Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Witam wszystkich. Dziś postanowiłem się dostac do klapki WG w mojej k03. Problem polegał na tym że coś grzechotało przy schodzeniu z obrotów oraz podczas powolnego dodawania obrotów. Sprawdziłem też napinacz łańcucha, ale ten jest sztywny jak cholera . Sama turbina wygląda znośnie, luzu wzdłużnego nie ma w ogóle, a luz poprzeczny ok 0.5mm. Wycieków brak. Widac tylko pęknięcie żeliwa przy wlocie spalin do turbiny. Problem jest w tym że sama klapka na nicie jest mocno luźna. Moge ją odchylać pod kątem. Jednak samo cięgno klapki też ma luzy. Na filmiku poniżej dokładnie widać o co chodzi. Sama cięgno zaczyna otwierać klapkę przy 0.3 a przy 0.65 jest max. Ciężko też to tak dokładnie ustalić ze względu na te luzy. Co proponujecie? Idzie to jakoś ustawić? Szukać nowej turbiny, czy dać ta do regeneracji ? Może ktoś z was zna jakiś patent na tą klapkę :/https://www.youtube.com/watch?v=AH2BHJLboFs&feature=youtu.behttps://www.youtube.com/watch?v=_v6PWWpNjFs&feature=youtu.be
--Rafcio-- Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Co ty kombinujesz, klapke masz na miejscu skręć to tak, żeby szczelnie dolegało i po robocie, z tego co pamiętam od początku cięgna do pierwszej nakrętki ma być 11mm.
Gość Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Problem polega na tym że luz nie jest na klapce tylko na cięgnie. Widac na filmie ten luz. Gdy gruszka pociagnie to cięgno to pojawia się przeskok w ostatnim momencie i wtedy klapka jest minimalnie luźna. Dwa miesiące tego skręciłem już jakieś 5 mm. Gdy skręcę ją bardziej to klapka przy 0.6 bar. nie ma pełnego otwarcia.
Emejcz Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Źle to obrazujesz i zły filmik nakręciłeś. Jeżeli ci grzechocze to na 100% luźny jest grzybek turbiny. Skręcenie trochę sztangi powinno pomóc, ale jeżeli mówisz, że już to zrobiłeś to nie rób dalej,bo zerwiesz gruchę. Prawdopodobnie grzybek jest już tak wyrobiony, że pomoże mu tylko robótka jakiegoś spawacza lub wymiana turba. Pamiętaj, że sztanga powinna się zaczynać ruszać przy około 0,35 bara. Jak ustawisz pierwszy ruch na 0,5 bara nie będzie źle, ale nie dawałbym więcej.
hosearkadio Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 z tego co czytałem w innych tematach tutaj to sztanga powinna ruszać się od ciśnienia 0,5 lub 0,6
Gość Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Now łąśnie ja czytałem że przy 0.6 ma być maks otwarta Tak czy inaczej, problem rozwiązany. Na szczęście to nie klapka tylko śrubka między katem a siatką w wydechu. Nie wiem jak to możliwe że 20 letnia śruba się poluzowała, ale tak to było. Kat wyleciał, wpadła DP i na razie jest ok Dzięki za pomoc
Emejcz Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 z tego co czytałem w innych tematach tutaj to sztanga powinna ruszać się od ciśnienia 0,5 lub 0,6 To jest nieprawda. Można tak zrobić, ale katalogowo przy 4mm uchylenia sztangi ma być juz 0,37 bara czy coś koło tego.
Gość Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 z tego co czytałem w innych tematach tutaj to sztanga powinna ruszać się od ciśnienia 0,5 lub 0,6 To jest nieprawda. Można tak zrobić, ale katalogowo przy 4mm uchylenia sztangi ma być juz 0,37 bara czy coś koło tego. Dobrze mówisz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się