Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Logi Muła


Szefcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Problem tego typu:

Audi a4 B6 avf 1.9tdi 130km z tego co wiem nie chipowany

Na wysokich obrotach odcina turbo i robi się muł do wyłączenia silnika potem wszystko wraca do normy. W silniku błąd:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

Byłem wstępnie u mechanika i sprawdził przewody- wizualnie nic nie zauważył. Powiedział, że ciśnienie w vacum jest dobre (sprawdzał palcem) i gruszka od turbiny też chodzi prawidłowo. Także wizualnie nic nie widać... Miałem 3 razy wymieniany wąż z intercolera do turbiny (2razy zamienniki 3 raz ori z aso) i ten wąż wchodzi sztywno wszystkie ząbki są całe uszczelka też ok (wąż ma 1 rok-tzn rok temu go wymieniałem po raz ostatni) ale jak się go ręką rusza to jest wyczuwalny luz po prostu lekko lata. W jego okolicy jest wszystko ochlapane olejem ale nie zawalone tylko jak by psiknięte.

Zrobiłem dziś logi grup 3 i 11 dodam, że podczas ich wykonywania na 4 biegu niekiedy w lusterku była chmura czarnego dymu i po chwili znów znikała ale tylko czasami. Oczywiście za każdym razem zamuliło go na wyższych obrotach i nie mogłem go już rozpędzić bardziej. Dopiero jak wyłączyłem auto znów odzyskuje moc. Odcinek drogi na którym wykonywałem logi był prosty bez wzniesień. Czasami na desce zapala się pomarańczowa kontrolka (gdy długo go piłowałem na tych wyższych obrotach) i wtedy chodzi trochę jak by tłumik był dziurawy- tak buczy, ale nie za mocno trzeba się wsłuchać- normalnie tego nie ma.

EGR odkąd go mam zawsze chlapał olejem.

Także proszę o pomoc w analizie logów i co może być uszkodzone, bo czytając fora może być dużo rzeczy....

Logi robione na 4biegu:

Dynamiczne grup 3 i 11

http://vaglog.pl/log_264933.html

Dynamiczny grupy 11

http://vaglog.pl/log_264934.html

Dynamiczny grupy 3

http://vaglog.pl/log_264935.html

Statyczne grup 3 i 11

http://vaglog.pl/log_264936.html

Basic settings 11

http://vaglog.pl/log_264937.html

Basic settings 3

http://vaglog.pl/log_264938.html

Pozostałe dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_264939.html

http://vaglog.pl/log_264940.html

http://vaglog.pl/log_264941.html

Edytowane przez Szefcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak ci lata wąż ciśnieniowy to czego się spodziewasz. Caly dolot musi być SZCZELNY.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że stawiacie na ten wąż pomimo tego że siedzi sztywno i uszczelka cała i dobrze dolega (bo tak na dobrą sprawę to pewności nie mam czy tam jest nieszczelny). A z logów coś wynika? Z tego co czytałem to od 3go biegu w górę robi się logi ale mogę się mylić bo to moje pierwsze.


Przy wężu z dolotu jest sucho dziś tj. 11.06.2016r sprawdzałem. czyli to nie to...

Przy wymianie żarówki pozycyjnej prawej zauważyłem obok filtra powietrza taki zawór i wokół niego pełno oleju. Ma taki numer 1J0 906 283C

Z tego co wujek google pisze jest to zawór ciśnienia lub elektrozawór egr. Moje pytanie może to być też przyczyną 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation błędu czy nie ma to nic wspólnego? Lub czy te wężyki lecące do tego zaworu jeśli są nie szczelne też mogą powodować błąd 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation. W załączeniu foty Zaworu:

https://zapodaj.net/b7a66458f63e0.jpg.html

https://zapodaj.net/a9904f0105e5d.jpg.html

Edytowane przez Szefcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że tak: na 99% filtr powietrza miałem zapchany. Dawno do niego nie zaglądałem i po tym jak kompresorem go przeczyściłem to błąd zniknął i auto jedzie normalnie do końca licznika :wink: . Jutro jadę kupić nowy filtr powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp. dziwne bo ja wymienialem nie tak dawno temu filtr powietrza... popatrze co sie tam dzieje... a powiedz mi jeszcze jedno jak mozesz... u ciebie tez przestalo turbo pompowac? I miales tak ze te grube rury po wciskaniu gazu nie puchly wogule? Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego to już nie wiem... u mnie po prostu robił się słaby i po wyłączeniu silnika wszystko działało dobrze do momentu wysokich obrotów i tak w kółko. Mechanik co sprawdzał mi to na szybko mówił że gruszka z turba chodziła normalnie i ciśnienie na vacum też było dobre. Zresztą turbo mi chodziło do momentu przyjścia gdzieś 33000 obrotów i po tym był cały czas muł. A po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu znów działało jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazalem juz zagadke :) u mnie byl zalepiony wezyk zasilajacy ten co idzie od vacum... tyle co go wymienilem i od temperatury sie w jakis dziwny sposob zalepil ze nie bylo przelotu... wymienilem na inny nowy i wszystko wrucilo do normy :) tak czy inaczej dziekuje za pomoc... pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...