Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Jak zmienić pióra wycieraczek ?


cinek88

Rekomendowane odpowiedzi

A czemu chesz wymieniać same póra. Nie łatwiej będzie wymienić całe wycieraczki. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu chesz wymieniać same póra. Nie łatwiej będzie wymienić całe wycieraczki. ?

jak całe ?? po co wymieniać ramiona?? wystarczy pióra wycieraczek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu chesz wymieniać same póra. Nie łatwiej będzie wymienić całe wycieraczki. ?

jak całe ?? po co wymieniać ramiona?? wystarczy pióra wycieraczek...

Hmm. Pod pojęciem pióra wyczieraczek rozumię same gumowe elememty. I stąd chyba to nieporozuminie :tongue4:

A po za tym tak się zastanawiam czy gdybyś sprzedawcę poprosił o wycieraczki do szyb to zaproponował by Ci je razem z ramionami. ?? ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wycieraczki łamane czyli te XTRM (a patrząc po roczniku auta to raczej tak) to masz taki duży plastik mocujący - musisz podnieść ramię i trzymając je drugą ręką bardzo mocno pociągnąć plastik jakbyś chciał go zerwać z ramiona wycieraczki.

Zatrzask puści i pióro schodzi w dół z takiego jakby trapezowatego gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jakie masz systemy czy Bosch czy Valeo. Jesli Bosch to ciężko bo tajm zbrojenie gumy jest w jej środku :thumbdown: Jesli Valeo to jak się przyjrzysz to masz na zewnątrz 2 blaszki konstrukcyjny i gumę. Jest kilka takich punktów, gdzie jest podgięta blaszka na wycieraczce i podtrzymuje usztywnioną gumę. Ogólnie te gumy się wyciąga z wycieraczki ciągnąc w kierunku wzdłużnym. Trzeba troszkę więcej siły użyć w momencie jak traficz na te zagięcie. Ale zasada jest taka, że się po prostu ciągnie tą gumę z tymi blaszkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to miesiąc temu.Zależy jaki masz rocznik autka.Jeśli masz wycieraczki VM-211 to na piórze jest taki przycisk , naciskasz i wycieraczka wychodzi nic nie trzeba ciągnąć bardzo prosty sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz wycieraczki typu AERO takie jak ja tzn.po podniesieniu ramienia" wyginaja sie jak luk " :> to na koncu ramienia jest zatrzask ktory trzeba przesunac w bok od ramienia i gotowe,po wymianie robisz odwrotnie.Powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odginaj tego zatrzasku tylko przesun sama koncowke w lewo stojac przodem do auta,jak ja przesuniesz mozesz wymienic pióro jak to zrobisz przesun z powrotem i gotowe.Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Ta końcówka jednak za cholerę nie chce się przesunąć w żadną ze stron, a szczególnie w lewo; no jak audi kocham, może jest jakoś zablokowana? Będę musiał na spota podjechać, aż wstyd :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm,no juz nie wiem jak ci to wytłumaczyc to prosta czynnosc moze masz te koncowki zabrudzone i nie chcą sie ruszyc.Sprobuj podniesc ramie spryskaj koncowke WD 40 i po chwili przesuwaj koncowke ku gorze /na podniesionym ramieniu/ lub jesli bedzie na szybie przesun sama koncowke tak jak bys chcial wydluzyc ramie.Juz jasniej nie potrafie ci tego opisac. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, ze po udanej operacji pisze dopiero, ale tez ostatnio wymienialem u siebie wycieraczki i taka sugestie mam.

Oryginalne BOSCH-a kosztuja 80 pln, nieoryginalne, firmy nie pamietam, niebieskie pudeleczko, grafitowe piorka, testowalem w 3 poprzednich autach i dzialaly super, najdluzej mialem je 1,5 roku (bo nigdy dluzej jednego auta nie mialem :wink4:i caly czas dzialaly jak nowe.

Problemem jest sposob mocowania, audi wymyslilo sobie, ze tylko boscha pasuje, ale polak potrafi. Po wymontowaniu wycieraczek, odginamy blaszki na jednym z koncow (z jednej strony blaszka w srodku gumy jest bardziej gruba) trzymajace sama gume i ja wyciagamy, to samo z nowa, wymiana gumek, na koniec zaginamy te metalowe malutkie obejmy trzymajace gume z metalowym piorem (dla pewnosci z obu stron sciskamy nieco).

Czas pracy jakies 15 min, a 60 peelenow w kieszczeni, a wycieraczki dzialaja tak samo a moze i lepiej niz ori, (bo faktycznie grafitowe sa chyba, rece brudza troche).

Generalnie 80 pln to nie sa jakies straszne kwoty, ale mimo wszystko, po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przepraszam, że odgrzewam temat ale mam takie o to mocowanie piór wycieraczek

20100619389.jpg

20100619388.jpg

Samochód z 2002 roku, teraz pytanie czy takie pióra będą pasować?

http://allegro.pl/item1081770226_nowe_wycieraczki_bosch_twin_audi_a4_b6_2000_2003.html

Jeśli tak to w jaki sposób pióra te wymienić?

stary samochód miał coś a'la haczyk a tu czarna magia dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam opory przed ciągnięciem ich na siłę.

Wygląda to tak:

wycieraczkixa0.th.jpg

Mam odgiąć ten zatrzask "na chama"?

Panowie, jakie modele np. na allegro będą odpowiednie do tych mocowań typu "aero" jak wyżej w cytacie ? Bo kupiłem Bosch AeroTwin A933S, pasowanie jest okej, ale nie mam do nich jakiegoś podobnego w ori zamykania plastikowego ? Ori znów kosztują prawie 200zł, więc jak tu zaradzić ? Konkretne modele są czy jak ? Jak się nie da to trudno, aso będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...