Arek8888

Pasjonat
  • Zawartość

    796
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

13

1 obserwujący

O Arek8888

    Informacje

    • Imię
      Arkadiusz
    • Lokalizacja
      Białystok

    Auto

    • Model
      A4 B5
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      1997
    • Silnik
      1.9 TDI
    • Kod silnika
      AFN
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON

    Ostatnie wizyty

    878 wyświetleń profilu
    1. Witajcie. Obecnie posiadam w swoim A4 B5 nieoryginalne radio Pioneera z niebieskim podświetleniem (brak możliwości zmiany). Muzyki w aucie nie słucham, a to niebieskie podświetlenie zupełnie mi nie pasuje. Chciałbym kupić i zamontować ori radio, które będzie pasowało do mojego przedlifta i będzie oczywiście miało czerwone podświetlenie, bo na tym najbardziej mi zależy. Które według Was będzie prezentowało się najlepiej po ciemku i czy podświetlenie będzie działało na samym zapłonie lub włączonych światłach (bez uruchamiania radia)?
    2. Witajcie. Prawdopodobnie mam do wymiany wentylator nawiewu (lub same szczotki , komutator). Moje pytanie brzmi czy lepiej kupić nowy wentylator, czy regenerować stary czy kupić używany ori? Dodam, że posiadam w aucie klimatronik, jeśli ma to znaczenie. Na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie aby pasował do mojego modelu z klimatronikiem?
    3. Arek8888

      Gratulacje, pochwal się fotkami i jeździj bezawaryjnie No i oficjalnie witaj w klubie Co do dwumasy, to przede wszystkim unikaj zbyt niskich obrotów na wysokich biegach (na trasie lepiej nie schodzić poniżej 2-2,5 tysięcy obrotów), żeby też nie jeździć 50 km/h na czwartym biegu bo silnik się dusi i dwumasa obrywa, ale to z czasem sam wyczujesz. Dwumasie szkodzi też wciskanie gazu do oporu na niskich obrotach, lepiej jest przyspieszać stopniowo do tych 2000 obrotów, a powyżej tego już możesz cisnąć do oporu. Co do jazdy w korku to ja wyznaję zasadę, że lepiej wolno, ale jednostajnie, czyli staram się sunąć w pewnej odległości na pierwszym biegu bez gazu i w miarę możliwości bez zatrzymywania się, aby poruszać się równomiernie z korkiem.
    4. Arek8888

      Witaj. W tym silniku masz w sumie dwa paski (jeden główny od alternatora a drugi tylko do klimy). Najprędzej piszczy Ci ten główny. Spowodowane może to być kilkoma czynnikami. W kolejności od najprostszego: 1) zużyty pasek, 2) zużyta rolka od napinacza 3) zużyty napinacz, 3) zużyte sprzęgiełko alternatora. Nie bagatelizuj problemu, tylko podjedź do warsztatu i niech sprawdzą czy przynajmniej sprzęgiełko jest sprawne, bo jego awaria na trasie może oznaczać duży problem.
    5. Arek8888

      Jeszcze się nie spotkałem, żeby na przeglądzie sprawdzali spaliny w dieslu. Dymi z rury? Co diagnosta miał na myśli mówiąc, że nie przedmuchany? jeśli właściciel jeździł tylko po mieście to turbo może być konkretnie zapchane, a to nie wróży zbyt dobrze.
    6. Arek8888

      Jeśli mechanik nie jest mistrzem estetyki, to w okolicach filtra oleju i filtra paliwa może być mokro od oleju lub ropy, bo podczas wymiany tych filtrów najzwyczajniej w świecie wycieka i się brudzi. Natomiast spotyka się jeszcze olej na pokrywie zaworów w 1.9 TDI (AFN, 1Z), która jest przykręcona 3 śrubami, które to z kolei mają uszczelki, ale ze starości potrafią sparcieć i się pocić. Wymiana tych uszczelek nie jest problematyczna, więc takim wyciekiem bym się nie przejmował, aczkolwiek świadczy to o braku zadbania ze strony właściciela. Poza tym miejsce gdzie odma wchodzi do turbosprężarki potrafi być zapocone olejem, to jest normalne o ile nie jest to nadmierne. Wszędzie indziej powinno być sucho.
    7. Arek8888

