tiger81 Opublikowano 24 Czerwca 2016 Opublikowano 24 Czerwca 2016 Witam, przeczytałem tu już wiele wątków w temacie klimatyzacji i zauważyłem, że wiele problemów się pojawia w tych modelach z klimatyzacją. Nie znalazłem jednak podobnych objawów do moich. Postanowiłem więc rozpocząć nowy temat i przedstawić nurtujący mnie problem. Może któryś z szanownego grona będzie w stanie coś doradzić. Mianowicie klimatyzacja (3 strefowa) w pewnym momencie przestała działać jak już można sobie było to wyobrazić. Zdarzyło się to podczas jazdy, a dokładniej po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika. Po ponownym jego uruchomieniu Klimatyzacja już nie ruszyła. Pewnie to mało istotne w tym temacie, ale podczas prowadzenia do celu nawigacja GPS nie odnalazła się na nowo wybudowanej drodze i od tego momentu nie potrafi zlokalizować pojazdu na odpowiedniej trasie (przekłamanie ok 30km w linii prostej). Taki problem już się kiedyś pojawił, niemniej po jakimś czasie ustąpił. Moje pierwsze podejrzenia padły na antenę, ale po rozmowie z magikiem z ASO zacząłem się zastanawiać, czy to nie wina oprogramowania. Takie były jego podejrzenia, odradzając wymianę anteny bez diagnozy. Jednak z góry zaznaczał, że problem z klimą to prosty zbieg okoliczności. Po wizycie u niego stwierdzono uszkodzoną antenę i sprzęgło kompresora klimatyzacji. Dodam tylko, że nie wiem jakie błędy pojawiły się podczas diagnozy i jakie dodatkowe czynności zostały wykonane by wykluczyć ewentualność uszkodzenia innych elementów. Nie pytałem o takie szczegóły bo stwierdziłem, że gość pracując w ASO wie co robi i zna się na tym. Niemniej udało mu się uszkodzić gniazdo jakiegoś złącza przy kompresorze, o czym mnie poinformował. Teraz jest mocno zarobiony i ciężko mu znaleźć czas by podjąć się usunięcia usterki. Nie chciałbym inwestować niepotrzebnie pieniędzy w części, które są ewentualnie sprawne. Dlatego moje pytania do Was są następujące: - Czy problem z klimatyzacją może być związany z oprogramowaniem sterownika, lub jeszcze jakimś innym elementem? - Do czego służy to obecnie uszkodzone gniazdo z boku kompresora, które najwyraźniej połączone jest kabelkiem ze sprzęgłem? Nic u mnie do niego nie jest podłączone, ani nie widzę żadnej luźnej wtyczki, która by tam pasowała. - Co i w jaki sposób mogę jeszcze sprawdzić by potwierdzić uszkodzenie tego sprzęgła? Dodam, że panel klimatyzacji jest w pełni sprawny (przynajmniej tak się wydaje), a lampka załączenia AC się zaświeca jak i gaśnie po ponownym przyciśnięciu przycisku. Z góry dziękuje za każdą odpowiedź i sugestię. Naprawdę nikt nie zna odpowiedzi na moje pytania?
iwadrian Opublikowano 24 Czerwca 2016 Opublikowano 24 Czerwca 2016 Zobacz czy przy włączonym silniku koło pasowe kompresora klimatyzacji kręci się razem ze swoją środkową cześcią (ośką) czy obraca się tylko jego zewnętrzna część.
Romeck Opublikowano 24 Czerwca 2016 Opublikowano 24 Czerwca 2016 Tak jak kolega napisal włącz klime i zobacz czy sprężarka sie załącza. Jesli nie sprawdz na przewodzie czy jest napiecie jesli jest to winny jest kompresor. Jego cewka lub sprzeglo lub to gniazdo uszkodzone
tiger81 Opublikowano 1 Lipca 2016 Autor Opublikowano 1 Lipca 2016 Dziękuje za uwagi. Dla pewności sprawdziłem, czy dochodzi napięcie na na przewoodzie uruchamiającym klimę. Wygląda na to, że magik się nie mylił i samo sprzęgło było przyczyną usterki. Wymieniłem cały kompresoor ponieważ zakup dobrej używki jest korzystniejszy od nowego sprzęgła. Klima ożyła i znów daje komfort jazdy w upalne dni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się