Jump to content

Arek8888

Pasjonat
  • Content Count

    907
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

21

1 Follower

About Arek8888

Informacje

  • First name
    Arkadiusz
  • Location
    Białystok

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2004
  • Engine
    1.9 TDI PD
  • Engine code
    AVF
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

1,481 profile views
  1. Arek8888

    A4 B6

  2. Dzięki za poradę, takich opon będę szukał
  3. Dzięki za odpowiedź. No mam 7,5x16, a nie 17. Dosyć szeroka felga. Zastanawiam się właśnie czy zakładać 225 czy może jednak trochę węższą, dzięki czemu zrobiłby się lekki naciąg . Co do producenta to też jestem za Goodyear. Kiedyś jeździłem na Dębicy. Dobre opony ale strasznie głośne.
  4. Panowie, pozwólcie że dołączę do tematu. Niedawno kupiłem B6 Avant i szukam do niej opon letnich. Mam alusy 7,5Jx16 ET45. Dodatkowo autko stoi na dystansach około 15 mm. Zawieszenie 1BE. Czy możecie polecić jaki rozmiar opon najlepiej dobrać? Zależy mi na komforcie jazdy i nie muszę mieć szerokich butów
  5. Jeśli osoba, która polerowała Twoje auto nie usunęła z lakieru resztek pasty polerskiej (czytaj: nie odtłuściła) to przed woskowaniem musisz zrobić to sam. Glinkowanie teoretycznie oczyści lakier z tych pozostałości, ale ja przynajmniej nie polecam robić tego zaraz po polerowaniu, bo glinka zawsze trochę porysuje lakier i wówczas wcześniejsza polerka traci sens. Moim zdaniem wystarczy, że przed woskowaniem oczyścisz lakier nie mechanicznie, lecz chemicznie, czyli usuniesz ewentualną smołę/owady/ptasie odchody/pył z klocków hamulcowych, które mogły się w czasie tego miesiąca pojawić na lakierze. Na koniec odtłuszczasz lakier i woskujesz.
  6. Podobny zabieg robiłem w Audi A4 B5. Wówczas tapicer doradził mi abym kupił fotel pasażera w dobrym stanie i zrobił przekładkę do fotela kierowcy bez wymiany poszycia. Fotele pasażera bardzo często są w super stanie. Za fotel zapłaciłem 90 zł a za robotę tapicera, który zrobił tą przekładkę i lekko zregenerował gąbki zapłaciłem 100 zł.
  7. Tak, dokładnie. Dlatego zastanawiam się czy nie kupić jakiejś ładnej poliftowej B5 z silnikiem AFN takim jak mój poprzedni. W razie czego mógłbym sobie nawet cały silnik przełożyć bo akurat mój stary chodził super
  8. Należę do tych osób, którym nie zależy na większym wyposażeniu, więc nie nastawiam się na grzane stołki ani skórzaną tapicerkę. Aczkolwiek wiadomo, to wszystko mile widziane Dla mnie dużo ważniejszą kwestią jest, aby autko było zadbane i wizualnie w bdb stanie, aby ta welurowa (tania) tapicerka nie była porwana, albo aby to radio po prostu było na miejscu a nie żeby była sama dziura z wnęką Cały czas waham się między B5 a B6 bo jednak rocznikowo nie jest to duża różnica, przebiegi też będą podobne, a B6 jednak trochę więcej kosztuje. Mam jeszcze ten "problem", że mam nadal swoje (niestety rozbite) B5 z silnikiem 1.9 TDI i całą masą sprawnych części, które mógłbym z niego wykorzystać bo ma on nowe turbo, nową dwumasę, maglownicę itp. Ogólnie autko w bdb stanie poza tym, że niestety stuknięte. Co do rudej od spodu, wiem że w B5 nie ma problemu ze sprawdzeniem, ale podobno B6 ma całe podwozie zakryte osłonami?
  9. Dzięki george, o to właśnie mi chodziło. Widzę, że można kupić i za 9-10 tysięcy, ale chyba takimi nie warto sobie zawracać głowy.
  10. Zaczyna mnie przekonywać to quattro Co do raportu autotesto, myślałem o nim bardziej w takim przypadku, w którym musiałbym jechać na drugi koniec Polski aby obejrzeć auto. W tej chwili nie mam żadnego środka lokomocji więc musiałbym prosić kogoś o pożyczenie auta albo o wspólną wyprawę, a to też kosztuje. Ale pomysł z wydrukowaniem takiego raportu i sprawdzaniem samemu jest pierwszorzędny, na pewno przyda się jeśli znajdę jakieś auto w okolicy. Nie mam dwóch lewych rąk do motoryzacji, więc poradziłbym sobie. Możecie mniej więcej określić jaki trzeba przygotować budżet na zadbaną ale mało wyposażoną B6 ? wiadomo, że rodzynki z full wypasem chodzą nawet po 20 tys. ale takich funduszy nie jestem w stanie wyłożyć.
