Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stawiam dobrą butlę za pomoc w diagnozie:)


Gość radzio33c

Rekomendowane odpowiedzi

Gość radzio33c

Witam. Panowie, od dłuższego czasu mam problem ze swoim asn-em i już mi ręce opadają. Często czytałem na forum o szarpaniu, ale mój przypadek jest chyba wyjątkowy. Szarpanie pojawia sie tylko na dobrze rozgrzanym silniku, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, w korku lub po dłuższej jeździe miejskiej. Zaczyna szarpać silnikiem zarówno w czasie jazdy jak i na wolnych obrotach. Wtedy obroty wariują od ok. 500 do 1500. Co ciekawe po wyjechaniu na trasę usterka po jakimś czasie ustaje i mogę jechać nawet 300km bez żadnego problemu aż do następnego korka. Jak twierdzi mechanik żadnych błędów nie wywala nawet kiedy szarpie. Wymieniłem, przepływomierz, świece, czujnik położenia wału, przekaźniki sterownika silnika a nawet sam sterownik. Auto było nawet cały dzień w ASO i też nic nie znaleźli. Na dłuższy pobyt się nie zdecydowałem ze względu na koszty:) Tak jak wspomniałem odwdzięczę się jeśli ktoś pomoże mi w jakiś sposób ustalić tą wredną usterkę. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprzęgło? dwumas? sprawdzane były?

Nie wiem, może jak stoisz w korku i pojawiają się naprężenia na sprzęgle to potem to szarpanie?

Edytowane przez sprat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radzio33c

a sprzęgło? dwumas? Nie wiem, może jak stoisz w korku i pojawiają się naprężenia na sprzęgle to potem to szarpanie?

Objaw jest taki, jakby na ułamki sekund ginęło zasilanie silnika, rzuca nim na boki. Może się mylę, ale to raczej usterka związana z elektryką. Nie wiem czy rozrząd może takie rzeczy wyprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być cewka zapłonowa.. Tylko dziwne, że błędu nie zapisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie objawy były bardzo podobne podobne, ale nie takie same.

Problem był z dziurawym dolotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radzio33c

u mnie objawy były bardzo podobne podobne, ale nie takie same.

Problem był z dziurawym dolotem.

Dolot jest calutki, uszczelki kolektora ssącego nowe.

Może to być cewka zapłonowa.. Tylko dziwne, że błędu nie zapisuje.

No właśnie ciekawe czy cewki mogą szwankować, a komputer nie pokaże wypadania zapłonów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazać wypadanie zapłonu pokaże.Nie wyrzuci związanych z tym błędów w sterowniku jeśli wypadanie nie przekroczy x liczby.Rada taka. VAG->bloki pomiarowe grupy 14,15,16. Jeden jeździ drugi obserwuje. Jak jesteś z okolic to mogę pomóc tylko spanie sobie zarezerwuj bo po flaszce nie będzie jak wracać do domu ha ha :)

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radzio33c

Pokazać wypadanie zapłonu pokaże.Nie wyrzuci związanych z tym błędów w sterowniku jeśli wypadanie nie przekroczy x liczby.Rada taka. VAG->bloki pomiarowe grupy 14,15,16. Jeden jeździ drugi obserwuje. Jak jesteś z okolic to mogę pomóc tylko spanie sobie zarezerwuj bo po flaszce nie będzie jak wracać do domu ha ha :)

Chyba bardzo daleko do Ciebie nie mam, więc jeśli nic nie wskuram to chętnie podlecę:) Za co odpowiadają te bloki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wykrywanie wypadania zapłonów na poszczególnych cylindrach. Zlicza ich ilość. Skąd jesteś?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widzę to z płońska czyli jakieś 160km do Olsztyna obadał bym jeszcze styki na wtryskach lub idące od nich przewody bo lpg na pewno jest wpięte pod nie może któryś zaśniedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem akurat na telefonie i nie widziałem danych z profilu kolegi :)

Jakbyś nic nie wywalczył z autem to odzywaj się na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radzio33c

Byłem akurat na telefonie i nie widziałem danych z profilu kolegi :)

Jakbyś nic nie wywalczył z autem to odzywaj się na priv.

Ten weekend odpada bo mam zlot TOYOTY MR2 (mojego oczka w głowie:), ale w kolejny, jeśli nic nie naprawię, to się wybiorę na ten nocleg:)

jak widzę to z płońska czyli jakieś 160km do Olsztyna obadał bym jeszcze styki na wtryskach lub idące od nich przewody bo lpg na pewno jest wpięte pod nie może któryś zaśniedział

Zauważyłem, że kiedy zrobiło się cieplej, to i szarpanie się nasiliło. Czyżby coś się przegrzewało???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dalej bez żadnychł błędów? jakie to szarpanie mocne słabe? np pasażer narzeka że szarpie czy nawet nie odczuwają jak moja żona gdy lekko trzęsie przy 120km/h :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radzio33c

ale dalej bez żadnychł błędów? jakie to szarpanie mocne słabe? np pasażer narzeka że szarpie czy nawet nie odczuwają jak moja żona gdy lekko trzęsie przy 120km/h :grin:

Nie da się tego nie zauważyć. Majta całym silnikiem na wolnych a w czasie jazdy też mocno daje we znaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było coś podobnego szarpało silnikiem raz na jakiś czas i spadała moc podczas jazdy a winna była wtyczka/kostka od wtrysku nie łączyła i szarpało silnikiem raz na jakiś czas ale od czasu do czasu mrugnął check

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radzio33c

Nowe wieści. Mechanik ustalił, że było coś pogrzebane w instalacji i dlatego żadne błędy nie wychodziły. Teraz zaczął zapalać się check i następujące błędy:

16408- kontrola rozrządu wału rozrządu, wydech-bank 2

17930- regulacja wału rozrządu, blok 2- usterka

16806- sprawność katalizatora wstępnego za mała, bank 1

Pomoże mi to ktoś rozszyfrować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli standard pokręcili ci coś podczas montowania gazu ale to nic. bo teraz te błędy co masz to może być czujnik w najlepszym przypadku a w najgorsszym uszkodzony wałek rozrządu. sprawdź jakie masz korekty w grupie 93 (tylko VCDS lub VAG prawdę ci powie)

PS. ja miałem uszkodzony wałek przy podobnych błędach

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radzio33c

czyli standard pokręcili ci coś podczas montowania gazu ale to nic. bo teraz te błędy co masz to może być czujnik w najlepszym przypadku a w najgorsszym uszkodzony wałek rozrządu. sprawdź jakie masz korekty w grupie 93 (tylko VCDS lub VAG prawdę ci powie)

PS. ja miałem uszkodzony wałek przy podobnych błędach

Mówisz o czujniku położenia wałka rozrządu? Jeśli wałek to nowy, czy używka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...