      Co do avanta - ten "odetkany wydech" oznacza chyba brak katalizatora, a ostatnio słyszy się, że na badaniach technicznych sprawdzają czy jest przynajmniej puszka po kacie. Jak jest w praktyce, nie wiem. Kiera obszyta pokrowcem z allegro, wydaje mi się że mieszek lewarka skrzyni biegów też jest nowy, co może świadczyć o dużo większym przebiegu niż jest na blacie. W sumie bym się nie dziwił, bo to handlarz z komisu. Co do sedana - piękny kolor, wygląda zadbany z zewnątrz, ale nie dawaj wiary w tego S line'a na desce Silnik 110 KM, czyli zmienna geometria turbiny, co potrafi być upierdliwe, koło dwumasowe. Warto pojechać i sprawdzić. Generalnie, jeśli masz czas i możliwość to polecam Ci żebyś oglądał jak najwięcej aut, bo w ten sposób nabiera się wiedzy o danym modelu i doświadczenia. Pojeździsz kilkoma TDI na jeździe próbnej, porównasz sobie je wszystkie i już będziesz bogatszy o praktyczną wiedzę.
    8. Arek8888

      Ten wosk jest syntetyczny i wykazuje większą odporność na chemię niż woski naturalne. Używaj chemii o neutralnym Ph, dzięki temu nie osłabisz wosku. Dodam, że sposób przygotowania lakieru przed woskowaniem najbardziej wpływa na żywotność samego wosku.
    9. Arek8888

      Też jestem tego zdania, że tamto B6 jest jednak trochę za tanie. Weź pod uwagę to, że handlarz musi na tym aucie zarobić, więc pewnie sam kupił je przynajmniej kilkaset złotych taniej. Za taką kwotę można od biedy kupić zadbane B5 po lifcie, ale nie B6.
    10. Arek8888

      Gdybym ja poszedł za radą innych osób, to dziś bym jeździł zgniłą Felicją albo Sieną, bo to przecież tanie w eksploatacji auta. Kupując B5 masz przynajmniej dużą szansę, że jeszcze przez długi czas nie będziesz musiał robić blacharki, w przeciwieństwie do wielu nowszych aut, których nie opłaca się trzymać właśnie ze względu na rdzę. Grunt to zdrowa buda i silnik. Moim zdaniem B5 to dobry wybór i jeśli trafisz zadbany egzemplarz to będziesz zadowolony przez długi czas.
    11. Arek8888

      Ogólnie to autko ze zdjęć wygląda całkiem spoko, chociaż d*py nie urywa. Jedyne co mi się rzuciło w oczy to chyba nieorginalny wydech, bo z tego co wiem, we wszystkich TDI były dwururki, a tu jest jedna. Patrząc jedynie pod względem wizualnym, ja osobiście nie dałbym za to auto więcej niż 5 - 6 tysięcy, ponieważ sprawia wrażenie niezbyt zadbanego, ale to może przez słabą jakość zdjęć lub przez to że auto stoi na stalowych felgach i jest trochę brudne
    12. Arek8888

      Absolutnie nie należy słuchać porad typu "20 letni samochód nadaje się na złom". Niejednokrotnie słyszałem opinie w SKP, że nowsze auta bywają w gorszym stanie niż stare. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony ze swojej B5, więc również polecam te auta. Co prawda jak coś się zepsuje to potrafię nakląć i nabluzgać, ale po naprawie autko znowu chodzi jak zegareczek i aż chce się jeździć A czy wykluczyć przedlifty, to ciężko powiedzieć. Zapoznaj się przede wszystkim ze zmianami stylistycznymi jakie nastąpiły po drugim lifcie i zastanów się, czy pod względem wizualnym dasz radę jeździć przedliftem, wiedząc że polifty są niestety znacznie ładniejsze. Z doświadczenia na tym forum wiem, że wiele osób przerabia swoje przedlifty na polifty, i jest to zrozumiałe Na oględziny polecam zabrać ze sobą kogoś, kto zna Audi i szczerze będzie potrafił doradzić. Nie polecam zabierać osoby, która z całej siły będzie starać się obrzydzić Ci dany egzemplarz wyszukując wszystkie nawet najdrobniejsze usterki, bo auta używane po prostu nie są idealnie sprawne. Wynajdywanie wszystkich usterek przydaje się tylko jak chcesz negocjować cenę Jak będziesz miał zdjęcia potencjalnego autka to możesz podrzucić tu na forum, zawsze pomożemy i postaramy się obczaić czy wizualnie auto wygląda "dobrze". Polecam zabrać ze sobą miernik lakieru aby sprawdzić jak grubo jest położona szpachla (bite Audi będzie rdzewieć) - bo szpachla w 90% gdzieś się znajdzie i nie jest to coś złego, ważne aby nie było jej na grubo. Poza tym sprawdź podstawowe elementy pod maską - czy turbosprężarka dobrze pracuje, czy nie wpada w tryb awaryjny podczas jazdy na wysokich obrotach oraz czy sprzęgło nie szarpie po symulacji jazdy w korku (to akurat z mojego doświadczenia ) jakbyś miał jakiekolwiek pytania o TDI lub ogólnie o A4 B5 to wal śmiało.
    13. Arek8888

