Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące obroty - proszę o pomoc z logami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

myślałem, że miałem już spokój z falującymi obrotami, ale dzisiaj auto znowu mnie zaskoczyło.

Ponownie wrócił temat falujących obrotów, ale tym razem mam błąd w komputerze.

Co ciekawe dzieje się to kiedy silnik ma temperaturę około 75 stopni i trwa do około 90. po nagrzaniu silnika znika.

Nie ma problemu na zimnym silniku po uruchomieniu, ani na rozgrzanym silniku. gdy jadę cały czas nie ma najmniejszych problemów, jedynie jeżeli zatrzymam się a silnik jest jeszcze w czasie nagrzewania.

Na silniku mam następujące błędy. Nie wiem jednak czy są one związane z falującymi obrotami, gdyż pojawiły się raz, a falujące obroty mam już od 3 dni.

14868 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [040] - Incorrect Correlation
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 181350 km
Date: 2016.10.19
Time: 08:19:52

14870 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 00 [237] - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 181350 km
Date: 2016.10.19
Time: 08:21:08

Dziękuję za pomoc i sugestie.

Opublikowano

Może to głupio zabrzmi, ale jak miałem kiedyś jawke, to na zimnym też jej obroty falowały, do czasu aż gaźnik sie zagrzał :D Na jakim przedziale te obroty falują? między 1000 a 800?

Opublikowano

U mnie z kolei faluje na zimnym przez dobre 30-40 sekund w przedziale powyżej 1100 obr, świece zmienione, filtr paliwa też, zero błędów i nie pomogło hymm.

Opublikowano

no u mnie faluje między 600 a nawet 1200 (więc dość mocno).

Zastanawiam się czy to może nie jakaś świeca albo cewka, bo efekt w aucie jest taki jakby nie palił jeden cylinder. Tylko nie wiem jak sobie to wytłumaczyć przy tym, że nie ma problemów na rozgrzanym silniku,

A te błędy dodatkowo sugerowałyby jakiś błąd z nastawnikiem zapłonu albo pompa paliwa. Niestety mam jeszcze stary kabel i nie mogę nic więcej sprawdzić.

Opublikowano

Pompa paliwa raczej odpada, bo działoby się to cały czas, a przy szybszej jeździe nawet powinno się nasilić. To raczej będzie wina po stronie czujników : położenia wału korbowego, czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza powietrza lub MAP-sensora (czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym), czujnika temperatury zasysanego powietrza, sondy lambda. To są winowajcy, który psuje obroty - podepniesz kompa i sprawdzisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...