miki1577 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Witam forumowiczów. Mam od jakiegoś czasu problem z samochodem. Auto było już u 3 mechaników i nikt nie potrafi tego naprawić. Pacjent to audi a4 b5 2.4 v6 tiptronic bez quattro. Problem polega na tym ze wywala błąd adaptacji przepustny i nie można jej zaadoptować, dodatkowo jest błąd czujnik położenia przepustnicy. Poza tym kiedy na kompie wchodzę w parametry pedału gazu to nie pokazuje poprawnych wartyści tzn nie rośnie stopniowo tylko skacze a jak wcisne gaz na maxa to wraca do parametru początkowego. Oprócz po skasowaniu bledow oraz odpaleniu samochodu wszystko jest ok na iegu jałowym, lecz w momencie gdy wcisce gaz to zapala się kontrolka EPC a czasami dodatkowo zapalają się ESP i ABS. Dodam również ze po wymianie akumulatora udało się zaadoptować przepustnice i gaz reagował poprawnie ponieważne miała przyspieszenie. Niestety to było jednoraz owe bo po ponownych dwóch uruchomieniach silnika błędy powrocily i znowu ten sam problem. Co zostało zrobione przeze mnie: ponieważ mam w domu druga taka sama a4 tylko ze 2.8 quattro to mogę podmienić części w celu sprawdzenia. Wiec: przepustnica sprawna i w drugim aucie można ją zaadoptować tak samo komputer sprawdzany . Wszystkie przekaźniki oraz czujnik temperatury powietrza na wlocie tez wymieniony, czujnik hamulca, pedału gazu oraz akumulator wymieniony, masa przy akumulatorze sprawdzona . Jeszcze jutro sprawdzę wszystkie masy . Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze może być przyczyną to będę wdzięczny za pomoc. Te parametry które się zmieniają jak wciskamy gaz na zapłonie to parametry klapki przepustnicy (procent wychylenia) Dodam jeszcze ze obrotomierz wariuje i pokazuje inaczej niż w rzeczywistości. Faluje na zegarach ale silnik chodzi rowno
k232 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Może coś podpowiem, mojemu znajomemu zapalała się kontrolka EPC ale w Passacie przed liftem 1.8 pb + lpg, próbował na prawdę przeróżnych trików, mechaników to Ci nie zliczę na 1 ręce, podjechał gdzieś do jakiegoś specjalisty, specjalista zaproponował wymianę pompki paliwa, błąd zniknął i auto do dziś bez problemu jeździ. Paliwo odcinało i nie szło nic z autem zrobić, adaptacji też nie dało rady zrobić. Pytam go dla pewności czy to ta kontrolka mu się świeciła ale raczej na pewno, później dam Ci znać co i jak na 100% jak mi odpisze. Dokładnie to wymienił : Przekaźnik pompy paliwa, kontrolka EPC się paliła i zero reakcji na pedał gazu. Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez k232
miki1577 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Sprawdziłem dzisiaj pompkę i przekaznik - działają . Problem jest nadal. Wie może ktoś co jest odpowiedzialne za adaptacje przepustnicy tzn jakie parametry ona potrzebuje i skąd je czyta , czy po drodze nie ma jakiegoś czujnika. Jeśli chodzi o parametry otwarcia przepustnicy to nie pokazuja one poprawnej wartości i esp nie ma z tym nic wspólnego, ponieważ wypialem nsterownik ABS i esp. Jedyna zmiana to taka ze nie odcina esp gazu czyli normalnie obroty rosną , przeciwny przypadek dzieje się wtedy kiedy po czasie zapala się kontrolki epc ABS i esp , wtedy logiczne ze esp będzie odcinać gaz. Dziś wypialem kostki elektryczne znajdujące się przy komputerze (podszybie). Zadziałało , parametry przepustnicy się zgadzał i bez problemu się zaadaptowala 10 razy z rzędu. Przejechałem się kilka razy i było ok. Niestety po kalibracji lpg ruszyłem się przejechać aby zbierać mapę benzyny i wyskoczył blad epc i jednocześnie dało to brak mocy. Podpialem komputer i wypialem instalacje lpg od zasilania. Komputer pokazał błąd sensor2 przepustnicy. Sprawdziłem parametry otwarcia przepustnicy na kompie i znowu się nie zgadzają tzn powinno być sensor1 -15% i sensor2 -85% przed wciśnięcie gazu, natomiast po wciśnięciu gazu powinno być odwrotnie czyli 85% i 15%. A jest w tej chwili 13% i 75% a po wcisnieciu gazu jest 95% i 13% . Macie jakies pomysły? Czy to napewno mi kostoi nie łączą? Psikałem je wd40
k232 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Pasuje, zeby ktos mądrzejszy zaglądnął do tego tematu.. Ale jak piszesz ze przy robieniu kalibracji lpg to szukaj cos w gazie w takim razie.
miki1577 Opublikowano 3 Września 2016 Autor Opublikowano 3 Września 2016 Gaz nie ma z tym nic wspolnego, sprawdziłem. Dziś zauważyłem pewna rzecz ze jak odepne komputer silnika i podłączenie sportem to przez chwile działa wszystko (kilka odpalen) . Jeszcze mam takie pytanie: czy czujniki ABS mają coś wspólnego z przepustnicą? Problem rozwiązany, okazało się ze nie łączyła masa na wtyczkę od sterownika silnika. Dołożyłem przewód bezposrednio z minusa akumulatora do obudowy sterownika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się