Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap z 2.0 tdi BPW Multitronic na 1.9 tdi manual (A4 B7)


Sanek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam kłopot z moim B7. Na początku roku padł mi silnik. Mechanik zaczął rozbierać "górę" i okazało się że wałek. Potem doszło turbo, pęknięty pierścień i obrócona panewka. Zostawiłem w warsztacie 6k, pojeździłem 3 tygodnie i auto stanęło. Okazało się po rozebraniu że lał jeden wtrysk (mechanik mówił że jak podłączał kompa po złożeniu silnika to raz pojawił się odczyt że jeden wtrysk leje ale nigdy więcej to się nie powórzyło) Zaznaczę że auto wcale nie kopciło i dobrze odpalało. Pojechałem w trasę i zaczął wpadać w tryb awaryjny (kilka razy) a potem zapalił się check. Dzwoniłem do warsztatu-powiedzieli jedź i podjedź na sprawdzenie kompem. Nie dojechałem. Auto stanęło. Po rozebraniu okazało się że jeden wtrysk tak lał że powytapiał tłok. Pozostałe również są pokiereszowane. Do tego świeżo zregenerowane turbo totalnie umarło od tej temperatury. Mechanik mówi że to dlatego że przez lejący wtrysk dostało takiej temperatury. Tym samym pozostaje pytanie co dalej. Mechanik mówi że wszystko to co tym razem padło nie było przedmiotem jego ingerencji przy poprzedniej naprawie. Nazywa to pechem-czy istotnie żadnym w tym jego wina, czy nie można było tego przewidzieć i czy rzeczywiście turbo mogło dostać takiej temperatury? Poradźcie co zrobić. Włożyć inny używany BPW czy też zmienić na manuala z 1.9 tdi. Wtedy też sprzedałbym swoją skrzynię Multitronic oraz zezłomował silnik i odzyskał część pieniędzy. Które wyjście lepsze? Dopuszczam wiele wariantów bo okazuje się że silniki BPW nie są najtańsze.Z osprzętem kosztują około 5k. To byłoby łatwe rozwiązanie ale jak zmienię na 1.9 i manual to kiedyś łatwiej mi będzie go sprzedać. Nie wiem co robić. Ile takie przedsięwzięcie może kosztować na gotowo, wraz z manelami? Może lepiej zostać przy tym BPW? Auto mam naprawdę zadbane i bardzo mi go szkoda. Tym bardziej że już 6k włożyłem. Z góry dzięki za porady.

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną nadtopienia tłoka na 95 % nie jest problemem z lejącym pompo wtryskiem, tylko za małe ciśnienie oleju spowodowane albo zużyciem pompy oleju przez wióry z wałka rozrządu ,albo przez powypadane broki w wałkach dźwigienek pompo wtryskiwaczy i brak odpowiedniego chłodzenia tłoków ( są one chłodzone poprzez natrysk oleju na denko tłoka ).

Nic nie piszesz o wyświetlającej się kontrolce braku ciśnienia oleju, to imbusik napędzający pompę oleju pewnie jeszcze spełniał swoje zadanie .

Na Twoim miejscu dał bym auto na sekcję zwłok do innego mechanika, niech posprawdza to co opisałem, bo pachnie mi to złą diagnozą i werfikacją stanu silnika podczas poprzedniej naprawy .

Co do naprawy auta teraz, to wymiana całego zespołu napędowego na taki z AVF-a jest chyba najrozsądniejszym wyjściem :)

Tutaj masz temat który Ci sprawę nieco przybliży :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/349424-zmiana-silnika-20tdi-bpw-na-19-tdi-avf/

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną nadtopienia tłoka na 95 % nie jest problemem z lejącym pompo wtryskiem, tylko za małe ciśnienie oleju spowodowane albo zużyciem pompy oleju przez wióry z wałka rozrządu ,albo przez powypadane broki w wałkach dźwigienek pompo wtryskiwaczy i brak odpowiedniego chłodzenia tłoków ( są one chłodzone poprzez natrysk oleju na denko tłoka ).

Nic nie piszesz o wyświetlającej się kontrolce braku ciśnienia oleju, to imbusik napędzający pompę oleju pewnie jeszcze spełniał swoje zadanie .

Na Twoim miejscu dał bym auto na sekcję zwłok do innego mechanika, niech posprawdza to co opisałem, bo pachnie mi to złą diagnozą i werfikacją stanu silnika podczas poprzedniej naprawy .

