Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu chłodzącego 2.6 v6


Etoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) podpowiedzcie mi co mam teraz zrobić ... otóż tak ... jak było ciepło to do chłodnicy dolewałem wody bo miałem wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego... teraz kupiłem zbiorniczek i zamierzam go wymienić ale przed tem chyba upuscic stary plyn razem z wodą która w mrozniejsza noc może zamarznąć Juz niedługo :) powiedzcie mi jak najlepiej to zrobić gdzie gu spuszczac itd ile płynu wchodzi no i jak to mniej więcej zrobić :) tak w miarę pokolei :) z góry dziękuję za pomoc :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą ale ja bym zrobił tak samo jak jest w poradniku wymiany termostatu tylko bez punktu nr 7 :)

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/116825-wymiana-termostatu-w-19tdi-fotostory/

Pytanie czy zabieg ten przeprowadza się analogicznie w v6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagrzej silnik. Odkręć ostrożnie korek zbiornika wyrównawczego. Na dolnym króćcu chłodnicy powinien być kranik, odkręcasz go i spuszczasz płyn, ewentualnie ściągnij dolny wąż chłodnicy to zleci szybciej, ale uwaga na gorący płyn. Jak już wszystko zleci to zakręcasz/składasz i zalewasz świeżym G12. Płynu powinno wejść jakieś 6 litrów, zawsze trochę zostaje w bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nagrzac silnik do 90°C zgasić i odkręcić ten kranik bądź wężyk czy to na pracującym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń Boże na pracującym, wszystko na zgaszonym. Płynu też pewnie nie wlejesz od razu całego i konieczne będzie sukcesywne dolewanie w trakcie pracy silnika i po nagrzaniu po otwarciu termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz musiał odpowietrzyć układ. Pod plastikową osłoną podszybia masz dwa przewody od nagrzewnicy zsuń lekko lewy przewód tak aby powietrze mogło wylecieć i poczeka aż z dziurki popłynie płyn i gotowe.

Edytowane przez Miiron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy brak odpowietrzenia może mieć jakiś wpływ na powietrze dmuchajace z nawiewu bo coś mi słabo dmucha nawet na IIII biegu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli leci chłodne powietrze to nagrzewnica jest zapowietrzona. Jak go pociągniesz i przytrzymasz na obrotach powyżej 4 tys. to nadal masz zimno? Pamiętam, że moje abc po zmianie płynu najlepiej odpowietrzało się wkręceniem na kilkanaście sekund powyżej 5 tys. obrotów, nigdy nie dotykałem odpowietrznika na nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy to powietrze ma słabe dmuchniecie mi się wydaje jak na IIII biegu . Czyli co, odkręcić lewy przewód od nagrzewnicy na odpalonynym silniku i poczekać aż zacznie lecieć plyn sam i zakręcić tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...