Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibrację karoserii i drgania po wymianie alufelg na letnie - pierścienie centrujące


FabianB

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć borykam się z problemem wibracji karoserii, kierownicy. Po wymianie zestawu kół na zestaw letni. Alufelgi mam świeżo wyważone i są one od Audi po 2008 roku w których jest większa średnica piast więc muszę zastosować pierścienie centrujące z 57,1mm wew. na 66,6mm zew. Natomiast pomimo zastosowania rzekomo tych pierścieni ciągle czuję wibrację. Używam z tworzywa więc jak to wygląda co sezon wymieniacie na nowe, bo się wybijają? Przerabiał ktoś ten temat już? Pierścienie wiem że poprawny sposób założenia wygląda tak że pierw zakłada się na piastę a dopiero później nadziewa na pierścień koło i dokręca śrubami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładam na felgę i całość na auto. A duży masz luz między pierścieniem a piastą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rob@k napisał(a):

Ja zakładam na felgę i całość na auto. A duży masz luz między pierścieniem a piastą?

Nie, są raczej na ciasno spasowane pierścienie centrujące na piastach jak sprawdzałem. Lecz po założeniu i popuszczeniu śrub jak złapie za całą oponę to czuć trochę luzu pierścienia na piaście lecz to normalne bo wiadomo że się plastik podda. Ale tak luzu nie mają.

Jakie stosujesz wogole te pierścienie centrujące?

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Axel1 napisał(a):

Od 20 minuty 

 

Tak znam ten filmik i montuję te alusy w ten sposób podobnie jak na filmiku, lecz nadal nie jest idealnie. A zimowe mam oryginalne od B7 bez pierścieni centrujących i tam jest idealnie bez wibracji drgań. Dlatego ciągle coś mi się nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś, tylko alufelgi OEM. Miałem ten sam problem dopóki nie wymieniłem chińszczyzny z pierścieniami centrującymi na oryginalny alusy do 0000. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem luz na piaście ledwo wyczuwalny rzędu 1mm a miałem bicie, które znikło po założeniu pierścienia 1 mm, więc jeśli masz mały luz to mogą być wibracje jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Arek8888 napisał(a):

Ja miałem luz na piaście ledwo wyczuwalny rzędu 1mm a miałem bicie, które znikło po założeniu pierścienia 1 mm, więc jeśli masz mały luz to mogą być wibracje jak najbardziej.

Miałeś luz na zewnętrznej części piasty i założyłeś na piastę pierścień dobrze to rozumuje? No piasty te moje są oryginalne więc na pewno nie są już tak ciasno pasowne jak były kiedyś. 

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FabianB napisał(a):

Miałeś luz na zewnętrznej części piasty i założyłeś na piastę pierścień dobrze to rozumuje? No piasty te moje są oryginalne więc na pewno nie są już tak ciasno pasowne jak były kiedyś. 

Na piaście miałem wymiar 56mm a na feldze 57. Założyłem na felgę pierścień 57,1/56.1 i bicie znikło. Spróbuj założyć felgę na piastę bez jakichkolwiek pierścieni, nie zakładaj też śrub i spróbuj poruszać felgą góra/dół oraz na boki. Jeśli wyczujesz jakikolwiek luz to suwmiarka w rękę i mierzysz średnicę. Kiedyś wulkanizator mówił mi, że ludzie mają w zwyczaju czyścić piasty papierem ściernym albo szczotkami do metalu i przez to średnica się zmniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Arek8888 napisał(a):

Na piaście miałem wymiar 56mm a na feldze 57. Założyłem na felgę pierścień 57,1/56.1 i bicie znikło. Spróbuj założyć felgę na piastę bez jakichkolwiek pierścieni, nie zakładaj też śrub i spróbuj poruszać felgą góra/dół oraz na boki. Jeśli wyczujesz jakikolwiek luz to suwmiarka w rękę i mierzysz średnicę. Kiedyś wulkanizator mówił mi, że ludzie mają w zwyczaju czyścić piasty papierem ściernym albo szczotkami do metalu i przez to średnica się zmniejsza.

To mówimy w tym wypadku o felgach OE od Audi z B7 na których jeżdżę zimą i z nimi problemu nie mam. Ja tak czy inaczej muszę stosować pierścienie centrujące które odrazu zmieniają mi średnicę jak mówiłem wyżej z 57mm na 66mm w zestawie alufelg letnich które posiadam i są one przeznaczone do aut nowszych po 2008 roku i zostały tam zastosowane już większe średnicę piast w tych Audi. Głównie to po to są one mi potrzebne te pierścienie centrujące. I po zastosowaniu ciągle czuć wibrację i jak założę pierścień i zrb tak jak mówisz to jest ten luz bo ten teflon się poddaje i nie jest tak bardzo ciasno spasowany. Natomiast po założeniu pierścienia na piastę szarpiąc ręką nie wykazuję luzu i na alufelgi wciska się ciasno.

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...