  11. Dzięki za opinię. Mi osobiście też podoba się najbardziej ten ostatni. Na razie nie spieszę się z kupnem, dopiero zaczynam się rozglądać i oceniać za i przeciw. Generalnie nie muszę mieć quattro ani turbo, choć wiem, że to super sprawa, ale bardziej mi zależy na późniejszych kosztach utrzymania i aby auto było w dobrej kondycji. Potrzebuję furki do spokojnej jazdy, bez zabaw na śniegu itp. Turbo jak się posypie, to trzepie po kieszeni, a raz mi się posypało zresztą dwumasa też mi się posypała, więc miałem komplecik Z tego co wiem, quattro ma wielowahacz z tyłu, co dodatkowo podnosi koszty eksploatacji. Absolutnie nie neguję i nie unikam quattro, ale nie jest to warunek konieczny. Z pewnością przy zakupie B5 za takie pieniądze chciałbym skorzystać z opinii Autotesto, bo koszt takiego raportu 500 zł przy cenie auta jest relatywnie niewielki.
  12. No właśnie z przebiegiem to zawsze jest historia. Po Audi B5 nie za bardzo widać zużycie wnętrza jeśli się dba. Ja w swoim miałem (teoretyczny) przebieg 360 tys. a wnętrze było niemal idealne. Więc po tym ciężko poznać, a cofnięcie licznika trudno udowodnić.
  13. Witajcie. Szukam sobie autka i proszę o poradę. Wybór na razie padł na A4 B5 lub B6. Czy warto w ogóle interesować się takimi egzemplarzami A4 B5 w takich wysokich cenach? dodam, że wybrałem najdroższe oferty z portalu. Zastanawiam się, czy za taką ceną stoi dobry stan. Kilka lat jeździłem przedliftowym B5, za które zapłaciłem sporo, ale faktycznie stan był super i nigdy mnie nie zawiódł. Dzisiaj nie jestem na bieżąco z cenami tych furek. Czy lepiej dołożyć parę tys. i szukać B6? jeśli tak, to ile trzeba dać za zadbane nie pomodzone B6 z silnikiem 1.9 TDI albo 1.6 / 1.8 bez turbo, które pojeździłoby dłużej? EDIT: zdaję sobie sprawę, że te autka poniżej są przygotowane do sprzedaży i są wypicowane wizualnie jak tylko się da. Ale mi to nie przeszkadza, zawsze lepiej oglądać czyste autko niż brudne, a stan lakieru potrafię określić pomimo nałożonej tony wosku Używane Audi A4 - 11 700 PLN, 230 000 km, 1999 - otomoto.pl WWW.OTOMOTO.PL Nie Uszkodzony Audi A4 - Nie Pierwszy właściciel, Srebrny, Metalik, Nie Perłowy, Diesel, 110 KM, 1 896 cm3. ABS, CD, ABS, Centralny zamek, ABS, CD, ABS, Używane Audi A4 - 10 900 PLN, 209 000 km, 2000 - otomoto.pl WWW.OTOMOTO.PL Nie Uszkodzony Audi A4 - Pierwszy właściciel, Czarny, Metalik, Nie Perłowy, Diesel, 110 KM, 1 900 cm3. ABS, CD, ABS, Centralny zamek, ABS, CD, ABS, Używane Audi A4 - 12 900 PLN, 203 000 km, 2001 - otomoto.pl WWW.OTOMOTO.PL Nie Uszkodzony Audi A4 - Pierwszy właściciel, Szary, Metalik, Nie Perłowy, Benzyna, 150 KM, 1 800 cm3. ABS, CD, ABS, Centralny zamek, ABS, CD, ABS,
  14. Rozumiem. Dzięki wielkie za obszerną poradę, bardzo mi to pomogło i rozjaśniło sprawę.
  15. Dziękuję hak64 za wypowiedź w moim temacie i za cenne rady. Teraz wiem konkretnie na czym stoję, dobrze mieć na forum osobę, która zajmuje się takimi sprawami. Niestety ja nie mam czym się pochwalić, jeśli chodzi o doposażanie auta lub tuning. Za wszelką cenę chciałem to Audi utrzymać w oryginalnym stanie i starałem się aby była w pełni sprawna technicznie, ale nic nie ulepszałem w tuningowym tego słowa znaczeniu. Wymieniłem co prawda parę drobiazgów z wyższych wersji B5, tak jak grill poliftowy i podświetlane kratki nawiewów, ale tak jak mówisz, nie podnosi to wartości auta. Mimo wszystko złożę odwołanie i postaram się wyartykułować każdy szczegół, który według mnie uczynił ten samochód lepszym, a czego rzeczoznawca mógł nie zauważyć. Warto spróbować. Jeśli pozwolisz, mam jeszcze parę pytań właśnie o odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu. Czy w celu uzyskania odszkodowania za uszczerbek na zdrowiu wystarczy jeśli każda osoba uczestnicząca w wypadku (jechała ze mną dziewczyna, która nie jest właścicielem samochodu) złoży w oddziale PZU wniosek o wypłatę takiego odszkodowania, czy trzeba to poprzeć konkretnymi kosztami leczenia? Dodam, że tak na prawdę nic nam się nie stało, nie musieliśmy opłacać ani rehabilitacji, ani lekarstw. Mieliśmy jedynie zwolnienia lekarskie na 5 dni z oficjalnego powodu jakim był uraz kręgosłupa na skutek wypadku, ale był to jedynie ból, który tak na prawdę już minął i nie ma po tym śladu. Jedyną niedogodnością była ograniczona swoboda ruchu spowodowana bólem. Nie wiem, czy w takim przypadku przysługuje jakiekolwiek odszkodowanie? jeśli tak, w jaki sposób udowodnić ból, skoro nie było żadnych wymiernych kosztów leczenia.
×
×
  • Create New...