychę w kształcie litery L i namierzyć ten otworek? Ja próbowałem namierzyć jakikolwiek zatrzask w tej rurce, ale wydawało mi się, że jest zupełnie gładka wewnątrz bez żadnych otworków, ząbków itd.
MemberA4 Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 (edytowane) Ja miałem tak jak na lewym rysunku. Edytowane 19 Maja 2016 przez MemberA4
MariuszKoz Opublikowano 19 Maja 2016 Autor Opublikowano 19 Maja 2016 To ja jednak tak nie mam :-(. Nie jestem w stanie wyczuć niczego w tulejce. Wydaje się być gładką rurką.
MemberA4 Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 zobacz sobie tą prowadnicę Po środku masz ten ząbek który trzeba wciagnać do środka, innej niż ta lub z tym ząbkiem na dole co widziałeś w temacie o zmianie kanapy nie ma. Przejrzałem ETKE i niestety. Weż zaświeć do środka fonem lub latarką to zobaczycz ten otorek a pomiedzy podłużne naciecia
MariuszKoz Opublikowano 19 Maja 2016 Autor Opublikowano 19 Maja 2016 Wielkie dzięki. Poszukam jutro tej dziurki. Ale zgodnie z tym rysunkiem tutaj chyba nie trzeba wyginać wkrętaka. I żebym miał pełną jasność - ja tutaj nic nie wypycham na zewnątrz rurki tylko mam "wciągnąć" ten ząbek jakoś do środka, tak?
MemberA4 Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Ja uzylem duzej igly do skór bo jest na koncu wygieta a przede wszysrkim sztywna. Lekko wygiety musi być bo nie siegnie ci krawędzi zabka otwor na zaglowek jest wąski a wcisniecie plastiku przed zabkiem raczej go nie wcisnie tak daleko no ale spróbuj. Tak ten ząbek ma być wciagany do środka żeby mógł minąć krawędź blachy nadwozia o ktora sie zapiera. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Edytowane 20 Maja 2016 przez MemberA4
MariuszKoz Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Opublikowano 20 Maja 2016 Poddaję się. Zupełnie nie jestem w stanie "wymacać" żadnej dziurki. Latarka nic nie daje, bo to wąska dziurka i jeszcze nie ma gdzie głowy wsadzić, bo jest dach. Ta konstrukcja to jakaś totalna porażka.
MemberA4 Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Ta dziurka jest na glebokosci ok 2-3 cm od góry Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Pomóż sobie lusterkiem tam zajzec. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Wyjmij zaglowek fotela kierowcy to tam zajrzysz i bedziesz wiedzial o co chodzi:-) Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Edytowane 20 Maja 2016 przez MemberA4
MariuszKoz Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Opublikowano 20 Maja 2016 Dobry pomysł z tym zagłówkiem kierowcy. I tutaj ciekawostka - rurka na tyle na ile sięga światło latarki jest gładka !
marekg Opublikowano 26 Maja 2016 Opublikowano 26 Maja 2016 szarpnij porządnie i samo wyjdzie. ja wszystkie 4 bez większego problemu tak wyjąłem.
MemberA4 Opublikowano 26 Maja 2016 Opublikowano 26 Maja 2016 (edytowane) dzisiaj specjalnie wyjciągnąłem jedną tulejkę aby Ci pokazać na czym sęk polega. W czerwonym jest pokazany ząbek który wciąga się do środka na zielono są miejsca które są wciskane w takie kwadratowe mocowania. Jak ten ząbek masz wciągniety to musisz szarpnąć do góry aby wyszło to mocowanie które zaznaczyłem na zielono. Jest to mocno wciśnięte. Jak widzisz specjalnie pokazałem tulejke że też niby jest gładka w środku Spójrz po której stronie jest ta dziurka. We wszystkich tulejkach jest po tej samej stronie. Pozdr dzisiaj specjalnie wyjciągłem jedną tulejkę aby Ci pokazać na czym sęk polega. W czerwonym jest pokazany ząbek który wciąga się do środka na zielono są miejsca które są wciskane w takie kwadratowe mocowania. Jak ten ząbek masz wciągniety to musisz szarpnąć do góry aby wyszło to mocowanie które zaznaczyłem na zielono. Jest to mocno wciśnięte. Jak widzisz specjalnie pokazałem tulejke że też niby jest gładka w środku Spójrz po której stronie jest ta dziurka. We wszystkich tulejkach jest po tej samej stronie. Pozdr Dodam jeszcze zdjęcie drugiej tulejki bez "guzika" Edytowane 26 Maja 2016 przez MemberA4
MariuszKoz Opublikowano 26 Maja 2016 Autor Opublikowano 26 Maja 2016 Patrząc się ba to drugie zdjęcie z góry, to gdzie u Ciebie jest dziurka? I jeszcze jedno. Ile mm ma Twój wkrętak, ze wszedł w tą dziurkę? Ja już na wszelkie sposoby "macałem" wkrętakiem te dziurki i nie trafiłem. Jaka jest odległość między górą tulejki a dziurką? ok 2 cm czy więcej? Dzięki za foto.
