Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 Avant 2001r 1.9TDI


mBrother1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich:)

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5 Avant 1.9TDI z 2001 roku.

Audi sprowadziłem z Niemiec. Przebieg to 250000 km , książka serwisowa prowadzona do grudnia 2015 roku.

Jest to czysta seria bez jakichkolwiek modyfikacji:)

0fb0f5994a6b0.jpgbc519ad4cdc98.jpg

dc918aaa11c36.jpg

Pozdrawiam

Edytowane przez mBrother1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne auto :) osobiście jestem zwolennikiem utrzymywania serii, tak jak projektant sobie wymyślił, może za "X" lat będzie to rodzynek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała sesja po wczorajszej myjni:)

bc2f059f71ebb.jpg

d6f7ada36d476.jpg

c5984c2ac7911.jpg

Samochód przygotowany do zimy:

- zakupione oryginalne aluski 15'

- dodatkowo wleciały standardowe DĘBICA FRIGO 2 195/65 91T

- CASTROL EDGE 5W40

oraz udało mi się wyhaczyć ciemną roletę bagażnika - wczoraj ją "praliśmy":)

Edytowane przez mBrother1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten model w takim stanie z 1.9 TDI to Rarytas !!!

Do doczyszczenia alusów polecam cif daje radę :)

Olej do silnika polecam Valvoline All Climate 5w40 Full Synthetic 505.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piekne auto.

a co do Castrola - ja zawsze uzywam od lat i nie narzekam...

Dlatego, że używasz, go od lat nie wiesz jaka jest różnica, gdy silnik zalany jest porządnym olejem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piekne auto.

a co do Castrola - ja zawsze uzywam od lat i nie narzekam...

Dlatego, że używasz, go od lat nie wiesz jaka jest różnica, gdy silnik zalany jest porządnym olejem ;)

A jaka jest różnica po zalaniu dobrym olejem? Bo sam używam Mannola, który był po prostu tani, ale problemów nie stwarza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piekne auto.

a co do Castrola - ja zawsze uzywam od lat i nie narzekam...

Dlatego, że używasz, go od lat nie wiesz jaka jest różnica, gdy silnik zalany jest porządnym olejem ;)

A jaka jest różnica po zalaniu dobrym olejem? Bo sam używam Mannola, który był po prostu tani, ale problemów nie stwarza :)

Po pierwsze sam olej dobiera sie wobec norm. Ja kupiłem auto z turbo i pompowtryskami i ktoś zalał mineralny, olej żarło jak szalone, a w bagażniku woziłem zawsze litr przy sobie na wszelki wypadek. Nie patrzymu na przebiegi, rocznik auta a stan silnika, bo auta nie oblewasz olejem tylko silnik.

Tanie oleje nie zawsze spełniają obiecaną specyfikacje, przede wszystkim poprawia się smarowanie silnika. Jeśli nie używałeś olejów z górnej półki, spróbuj a zobaczysz różnice w pracy silnika bardzo szybko. No i żywotność też jest zupełnie inna. Proponuje poczytać troche o olejach, bo temat dość szeroki, a ja nie mam zamiaru nikomu wklepywać na siłe komuś, coś czego naprawde nie chce przyjąć do wiadomości :) Nie mowie o Tobie tylko ogólnie, bo często są takie przypadki ludzi.

Osobiście po zmianie oleju zauwazylem jedna wazna roznice - cichsza praca silnika. Mysle ze samo to, moze dac sporo do myslenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piekne auto.

a co do Castrola - ja zawsze uzywam od lat i nie narzekam...

Dlatego, że używasz, go od lat nie wiesz jaka jest różnica, gdy silnik zalany jest porządnym olejem ;)

A jaka jest różnica po zalaniu dobrym olejem? Bo sam używam Mannola, który był po prostu tani, ale problemów nie stwarza :)

Po pierwsze sam olej dobiera sie wobec norm. Ja kupiłem auto z turbo i pompowtryskami i ktoś zalał mineralny, olej żarło jak szalone, a w bagażniku woziłem zawsze litr przy sobie na wszelki wypadek. Nie patrzymu na przebiegi, rocznik auta a stan silnika, bo auta nie oblewasz olejem tylko silnik.

