Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wycie opony


kubabkb

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie podczas pokonywania zakretow w prawo wyje mi lewa przednia opona, co moze byc przyczyna cos z zawieszeniem? dodam ze jadac prosto badz skrecajac w lewo nie ma takich objawow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbierznosc i geometria jest dobra , wiec moze tak jak mowi iwadrina ze to lozysko, jak najlpeienj sprawdzic czy to napewno lozysko w tym wypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbierznosc i geometria jest dobra , wiec moze tak jak mowi iwadrina ze to lozysko, jak najlpeienj sprawdzic czy to napewno lozysko w tym wypadku?

podnieść auto na lewarku, i rozpędzic koło na np trzecim biegu.Od razu usłyszysz. Tylko ręczny zaciagnij żeby ci nie pojechało z lewarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam zezewnetrzna i wewnetrzna strona opony posiada mniejsza wysykosc bierznika niz srodek opony, moze to jest przyczyna ze wyje podczas zekretu w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zewnętrzny i wewnętrzny bieżnik jest bardziej zużyty to jest za małe ciśnienie w oponie.

Tapnięte z HUAWEI P8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam zezewnetrzna i wewnetrzna strona opony posiada mniejsza wysykosc bierznika niz srodek opony, moze to jest przyczyna ze wyje podczas zekretu w prawo.

To zjawisko nazywa się ząbkowanie opony, nierównomierne zużycie. Mam właśnie to samo i też myślałem że łożyska. Jutro ściągam i reklamuję opony, bo z samochodem wszystko było ok. Przyczynami mogą być:

  • nie wyważone opony, krzywe felgi, uszkodzone łożyska
  • żle ustawiona geometrii kół i zawieszenia, zużyte amortyzatory
  • za wysokie (czasem zbyt niskie) ciśnienie w oponach
  • niedopasowanie ciśnienia do obciążenia auta (szczególnie kombi)
  • odmienna praca opon osi przedniej i tylnej (napęd przedni)
  • gwałtowny, dynamiczny styl jazdy, także w autach z napędem 4×4
  • brak zamiany opon miejscami przy dużych przebiegach rocznych
  • częsta jazda po prostej na długich trasach (bez zakrętów)
  • zbyt mocno otwarta rzeźba bieżnika (oddalenie klocków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...