Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] spadek mocy, prośba o analizę logów


barciolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Posiadam Audi A4 Avant B5'99 1,9 tdi 90 PS AHH. Mam jednak wątpliwości co do dynamiki tego pojazdu. Czy mógłby ktoś przejrzeć moje dynamiczne logi i powiedzieć co może być nie tak? W razie potrzeby mogę zrobić inne logi.

Gr 3:
https://zapodaj.net/e53cd1eae05bc.jpg.html

Gr 8:
https://zapodaj.net/d7ff7e0b18a1c.jpg.html

Gr 11:
https://zapodaj.net/e2196d445c075.jpg.html


Wydaje mi się, że moc powinna być większa gdyż posiadam również B5 AHU i w nim jest odczuwalnie lepsza dynamika.


Dodatkowo, w AHH ciągle mam poniższy błąd:

18062 please check DTC memory of instrument cluster
P1654 - 35-10 - - Intermitten


Załączam kolejne logi dynamiczne dla:

Gr 01:

https://zapodaj.net/38fa7e18d8e0a.jpg.html

Gr 04:
https://zapodaj.net/f0257df0e66f8.jpg.html

Gr 10:
https://zapodaj.net/b98e284eb7fc8.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka troszke wiecej mierzy ale to nic, turbo troszeczke pózno wstaje, tak to wsztstko super, wiesz kolego silnik silnikowi nie równy, a moze w tamtym masz cos dłubnięte a nawet o tym nie wiesz:)

Edytowane przez baca2309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za analizę logów i komentarz :) Co mogę zrobić by turbo wcześniej wstawało? Wracając do AHU nic mi na temat jego modyfikacji nie wiadomo - mam je od ponad 7 lat i nic w tym kierunku nie robiłem (no ale kto wie co było robione przez wcześniejszego właściciela). Obecnie AHU jest nawet słabsze niż na początku ale i tak odczuwalnie mocniejsze od AHH... Wygląda na to, że w AHU konie są bardziej nakarmione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz podmienić zaworek, jak mówiłem silnik silnikowi nie równy, mozesz miec lepsza kąpresje co przekłada sie na moc, graty moga byc w lepszym stanie, ciśnienie na wtryskach czy pompie, ma to duze znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli N75? N75 wymieniłem zaraz na początku jak kupiłem to auto (miesiąc temu) i to już poprawiło osiągi. AHH ma podobno bardzo mocną pompę 11 i to podobno daje spore możliwości podbicia mocy... Pytanie co warto zmodyfikować by to było bezpieczne dla silnika/osprzętu a dołożyło z 20 koni...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak chodziło o nke, mozesz dawke paliwa ustawic na 3 mg na całej elektryce off, nom ahh jest mocne ze wzgledu na pompe jest to dobra baza do modyfikacji:)

jak chcesz bezpiecznie to wymien wtryski na 216 i zrób czipa i bedziesz miał spokojne i bezpieczne 150km:) po zmiana samych wtrysków mozna osiagnac okolice 120-130km jak silnik w dobrej kondycjii:)

Edytowane przez baca2309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozgrzanym silniku mam dawkę 3,2 (32768) i zmieniałem na 3 (mniej się nie dało bo max co komp łyknął to 32784) ale jakoś różnicy nie odczułem więc wróciłem do pierwotnych ustawień. Co masz na myśli 'na całej elektryce off'? Zmiana wtrysków na 216 wymaga jakiejś modyfikacji jakichkolwiek ustawień czy sama podmiana załatwia temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej ustawic mechanicznie a nie kompem:) czyli ruszajac nastawnik, moze byc mała zmiana czułosci pedału gazu, cała elektryka off czuli wyłaczone switała, nawiew, czy radio, mozesz wywalic kata i zaslepic egr,

po zmianie wtrysków do ustawienia dawka i kąt wtrysku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy już bym chyba nie ruszał (no chyba, że wymienię wtryski na 216) bo nastawnik był przestawiany jak zmieniałem N75 (robił to doświadczony mechanik). EGR wg logów wydaje się być chyba w porządku więc nie wiem czy coś bym tu zyskał - z tego jak rozumiem jego zasadę działania to przy bucie w podłogę nie wpuszcza on spalin do komory więc efekt jest analogiczny do zatkania (?). Zostają więc jak coś wtryski 216 i potem korekta dawki i kąta wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zyskasz to ze nie bedzie zasyfiał ci kolektora ssacego który pewnie nadaje sie do wyczyszczenia bo jest zawalony, egr to nic dobrego, tak jest wtryski i ustawic dawke i kąt, pompy nie ruszasz bo masz regulacje kąta na kole:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem pompę w moim AHH, no i okazało się, że nie jest to 11 a 10, moja ma nr: 046 404 977 oraz 038 130 107 D B00. Czyli moje Audi zostało wykastrowane z głównej zalety AHH :/ Co do wtrysków jakie mam to jeszcze nie wiem czy są oryginały czy tez ktoś coś tu pozmieniał. Taki wniosek mi się nasuwa na pierwszy rzut oka czy czasem to, że pompa jest mniej wydaja niż oryginał już nie powoduje, tego, że mogę mieć słabsze auto np porównując do AHU?

Jakie bezpiecznie wtryski zamontować do takiego oskubanego AHH?A może lepiej same końcówki wtrysków wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slabszy bedzie, ktos wiedzial co tam siedzi;) same koncowki jak wymienisz to i tak musiez dac na wyregulowanie cisnien takze sie nie oplaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ktoś (niestety dla mnie) dobrze wiedział co tam siedzi :/ Czyli co byś rekomendował w moim przypadku? Powinienem wymienić całe wtryski? Czy w ogóle nie ma sensu nic robić z tym samochodem skoro pompa powszechna a wtryski (pewnie) słabe? Chcę tylko z 20-30 koni więcej i to mi póki co wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co same wtryski w tym przypadku powinny dac 10-15km na tej pompie zrobisz max 160km:) jak wsadzisz wtryski i czipa to spokojnie 140 powinno byc,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...