Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN słaby. Problem z porannym odpalaniem


RaFi97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim a4 b5 1999r. 1.9tdi 110km Afn. Problem polega na tym ze rano przy odpaleniu pochodzi sekunde i gaznie,przy drugim odpaleniu jest wszystko git. Drugi problem polega na tym ze auto ledwo jedzie tak jakby 1/4 gazu a potem juz nie idzie tylko sie jakby dławi. Stało sie to po wymianie filtra paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr nowy więc chyba nie powinna być uszkodzona była ok jak go wkrecalem :/

Ja miałem podobny przypadek po wymianie filtra paliwa ..Okazało sie że pękła ta mała uszczelka ,Przełożyłem ze starego filtra i wszystko wróciło do stanu jak powinno być ...Dodam ze uszczelki były posmarowane olejem przed przykręceniem ...A filtr markowy ..

Tak że warto to sprawdzić a potem dobrze odpowietrzyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm sprawdzę to ;) Odpowietrzyc w jaki sposób?

zalewając filtr do pełna przez otwór po odkręceniu śrubki M6 na pokrywie filtra (kontrola podkładki pod tą śrubką M6 zalecana jest jej wymiana każdorazowo na nową ......ale ...bez przesady...)

Edytowane przez OLIVER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to jednak nie to. Dzisiaj podpięłem vaga i pokazało błąd przepływki. Patrzyłem na wskazania na vagu to w pierwszej kolumnie było kolo 500 a w drugiej 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm ...oby Ci sie poszczęściło z tą przepływką ale objawy jakie opisałeś nie wskazują na przepływkę ...A Co po wymianie filtra tak nagle przestała działać ? :eusathink: To dlaczego po odpaleniu gaśnie??

Zobaczymy. Napisz jak się uporasz z tym ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nwm ale miałem takie odczucie jakby była slabsza przed wymiana filtra może to tylko zbieg okoliczności. W chwili wolnego czasu zabiore sie za to i podmienie przeplywke. Dam znać co i jak ;)

Zapomniałem dodać ze wczoraj też odpoqietrzylem układ paliwowy i dziś rano zapaliła za pierwszym, ale dalej jest mulowaty do 1/4 gazu tylko jedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nwm ale miałem takie odczucie jakby była slabsza przed wymiana filtra może to tylko zbieg okoliczności. W chwili wolnego czasu zabiore sie za to i podmienie przeplywke. Dam znać co i jak ;)

Zapomniałem dodać ze wczoraj też odpoqietrzylem układ paliwowy i dziś rano zapaliła za pierwszym, ale dalej jest mulowaty do 1/4 gazu tylko jedzie

no to już jest coś opanowane bo auto pali i chyba już nie gaśnie.,bo nie wspomniałeś

A co do mocy to chyba Ci zostało podmienić przepływke jak masz taka możliwość albo zrobić logi i wtedy powinno sie okazać dlaczego jest mułowaty..A co z tym błedem ? dalej sie pokazuje .A próbowałeś czyścić przepływomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpala i nie gasnie a przepływomierza nie czyscilem bo wydaje sie czysty.

zobaczysz jak podmienisz na inny ale przeczyścić nie zaszkodzi jak masz ori sprej do przepływek a jak nie to wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie nic nie dało jutro będę miał przepływke. Hmm tak sobie myślę czy dziura w dolocie dawalaby podobne objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czyszczenie nic nie dało jutro będę miał przepływke. Hmm tak sobie myślę czy dziura w dolocie dawalaby podobne objawy?

Musi być spora, ale to prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziura w odlocie bedzie powodowała , ze auto bedzie mułowate i bedzie mocno korciło na czarno.

Co do przepływki a odpalania , to kiedyś w swoim AFN miałem podobny problem z odpalaniem jak postal nawet z godzinkę po ostatniej jeździe i było to po wymianie rozrządu , myślałem ze cos spieprzyłem z ustawieniem , ale nie wszystko było ok , okazało sie ze ktoś kiedyś uszkodził w środku kostkę od przepływki i jak ja ja odłączyłem podczas roboty i podpiąłem ponownie , to juz nie było dobrego styku . Wymiana kostki ( koszt części w ASO 10 pln) załatwiła sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpytałbym o zaworek do spuszczania wody z filtra i czy w starym jak zdjąłeś filtr była uszczelka a nie została, ale widzę, że już opanowane.


dalej jest mulowaty do 1/4 gazu tylko jedzie

A to wygląda jak tryb awaryjny.

Nie wiem jak w Twoim, ale w starszych afn były przepływki z grubymi blaszkami, to się czyściło łatwo i dawało zadowalające efekty. Jak masz możliwość to podmień i zabacz jak wóz się zachowuje.

Co do dziury w dolocie to szukaj plam oleju czy zapoconych rur, popatrz na opaski zaciskowe, może luźne, obejrzyj IC, może uszkodzony, może plastyki popękały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne rury przepatrzylem jeszcze dolne zostało ale bez kanału nic nie zobaczę. Dziś jak sie uda podmienie przeplywke i zobaczę.

POdmienilem przepływke i wszystko wróciło do normy. Dzięki za pomoc jednak muszę zainwestować w przepkywomierz :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...