Tanie oleje nie zawsze spełniają obiecaną specyfikacje, przede wszystkim poprawia się smarowanie silnika. Jeśli nie używałeś olejów z górnej półki, spróbuj a zobaczysz różnice w pracy silnika bardzo szybko. No i żywotność też jest zupełnie inna. Proponuje poczytać troche o olejach, bo temat dość szeroki, a ja nie mam zamiaru nikomu wklepywać na siłe komuś, coś czego naprawde nie chce przyjąć do wiadomości :) Nie mowie o Tobie tylko ogólnie, bo często są takie przypadki ludzi.

Osobiście po zmianie oleju zauwazylem jedna wazna roznice - cichsza praca silnika. Mysle ze samo to, moze dac sporo do myslenia.

Mój A4 B5 AFN na pompie ma "teoretyczny" przebieg 320 000 km. Olej wymieniałem 9000 km temu, od tej pory na bagnecie spadło może o 1/3 zakresu, więc dolałem troszkę (około 100 ml). Czy według Ciebie można uznać, że silnik bierze olej czy nie? Bo przed zimą będę wymieniał olej i właśnie zastanawiam się, czy nie zalać mu porządne Loqui Moly Diesel Synthoil 5W40 albo Motul X-Cess 5w40. Obecnie jeżdzę na 10W-40, ale tylko dlatego, że nie wiedziałem co było lane wcześniej i w jakim stanie jest silnik. Słyszałem pogłoski, że po zalaniu syntetycznego oleju silnik może się rozszczelnić, bo syntetyki mają podobno środki myjące, a tego chciałbym uniknąć bo obecnie z silnika nie kapnie nawet kropla, i chodzi w miarę cicho. Nie jestem osobą, która oszczędza na aucie, a tym bardziej na oleju , dlatego pytam o radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim samochodzie (Peugeot 106 1.5d) jeździłem na oleju GM 10W40 - i nie polecam, ponieważ samochodu w zimie nie dało się praktycznie odpalić:/

Ale pewnego razu wymieniłem na Castrol Magnatec 10w40 - i była to kolosalna różnica. Samochód praktycznie nie brał oleju, a dodatkowo z zimie nie miałem nigdy problemu z odpaleniem

Audi kupiłem już z pełnym "serwisem" , w tym z wymianą oleju. Na razie nie miałem żadnej niemiłej niespodzianki, silnik chodzi naprawdę dobrze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spóźnione zimowe przygotowania cd. ... :D

Ostatnio wymieniono:

- Akumulator VARTA E38 Silver Dynamic 74Ah 750A L-

- Nowe świece żarowe

 

Myślę więc że teraz zima nie zaskoczy...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj została wykonana regeneracja alternatora (Valeo 120A)  :decayed:

Dodatkowo zostało sprawdzone wyposażenie po numerze  VIN :

***Wyposażenie seryjne:

- 3. światło hamowania
- ABS
- akumulator 80 Ah
- alternator 120 A
- bez Longlife-Service
- dysze spryskiwacza szyby ogrzewane
- elektroniczny program stabilizacji (ESP)
- fotel przód po lewej stronie z regulowaną wysokością
- immobilizer (elektroniczny)
- kierunkowskazy boczny
- klimatyzacja automatyczna
- komfortowa zmiana biegów elektr. podnośnik szyby / dach przesuwny
- koło zapasowe ogumienie jezdne
- lampa przeciwmgielna tylna scalony
- listwy ochronne boczne kolor nadwozia
- lusterko zewnętrzne asferyczne, po lewej stronie
- lusterko zewnętrzne ustawiany elektrycznie, obydwa
- lusterko zewnętrzne wypukły, prawy
- nadwozie: 4-drzw.
- napinacz pasa
- oddzielenie przestrzeni bagażowej (sieć)

- oparcie fotela tylnego dzielony/składany
- oszklenie termoizolacyjne przyciemn. na zielono
- osłona bagażnika / roleta
- osłona boczna drzwi
- pakiet wyposażenia: Advance
- pas biodrowy tył śr. (zwijany)
- podnośnik szyby elektryczny przód
- poduszka powietrzna boczna przód
- poduszka powietrzna strona kierowcy/pasażera
- przekładnia 5-biegowa
- reflektor przeciwmgielny scalony
- rodzaj napędu: napęd przedni
- szyba czołowa z paskiem przyciemnionym góra
- szyba tylna ogrzewany
- wskaźnik temperatury otoczenia
- wspom. ukł. kierowniczego
- wycieraczka szyby tylnej
- zagłówki tył (3-krotny)
- zamek centralny
- zderzak lakierowany

