Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Luźne cięgno klapki WG AEB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Dziś postanowiłem się dostac do klapki WG w mojej k03. Problem polegał na tym że coś grzechotało przy schodzeniu z obrotów oraz podczas powolnego dodawania obrotów. Sprawdziłem też napinacz łańcucha, ale ten jest sztywny jak cholera :D. Sama turbina wygląda znośnie, luzu wzdłużnego nie ma w ogóle, a luz poprzeczny ok 0.5mm. Wycieków brak. Widac tylko pęknięcie żeliwa przy wlocie spalin do turbiny. Problem jest w tym że sama klapka na nicie jest mocno luźna. Moge ją odchylać pod kątem. Jednak samo cięgno klapki też ma luzy. Na filmiku poniżej dokładnie widać o co chodzi. Sama cięgno zaczyna otwierać klapkę przy 0.3 a przy 0.65 jest max. Ciężko też to tak dokładnie ustalić ze względu na te luzy. Co proponujecie? Idzie to jakoś ustawić? Szukać nowej turbiny, czy dać ta do regeneracji ? Może ktoś z was zna jakiś patent na tą klapkę :/
https://www.youtube.com/watch?v=AH2BHJLboFs&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=_v6PWWpNjFs&feature=youtu.be

Opublikowano

Co ty kombinujesz, klapke masz na miejscu skręć to tak, żeby szczelnie dolegało i po robocie, z tego co pamiętam od początku cięgna do pierwszej nakrętki ma być 11mm.

Opublikowano

Problem polega na tym że luz nie jest na klapce tylko na cięgnie. Widac na filmie ten luz. Gdy gruszka pociagnie to cięgno to pojawia się przeskok w ostatnim momencie i wtedy klapka jest minimalnie luźna. Dwa miesiące tego skręciłem już jakieś 5 mm. Gdy skręcę ją bardziej to klapka przy 0.6 bar. nie ma pełnego otwarcia.

Opublikowano

Źle to obrazujesz i zły filmik nakręciłeś.

Jeżeli ci grzechocze to na 100% luźny jest grzybek turbiny.

Skręcenie trochę sztangi powinno pomóc, ale jeżeli mówisz, że już to zrobiłeś to nie rób dalej,bo zerwiesz gruchę.

Prawdopodobnie grzybek jest już tak wyrobiony, że pomoże mu tylko robótka jakiegoś spawacza lub wymiana turba.

Pamiętaj, że sztanga powinna się zaczynać ruszać przy około 0,35 bara. Jak ustawisz pierwszy ruch na 0,5 bara nie będzie źle, ale nie dawałbym więcej.

Opublikowano

z tego co czytałem w innych tematach tutaj to sztanga powinna ruszać się od ciśnienia 0,5 lub 0,6

Opublikowano

Now łąśnie ja czytałem że przy 0.6 ma być maks otwarta Tak czy inaczej, problem rozwiązany. Na szczęście to nie klapka tylko śrubka między katem a siatką w wydechu. Nie wiem jak to możliwe że 20 letnia śruba się poluzowała, ale tak to było. :D Kat wyleciał, wpadła DP i na razie jest ok :) Dzięki za pomoc

Opublikowano

z tego co czytałem w innych tematach tutaj to sztanga powinna ruszać się od ciśnienia 0,5 lub 0,6

To jest nieprawda. Można tak zrobić, ale katalogowo przy 4mm uchylenia sztangi ma być juz 0,37 bara czy coś koło tego.

Opublikowano

z tego co czytałem w innych tematach tutaj to sztanga powinna ruszać się od ciśnienia 0,5 lub 0,6

To jest nieprawda. Można tak zrobić, ale katalogowo przy 4mm uchylenia sztangi ma być juz 0,37 bara czy coś koło tego.

Dobrze mówisz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...