DawidDawid Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Witam. Co może być przyczyną drgania karoserii oraz lewarka zmiany biegów ? podczas jazdy na obojętnie jakim biegu w zakresie obrotów do 1800 drgania są największe. Jadąc ze stała prędkością np na 5 biegu 70 km/h puszczając delikatnie gaz i dodając ponownie lewarek fika strasznie. Zauważyłem, że drgania ustępują gdy wówczas wcisnę sprzęgło lub dam na bieg jałowy, więc zawieszenie oraz opony można wykluczyć. Jak można coś takiego zdiagnozować ?
hubi. Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Wszystko można. Pierwsze typowania to poduszki po silnikiem i od skrzyni. Jak to nie da rady to sprawdź półosie i przeguby może coś tam coś ta. Ostatnie typowania to na 100 % stop<<an ... hehehe żartowałem / jedź do mechanika
DawidDawid Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Opublikowano 9 Listopada 2016 Wszystko można. Pierwsze typowania to poduszki po silnikiem i od skrzyni. Jak to nie da rady to sprawdź półosie i przeguby może coś tam coś ta. Ostatnie typowania to na 100 % stop<<an ... hehehe żartowałem / jedź do mechanika No,a np koło dwumasowe można jakoś wykluczyć ? tzn sprawdzić podczas jazdy ? Dodam, że sprzęgło nie ciągnie ani też nic nie stuka puka, biegi wchodzą płynnie, auto chodzi równo na biegu jałowym. A te poduszki jak mogę sprawdzić sam ? wizualnie tylko czy jakoś innaczej ? A poduszek pod skrzynią ile jest ? jedna ?
piti82 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Witam! Miałem podobnie i skończyło się wymianą dwumasa. Rozpędź się do 120 km/h i wrzuć na luz, jeśli drgania ustaną to stawiam na dwumas. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Czikita01 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) Witam Według mnie obstawiałbym trzy możliwości awaria dwumasy poduszki pod silnikiem poduszki pod skrzynią Koło dwumasowe w zależności od stopnia zużycia powoduje : Nierówna prace silnika , stuki z okolic skrzyni biegów , wibracje , szarpanie przy ruszaniu ... Poduszka pod skrzynią jest jedna ,najczęściej słychać ją przy gwałtownym dodaniu gazu. Dwumas możesz sprawdzić tak , przy małej prędkości np 50 km wbijasz 4 i wciskasz gaz auto powinno stopniowo przyspieszać jeśli będzie szarpać stukać to dwumas. Edytowane 9 Listopada 2016 przez Czikita01
piti82 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Witam Według mnie obstawiałbym trzy możliwości awaria dwumasy poduszki pod silnikiem poduszki pod skrzynią Koło dwumasowe w zależności od stopnia zużycia powoduje :Nierówna prace silnika , stuki z okolic skrzyni biegów , wibracje , szarpanie przy ruszaniu ... Poduszka pod skrzynią jest jedna ,najczęściej słychać ją przy gwałtownym dodaniu gazu.Dwumas możesz sprawdzić tak , przy małej prędkości np 50 km wbijasz 4 i wciskasz gaz auto powinno stopniowo przyspieszać jeśli będzie szarpać stukać to dwumas. Mój dwumas tak jakby się zawieszał, raz wibracje były a raz można było kręcić silnik po czerwone pole i nic się nie działo...Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Czikita01 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Witam Według mnie obstawiałbym trzy możliwości awaria dwumasy poduszki pod silnikiem poduszki pod skrzynią Koło dwumasowe w zależności od stopnia zużycia powoduje :Nierówna prace silnika , stuki z okolic skrzyni biegów , wibracje , szarpanie przy ruszaniu ... Poduszka pod skrzynią jest jedna ,najczęściej słychać ją przy gwałtownym dodaniu gazu.Dwumas możesz sprawdzić tak , przy małej prędkości np 50 km wbijasz 4 i wciskasz gaz auto powinno stopniowo przyspieszać jeśli będzie szarpać stukać to dwumas. Mój dwumas tak jakby się zawieszał, raz wibracje były a raz można było kręcić silnik po czerwone pole i nic się nie działo...Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Temat rzeka...
