kami050 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Witam Mam do was pytanie, ostatnio tzn od ok trzech miesięcy zaobserwowałem w moim audi a4 b6 1.9 tdi 131km dość niepokojące zjawisko, a mianowicie jeśli silnik sie rozgrzeje i przyspieszam ostro od ok 2500tys obotów to widać za mną dość głębokie kłęby czarnego dymu, nie dymi w ogóle jak gazuje na postoju, dodam , że auto nie ma problemu z przyspieszaniem, nie słychać zadnych stuków i piskow, spalanie sprawdziłem i po mieście i troszke trasy wychodzi 6,6l/100km , nie bierze oleju ani płynu chłodniczego , nie ma wycieków, co to Panowie może być? dodam , że w upalne dni trosze przy samym odpalaniu sie czasami zatrząsł.
Jay_Z Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Zrób komplet logów. Mogą być różne przyczyny np. umierający wtrysk/i.
kami050 Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Opublikowano 8 Listopada 2016 A moglbys mnie troszke poinstruowac jak to zrobic? Posiada program polska vag oraz mam kabel doagnostyczny
Jay_Z Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Jest obszerny dział który się nazywa Diagnostyka VAG. Poczytaj, wszystko tam znajdziesz i dasz sobie radę bez problemu.
lukasz51237 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Zrób logi statyczne grupy 13, 18 i 23. Posprawdzaj dolot, możliwe, że jest jakaś nieszczelność na odcinku turbina - ic - kolektor ssący.
kami050 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2016 Dzis miałem trochę wiecej czasu więc zająłem sie autkiem , posprawdzałem te logi i wyszły takie wskazania: GRUPA 013 -0,71 , -0,02 , 0,59, 0,12 więc chyba tu jest ok od -2,8 do 2,8 GRUPA 018 0 , 0 ,0 ,0 GRUPA 023 -16, -2 , -8, 6, Sprawdziłem tez zawór egr pod vagiem i według norm wskazania sa prawidłowe zarówno na On jak i na Off Posprawdzałem wszystkie węże od turbo przez kolektor ssacy i intercooler organoleptycznie i pęknięc nie znalałem Ale zaniepokoiła mnie jedna sprawa, pocenie się oleju na łączeniu węża idącego od spodu Turbiny (zdjęcie poniżej) , odpiąłem ten wąż i w jego środku ścianki są zaolejone, czy to jest normalne zjawisko? zauważyłem też , że na postoju puści taki czarny dymek jak szybko przegazuje na maxa i szybko puszcze gaz. Panowie pomozecie , nie wiem juz co mam robic z tym autem , odpala idealnie , przyspiesza idealnie ,zadnych drgan , odglosow itp , spalanie sprawdzone 6,3 l na 100 jezdzac do pracy 15km , plyn chlodniczy nie ubywa olej tez , wtryski sprawdzone , egr i dolot co sie z tym autem dzieje .... Masakra....dymi na czarno ...wystarczy ostro przyspieszyc albo gwaltowanie przygazowac na postoju... Juz nie mam pomyslow...
Tomeczek1403 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Jak już zacząłeś sprawdzać węże, to przejrzyj też cały układ dolotowy, zacznij od tego węża co zrobiłeś zdjęcie a kończąc na kolektorze. Zwróć uwagę czy nie ma nigdzie pęknięcia lub nieszczelności. Nieszczelności będą zaolejone, tak jak masz na tym wężu (coś przy samym turbo jest mokry).
kami050 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2016 Jak już zacząłeś sprawdzać węże, to przejrzyj też cały układ dolotowy, zacznij od tego węża co zrobiłeś zdjęcie a kończąc na kolektorze. Zwróć uwagę czy nie ma nigdzie pęknięcia lub nieszczelności. Nieszczelności będą zaolejone, tak jak masz na tym wężu (coś przy samym turbo jest mokry) Sprawdzałem bardzo dokładnie i nic kompletnie nie znalazłem, jedynie ten wąż od turbiny z dołu był zaolejony, na zdjęciu jest wytarty, ( po prostu nie zrobiłem zdjęcia zaolejonego i wytarłem) czy to może tam być nieszczelność? Zdjęcie z dzisiejszych pomiarów wtrysków Vagiem na rozgrzanym silniku
Janosik A4 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Na wezach zawsze cos tam bedzie cieklo i tym bym sie nie przejmowal. Wtryski tez sa jeszcze w normie. Sprawdz dawke paliwa, mieszanke z powietrzem bo moze byc przeplywka, egr i w chuuuj innych dupereli Prawdopodobnie przelewa tylko trzeba zlokalizowac czemu 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się