***Wyposażenie dodatkowe:

- dach przesuwno-podnoszony elektr. (szkło) z automatyka wybierająca
- elektron. blokada mechanizmu różnicowego (EDS)
- fotel przód prawy z regulowaną wysokością
- fotele sportowe
- hak holowniczy (głowica kulowa zdejmowana)
- kierownica (sport/skóra - 3 ramienny)
- obręcze ze stopów lekkich 7x16 (5-ramienny)
- ogrzewanie fotela przód
- opona (zbiorcze potwierdzenie zlecenia)
- opona 205/55 R16 ..W
- podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa przód, ustawiany elektrycznie
- reling dachowy
- silnik 1,9 l - 85 kW TDI katalizator (AJM)
- zawieszenie sportowe

Czyli wygląda na to że 100 % seria ! :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2017 o 21:19, mBrother1989 napisał:

Dzisiaj została wykonana regeneracja alternatora (Valeo 120A)  :decayed:

Dodatkowo zostało sprawdzone wyposażenie po numerze  VIN :

***Wyposażenie seryjne:

- 3. światło hamowania
- ABS
- akumulator 80 Ah
- alternator 120 A
- bez Longlife-Service
- dysze spryskiwacza szyby ogrzewane
- elektroniczny program stabilizacji (ESP)
- fotel przód po lewej stronie z regulowaną wysokością
- immobilizer (elektroniczny)
- kierunkowskazy boczny
- klimatyzacja automatyczna
- komfortowa zmiana biegów elektr. podnośnik szyby / dach przesuwny
- koło zapasowe ogumienie jezdne
- lampa przeciwmgielna tylna scalony
- listwy ochronne boczne kolor nadwozia
- lusterko zewnętrzne asferyczne, po lewej stronie
- lusterko zewnętrzne ustawiany elektrycznie, obydwa
- lusterko zewnętrzne wypukły, prawy
- nadwozie: 4-drzw.
- napinacz pasa
- oddzielenie przestrzeni bagażowej (sieć)

- oparcie fotela tylnego dzielony/składany
- oszklenie termoizolacyjne przyciemn. na zielono
- osłona bagażnika / roleta
- osłona boczna drzwi
- pakiet wyposażenia: Advance
- pas biodrowy tył śr. (zwijany)
- podnośnik szyby elektryczny przód
- poduszka powietrzna boczna przód
- poduszka powietrzna strona kierowcy/pasażera
- przekładnia 5-biegowa
- reflektor przeciwmgielny scalony
- rodzaj napędu: napęd przedni
- szyba czołowa z paskiem przyciemnionym góra
- szyba tylna ogrzewany
- wskaźnik temperatury otoczenia
- wspom. ukł. kierowniczego
- wycieraczka szyby tylnej
- zagłówki tył (3-krotny)
- zamek centralny
- zderzak lakierowany

***Wyposażenie dodatkowe:

- dach przesuwno-podnoszony elektr. (szkło) z automatyka wybierająca
- elektron. blokada mechanizmu różnicowego (EDS)
- fotel przód prawy z regulowaną wysokością
- fotele sportowe
- hak holowniczy (głowica kulowa zdejmowana)
- kierownica (sport/skóra - 3 ramienny)
- obręcze ze stopów lekkich 7x16 (5-ramienny)
- ogrzewanie fotela przód
- opona (zbiorcze potwierdzenie zlecenia)
- opona 205/55 R16 ..W
- podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa przód, ustawiany elektrycznie
- reling dachowy
- silnik 1,9 l - 85 kW TDI katalizator (AJM)
- zawieszenie sportowe

Czyli wygląda na to że 100 % seria ! :banan:

Super :) ale co to jest komfortowa zmiana biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.10.2016 o 09:35, Arek8888 napisał:

Piękne auto :) osobiście jestem zwolennikiem utrzymywania serii, tak jak projektant sobie wymyślił, może za "X" lat będzie to rodzynek :)

Wybacz ale b5 w serii to totalny kibel :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, uszol napisał:

Wybacz ale b5 w serii to totalny kibel :decayed:

Miałem na myśli, że przedlift powinien pozostać przedliftem, a polift poliftem :) Oba warianty są piękne. Oczywiście jeśli ktoś robi ze swego auta śmietnik, to bez znaczenia czy przed- czy polift - będzie śmietnikiem. Ja osobiście jeżdżę ładnym przedliftem dzięki temu, że o niego dbam i mi się podoba, a to jest najważniejsze :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...