Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Popychacze zaworów i dzwgnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam pytanie o wymianę popychaczy i dzwigienek z rolkami czy dam radę bez demontażu rozrządu. Jestem po wymianie rozrządu, remoncie głowic, pierścieni około 8tys km. Problem zauważyłem po trasie około 600km temperatura zewnętrzna 30C czyli upał + wysoka temperatura naszych silników. Problem polega na tym, że w tych warunkach po zatrzymaniu słyszę klawiaturę jakis osobny popychacz cyka tak jak by olej nie dawał rady na oleju mam przejechane 8tys olej to motul 5w30 ciśnienie oleju prawidłowe. Nie pamiętam dokładnie czy nie da się wyjąć popychaczy bez zdjęcia rozrządu w normalnym silniku jest to nie możliwe ale nie wiem czy w naszych V8 nie da się wyjąć walka który trzyma rolki. Wszystko jest ok w miarę normalnych warunkach zastanawiam się też nad wymiana oleju na 5w40

Edytowane przez adtzc
Opublikowano

Panowie mam pytanie o wymianę popychaczy i dzwigienek z rolkami czy dam radę bez demontażu rozrządu. Jestem po wymianie rozrządu, remoncie głowic, pierścieni około 8tys km. Problem zauważyłem po trasie około 600km temperatura zewnętrzna 30C czyli upał + wysoka temperatura naszych silników. Problem polega na tym, że w tych warunkach po zatrzymaniu słyszę klawiaturę jakis osobny popychacz cyka tak jak by olej nie dawał rady na oleju mam przejechane 8tys olej to motul 5w30 ciśnienie oleju prawidłowe. Nie pamiętam dokładnie czy nie da się wyjąć popychaczy bez zdjęcia rozrządu w normalnym silniku jest to nie możliwe ale nie wiem czy w naszych V8 nie da się wyjąć walka który trzyma rolki. Wszystko jest ok w miarę normalnych warunkach zastanawiam się też nad wymiana oleju na 5w40

5W40 to chyba jedyny słuszny olej do tego motoru.. Polecam LM jak i pewnie reszta forumowiczów.

Opublikowano

Jestam takie coś, ale czy potem go wsadzisz spowrotem ;-)

Opublikowano

Więc odpisuje 

Po dość upierdliwym słuchaniu i jeżdżeniu zabrałem się za wymianę tego popyhacza który słyszałem co dziennie :)

Więc tak potrzebujemy nowa dźwignię zaworowa w zależności która nam cyka są dwa rodzaje z dwoma i z trzema regulatorami u mnie akurat potrzebna była z dwoma koszt INA 305zł oryginał 545 a oryginał siedzi w silniku INA więc nie potrzebnie przepłacać.

Ściągamy pokrywę zaworów, zderzak, ścianę z chłodnicami ja akurat tylko odsunalem nie chciało mi się odczepiac przewodów od tiptronica, ustawiamy sobie wałek tak aby na uszkodzonym cylindrze zawory były zamknięte czyli dźwignia luzem, od strony chłodnic mamy widoczny wałek trzymający wszystkie dźwignię jest zabezpieczony przed wysunieciem śrubka na imbus odkrecamy srubke i wysuwany wałek tyle ile potrzeba zależy na jakim cylindrze jest do wymiany dźwignia u mnie była uszkodzona trzecia jak wysuniemy wałek dzwignia zrobi się luźna wyjdzie nam ładnie do góry wkładamy stara trzeba uważać i dokładnie patrzeć tak żeby popyhacz osiadł idealnie na trzonu zaworu. Przy w suwaniu walka trzeba lekko naprowadzac pozostałe dźwignię ja tu użyłem cienkich łapek do demontażu tapicerki wszystko składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się cicha praca V8 :)

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...