      Chodziło mi o to, że przy zakupie auta trzeba mieć trochę szczęścia i trafić na egzemplarz, który będzie służył względnie długo bez usterek. W każdym razie nie da się przewidzieć czy i jak mocno będzie się coś psuło. Pompa wtryskowa, turbina, są to elementy, które przy takim wieku auta mogą paść w dowolnym momencie bez wyraźnych wcześniejszych objawów. Jak ktoś ma pecha to zaraz po zakupie pęknie chociażby pasek rozrządu i wtedy silnik kaput. Ale takie ryzyko jest wpisane w zakup każdego auta używanego, więc nie ma co się bać, tylko w miarę możliwości szukać jak najlepszego egzemplarza. Generalnie, A4 B5 to naprawdę solidne auta, jedne z ostatnich porządnie wykonanych, które przy rozsądnej eksploatacji potrafią odwdzięczyć się bezawaryjnością. Co do przesiadki na samochód pokroju Pandy, to nie dziwię się, że wolisz starsze Audi
    14. Arek8888

      Witaj. Jeżdzę A4 B5 1.9 TDI, ale nie quattro, więc nie wypowiem się jaka jest różnica. Wiem jednak, że 10 tys zł to kwota wystarczająca aby kupić poliftowe B5 w bardzo dobrym stanie, więc dobrze szukaj Roczniki 98 to w zasadzie przedlift i ceny takich egzemplarzy są sporo niższe względem poliftowych, więc bądź ostrożny z takimi "rodzynkami". Z drugiej strony za taką kwotę możesz kupić młodsze auto, ale z pewnością słabiej wyposażone itd. (tu wtrącę, że w B5 nie było czegoś takiego jak S-Line, więc jeśli są takie wstawki, to z pewnością fejkowe). Co do serwisu "pozakupowego" to jest taka podstawa, czyli oleje, filtry, rozrząd i zamykasz się w kwocie 1000 zł przy niskiej cenie robocizny. Jeśli dysponujesz budżetem 2300 miesięcznie, to weź pod uwagę, że przy Twoich przebiegach i przy dzisiejszych cenach ropy to na samo paliwo pójdzie Ci minimum 600-700 zł miesięcznie. Ten diesel jest dosyć oszczędny, ale tylko w trasie, bo zimą w mieście potrafi spalić nawet 7 - 8 litrów. Koszty eksploatacji tak naprawdę zależą głównie od tego jak auto jest zadbane i jak się dba i na ile chce się auto utrzymać w dobrym stanie. Są to już stare samochody i niestety ilość potencjalnych usterek jest długa, więc jeśli zechcesz naprawiać absolutnie każdą pierdołę, to licz się ze sporymi kosztami. Nie dlatego, że to Audi, ale dlatego, że każde stare auto wymaga regularnego wkładu finansowego. Najwięcej tu kosztuje oczywiście zawieszenie (ale jak zrobisz je raz a dobrze i będziesz omijał dziury to wytrzyma Ci ono bardzo długo); wymiana dwumasy ze sprzęgłem to kwota 2000 zł, ewentualna naprawa maglownicy około 1000 zł; "nowa" regenerowana turbosprężarka to też 1000 zł. To jest parę najdroższych potencjalnych usterek. Z własnego doświadczenia powiem, że moje Audi ma za uszami parę usterek, które teoretycznie powinienem naprawić, ale prawda jest taka, że dość regularnie zdarzają się inne poważniejsze problemy, więc musiałem nauczyć się żyć z tymi drobniejszymi i tak posługiwać się autem, aby te usterki nie przeszkadzały w codziennej jeździe Dobrze będzie, jeśli w ciągu trzech lat nie wydasz na naprawy tyle ile warte jest całe auto. Pomiń kwestię OC, bo nawet za stare auto z silnikiem 1.5 płaci się jak za zboże. Nie ma znaczenia czy Audi czy Skoda, OC bije po kieszeni. Podsumowując, według mnie budżet 2300 pozwala na utrzymanie tego auta, ale pod warunkiem rozsądnej eksploatacji i trzeba mieć świadomość, że na niektóre naprawy trzeba będzie najpierw "przyoszczędzić". Na koniec dodam, że można trafić Audi w bardzo dobrym stanie blacharskim, które jeszcze przez kilka lat nie zacznie gnić, a o takie auto warto dbać i warto w nie inwestować. Pozdrawiam i życzę powodzenia
    15. Arek8888

      Generalnie jest taka niepisana zasada, że wyprana tapicerka szybciej się brudzi niż ta, która nigdy nie była prana Ja w swoim przypadku planuję dobrze wyprać odkurzaczem piorącym i dodatkowo zaimpregnować środkiem hydrofobowym, który sprawia, że każdy płyn swobodnie spływa z tapicerki nie brudząc jej. Myślę, że warto to zrobić, aby utrzymać tapicerkę w czystości jak najdłużej. W każdym razie solidne odkurzanie i pranie to podstawa.