Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Ciekawy sposób działania wskaźnika paliwa


Kubeł

Rekomendowane odpowiedzi

Podsumowując: w niektórych modelach tak liczniki się zachowują i prawdopodobnie ma to związek z tym czy auto ma pełny FIS czy nie. Jest jednak nowa sprawa. Dzisiaj bawiłem się VAgiem i zmieniłem ustawienia wskaźnika poziomu paliwa! Tzn. wygląda na to, że wyłączyłem opcję dynamicznego wskazywania poziomu paliwa i teraz wskaźnik działa w sposób klasyczny. Muszę jednak trochę pojeździć i potestować nowe ustawienie, aby mieć 100% pewność. Póki co stoi jak... :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Dzisiaj bawiłem się VAgiem i zmieniłem ustawienia wskaźnika poziomu paliwa!...

to napisz kolego gdzie tam namieszałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Dzisiaj bawiłem się VAgiem i zmieniłem ustawienia wskaźnika poziomu paliwa!...

to napisz kolego gdzie tam namieszałeś...

tez bym to chetnie zmienil jesli sie sprawdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instruments (17) -> Kodowanie (07) i teraz miałem tam wartość 00001. Pierwsze dwa miejsca odpowiadają za kilka ustawień (nieco inne w wersjach EU i USA), w każdym razie w tym przypadku nie ma różnicy. Więc drugą cyfrę zmieniłem na 1 (czyli całość na 01001), co oznacza że komputer ma uwzględniać mniejszy bak, bo mam wersję quattro. Dlaczego nie miałem tego wcześniej? Podejrzewam serwis ASO, w którym sprawdzałem auto przed kupnem. Poprosiłem żeby przestawili mi licznik z mil i galonów na km i litry. Facet chyba kompleksowo zmienił wszystko na wersję EU, ale być może pominął ustawienie baku dla wersji quattro. W każdym razie efekt jest taki, że licznik zmienił położenie (pokazuje faktycznie tyle paliwa ile mam w baku) i póki co nie lata jak głupi. Będę testować. Nie wiem jakich zmian dokonać w wersji napędu na przód, może na wstępie trzeba sprawdzić jaka jest wartość drugiej cyfry i ew. próbować korygować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj troche kilometrow zrobilem i ewidentnie wsaznik jest polaczony z fisem.jak deptalem fis pokazywal zasieg 380 km i wskazowka byla miezdy druga a srodkowa kreska,jak troche odpuscilem zasieg zmienil sie na 430 km i wskazowka widocznie zblizyla sie do kreski srodkowej,teraz postaram sie zmienic na vagu w/g powyzszej rady i zobaczymy czy przyniesie to jakies zmiany na wskazniku.pzdr, i dzieki za rade[br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 17:56_________________________________________________

Instruments (17) -> Kodowanie (07) i teraz miałem tam wartość 00001. Pierwsze dwa miejsca odpowiadają za kilka ustawień (nieco inne w wersjach EU i USA), w każdym razie w tym przypadku nie ma różnicy. Więc drugą cyfrę zmieniłem na 1 (czyli całość na 01001), co oznacza że komputer ma uwzględniać mniejszy bak, bo mam wersję quattro. Dlaczego nie miałem tego wcześniej? Podejrzewam serwis ASO, w którym sprawdzałem auto przed kupnem. Poprosiłem żeby przestawili mi licznik z mil i galonów na km i litry. Facet chyba kompleksowo zmienił wszystko na wersję EU, ale być może pominął ustawienie baku dla wersji quattro. W każdym razie efekt jest taki, że licznik zmienił położenie (pokazuje faktycznie tyle paliwa ile mam w baku) i póki co nie lata jak głupi. Będę testować. Nie wiem jakich zmian dokonać w wersji napędu na przód, może na wstępie trzeba sprawdzić jaka jest wartość drugiej cyfry i ew. próbować korygować.

ja dzisiaj zrobilem podejscie i mialem ustawiona wartosc 01100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz po kolei:

01 - ustawiony mniejszy bak dla quattro

1 - ustawiony region na RoW (Rest of World)

0 - wyłączone ostrzeżenie niezapiętych pasów

0 - a to dziwne, bo w materiałach które posiadam zawsze domyślnie jest tu 1. Nie ma opcji zmiany.

Spróbuj na początek zmienić 1 od RoW na 0 (Germany). Ja tak mam. Poza tym spróbowałbym ostatnie zero zamienić na 1.[br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 16:51_________________________________________________Po kilku dniach testów mogę potwierdzić, że teraz wskaźnik zachowuje się w sposób klasyczny, a odpowiada za to najprawdopodobniej ustawienie regionu na 0 (Niemcy). W przypadku ustawienia na 1 (RoW) wskaźnik przechodzi w tryb dynamiczny. Proszę zainteresowanych kolegów o przetestowanie takich ustawień i podzielenie się swoim spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawilem dzisiaj na 01001 ,zrobilem w sumie ok.400 km i wskazania sa `klasyczne`-pokazuje tyle ile jest faktycznie w zbiorniku niezaleznie od wskazan fis ... i tak juz chyba zostanie :good:.dzieki za rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam b5 i też takie wahania mam, dodam też że auto nie posiada fis-u i pochodzi z włoch

Czyli masz pewnie ustawienie RoW, spróbuj zmienić je na 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi tak akurat pasuje, ja nie uważam tego jako wadę. Wolę wiedzieć na ile mi starczy paliwa przy określonej jeździe.

Wolnoć Tomku w swoim domku. Ja wolę rzeczywiste wskazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...