MemberA4 Opublikowano 26 Maja 2016 Opublikowano 26 Maja 2016 (edytowane) Tak jak pisałem wcześniej ok 2-3 cmm dokładnie zmierzone to środek otworu od górnej krawędzi to 3cm dziurki są po przeciwnej stronie tych zatrzasków Patrząc się ba to drugie zdjęcie z góry, to gdzie u Ciebie jest dziurka? po przeciwnej stronie zatrzasku dlatego nie widać jej. chciałem Ci pokazać że też jest gładka niby Wkrętak najlepiej ok 2-3mm tylko musisz trzymać go w pozycji "wciągniety ząbek" i tulejki wyszarpnąć do góry. Możesz na boki ruszać bedzie to troche pomagać bo naprawde troszkę się siłowałem jak dwa razy to wyciągałem dzisiaj. Jak widać równierz te otwory sfatygowałem troche :kox: :kox: Edytowane 26 Maja 2016 przez MemberA4
MariuszKoz Opublikowano 26 Maja 2016 Autor Opublikowano 26 Maja 2016 Idę do garażu i powalczę. Obawiam się jednak, że w B7 dokonali jakichś zmian, bo juz kilka osób w różnych miejscach pisało, że mają problemy w B7 Niestety, wygląda na to, że mam inne prowadnice w B7. Są inne niż na Twoim zdjęciu. Dość głęboko jestem w stanie obsunąć tapicerkę i w pewnym momencie mogę śrubokrętem dotknąć jakby metalowej opaski. Znalazłem na tym forum inny wątek, gdzie człowiek musiał w B7 ściągać tapicerkę i wybijać prowadnice. I pokazał zdjęcie swojej. Wygląda na to, że moja wygląda tak samo.
MemberA4 Opublikowano 26 Maja 2016 Opublikowano 26 Maja 2016 Widać że u Ciebie są 4 zaczepy. Na Twoim miejscu bym każdy z osobna mocno zagiął do środka moze wtedy wyjdzie. Tylko może być problem ze zlokalizowaniem choć to zdjęcie co pokazałeś może Cie nakierować bo nad każdym ząbkiem u góry nad kołnieżem może cię nakierować ten wypust co zaznaczyłem na żółto Zrób sobie mocny haczyk i próbuj Powodzenia i wytrwałości to jest plastik który nie powinien pęknąć tak szybko raczej się wygnie w druga stronę.
MariuszKoz Opublikowano 26 Maja 2016 Autor Opublikowano 26 Maja 2016 Jak mam tak "ćwiczyć" z wszystkimi prowadnicami, to raczej padnę. Spróbuję jednak podjechać do ASO i może uda się to "na lewo" załatwić. Oni mają jakiś klucz do tego.
cinkers Opublikowano 7 Czerwca 2016 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Ja tez z tym walczylem w B7. Poddalem sie i prowadnice polamalem na sile wyrywajac. Byly takie jak pokazales na ostatnim zdjeciu - nie do wyciagniecia Mialem juz dosc szarpania sie z tym. Na drugi montaz kupilem uzywane prowadnice takie jak z B6 sa pokazane wczesniej i wsadzilem te teraz wiec moze przy nastepnej potrzebie uda je sie wyjac bez uszkodzen prowadnic.
patrykwasyl84 Opublikowano 7 Lipca 2017 Opublikowano 7 Lipca 2017 Temat bardzo pomocny. Niestety też mi już 2prowadnice pekly w połowie, a w jednej sam ten zatrzask. Po stronie gdzie prowadnice pekly oparcie wyskakuje z zatrzaskow. Pytanie teraz czy jak jak reszta się polamie da radę jakoś wyciągnąć złamaną część żeby wprowadzić nowe prowadnice?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się