Co do naprawy auta teraz, to wymiana całego zespołu napędowego na taki z AVF-a jest chyba najrozsądniejszym wyjściem :)

Tutaj masz temat który Ci sprawę nieco przybliży :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/349424-zmiana-silnika-20tdi-bpw-na-19-tdi-avf/

Dziękuję za odpowiedź,

pompa była sprawdzana w zeszłym roku i wtedy imbusik był jak nowy. Zrobiłem od tego czasu jakieś 15 tysięcy kilometrów. Jestem daleki od tego aby kogoś oskarżać ale zaczynam się zastanawiać czy wszystko poszło ok przy poprzedniej naprawie. Kontrolka oleju zapaliła mi się dopiero na kilka sekund przed zatrzymaniem. Kolega który jechał wtedy za mną mówił że poszła biała chmura z wydechu a po zatrzymaniu się przez chwilę tryskał płyn ze zbiornika wyrównawczego. Mechanik mówi że poprzednią naprawę zrobił ok i tym razem padło zupełnie coś innego. Być może w sytuacji kiedy na komputerze diagnostycznym raz przez chwilę pojawiła się informacja że jest zbyt duża dawka paliwo powinno się sprawdzić wtryski ? Nie zrobił tego bo nigdy więcej się to nie powtórzyło i auto ani razu nie zakopciło. Przed awarią również nie kopcił mimo że jechałem bardzo szybko. Specjalnie pytałem się kolegi który jechał za mną bo zastanawiałem się co jest powodem załączającego się trybu awaryjnego a potem w końcu check engine. Gdybym wtedy wezwał lawetę to może nie byłoby takiej masakry. Najgorsze jest to że mechanikiem jest kolega. Co do zmiany silnika to trochę przeraża mnie ta operacja bo ze względu na to że mam Multitronica, musiałbym zmienić też skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pompkami nie szukaj dziury wcałym, nie ma opcji żeby dawały na tyle więcej paliwa by wytopić tłoki, to nie Common Rail że przez rozkalibrowane otworki końcówek wtryskiwaczy może przelecieć go i drugie tyle copowinno.Tutaj dawkę wtryskiwaną do cylindra warunkuje aktywna część skoku roboczego pompo wtrysku i jak z jego sterowaniem jest wszystko OK, to może go być go tylko więcej o wartość korekcji ( mechanizm ten działa tylko do prędkości 1700obr/min).
Co do swapa to szukał bym dawcy z sercem i skrzynią jeszcze w aucie i brał bym cały komplet , co będzie nie potrzebne , to sprzedasz i trochę kosztów się zwróci :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego smialo wsadzaj 1.9 avf slupek kupisz za male pieniadze;) pytanie co z wtryskami bo lepiej zeby zostaly z 2.0 bpw. jesli chodzi o silnik to wsadzasz bez zadnego przerabiania a skrzynie tez sie przezuci;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki na 90 % są OK, trzeba je zamontować na nowych uszczelniaczach i z nowymi śrubami mocującymi, zachowując tylko niezbędne procedury i staranność :hi:

Maciek , jak dobrze pamiętam to u Ciebie też tłoki były po nadtapiane , a pompki po zamontowaniu do AVF-a miały prawie wzorcowe parametry :whistling::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki na 90 % są OK, trzeba je zamontować na nowych uszczelniaczach i z nowymi śrubami mocującymi, zachowując tylko niezbędne procedury i staranność :hi:

Maciek , jak dobrze pamiętam to u Ciebie też tłoki były po nadtapiane , a pompki po zamontowaniu do AVF-a miały prawie wzorcowe parametry :whistling::)

Zabieram się za rozglądanie. Sprawdzę wtryski, zrobię turbo. Rozejrzę się za całym autem żeby sprawdzić jak to chodzi przed zakupem. Zastanawiam się tylko czy mechanik jest bez winy i to co się stało za drugim razem nie jest wynikiem tego co robił wcześniej. Wsadziłem 6k w silnik i po 3 tygodniach auto znowu padło. Ciekawe też jest że przez cały czas po odebraniu auta z warsztatu w przedziale 2000tyś-2400tyś obrotów auto dostawało dziwnych drgawek przy przyspieszaniu. Szczególnie jak było obciążone np. kiedy było pod górę. Pytanie co było tego powodem. Macie jakieś pomysły? Mam coraz więcej głosów wokoło że to wina mechanika i to niemożliwe żeby przy tak obszernej naprawie (obrócona panewka, pęknięty pierścień i krzywy wał, wygięty zawór, nowy wałek, szklanki, turbo) ponownie doszło do tak dużej awarii. W sumie to oddałem auto z niesprawnym silnikiem i można oczekiwać że zostanie naprawiony. Pytanie czy to zbieg okoliczności czy coś było zrobione nie tak. Z góry dzięki za zainteresowanie sprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...