DawidDawid Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Opublikowano 9 Listopada 2016 Hmm.. Szarpań brak przy ruszaniu, no a jadąc na niskich obrotach na wysokim biegu nie czuć szarpania ani żadnych dźwięków tylko te drgania oraz ruchy lewarka. Silnik pracuje równo. A przy benzynie jest możliwość żeby dwumasa się posypała ? Jak ocenia się stan poduszek wizualnie czy jak to wygląda bo nie mam pojęcia ?
Czikita01 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) Hmm.. Szarpań brak przy ruszaniu, no a jadąc na niskich obrotach na wysokim biegu nie czuć szarpania ani żadnych dźwięków tylko te drgania oraz ruchy lewarka. Silnik pracuje równo. A przy benzynie jest możliwość żeby dwumasa się posypała ? Jak ocenia się stan poduszek wizualnie czy jak to wygląda bo nie mam pojęcia ? U mnie poduszki silnika jak i skrzyni wyglądały wizualnie dobrze oprócz olejowej która była wysmarowana olejem, ale dopiero po wymianie wszystkich wszystko wróciło do normy . Objawy przy poduszkach silnika jakie miałem to szarpanie silnika przy gaszeniu i delikatne wibracje w kabinie. Przy poduszce skrzyni to stuknięcie z okolić skrzyni przy gwałtownym dodaniu gazu. A co do dwumasu tak jest możliwość że się posypie lecz znacznie mniejsza niż w TDI z racji momentu obrotowego silnika. Edytowane 9 Listopada 2016 przez Czikita01
DawidDawid Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Opublikowano 10 Listopada 2016 Dzisiaj zauważyłem, że od strony kierowcy przegub wewnętrzny ma osłonę gumową pękniętą po całości, czy może przegub miałby coś do tego ?
Czikita01 Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 Witam. Co może być przyczyną drgania karoserii oraz lewarka zmiany biegów ? podczas jazdy na obojętnie jakim biegu w zakresie obrotów do 1800 drgania są największe. Jadąc ze stała prędkością np na 5 biegu 70 km/h puszczając delikatnie gaz i dodając ponownie lewarek fika strasznie. Zauważyłem, że drgania ustępują gdy wówczas wcisnę sprzęgło lub dam na bieg jałowy, więc zawieszenie oraz opony można wykluczyć. Jak można coś takiego zdiagnozować ? Teoretycznie pasuję do części powyższych objawów (przegub) tylko że przeguby zwykle słychać gdy padają. Tak czy inaczej trzeba wymienić przynajmniej osłonę przegubu. Ogólnie skoro dwumas wykluczony obstawiałbym bardziej poduchę skrzyni biegów, ciężko doradzić na odległość. A jak sie zachowuje silnik przy gaszeniu ?
DawidDawid Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Opublikowano 10 Listopada 2016 Przy gaszeniu nic niepokojącego nie ma miejsca. Tzn. nie telepie kabiną ani nic nie stuka puka jest ok. A jak sprawdzić ten przegub może się orientujesz ?
dziii Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 Przy dwumasie prędzej będzie oznak trzaskania przy odpalaniu auta. Możesz dwumas sprawdzić na tzw. ucho powinno być słychać na wolnych obrotach biegu jałowego cykliczne walalenie metaliczne. Tutaj najlepiej zaobserwować czy przy wciśniętym sprzęgle słychać dużą różnicę. Dodatkowo siedzą w kabinie kiedy położy się nogę na pół sprzęgle będzie czuć równomierne wibracje jeśli te cykliczne wibracje połączymy z stukami metalicznymi którę idą od strony sprzęgła a po wciśnięciu sprzęgła do końca wibracje ustaną a dźwięk w skrzyni nie będzie miał już cyklicznych oraz metalowych waleń. To na tym etapie będzie można coś sierdzić czy faktycznie dwumasa się zaczęła odzywać Kolejną rzeczą jaką jeszcze można zauważyć to nałożyć obraz wibracji pedału na lewarku zmiany biegów odgłosów z skrzyni oraz pedału sprzęgła jeśli tzw. będzie się to synchronicznie zgrywać wtedy brałbym pod uwagę dwumasę. Ja natomiast mogę dodać że u mnie dmuwasa uszkodzona nie objawiała się niczym innym jak tym co opisałem powyżej. Nie powodowała żadnych wibracji pod czas jazdy itp. Pozdro !
Czikita01 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) Przy gaszeniu nic niepokojącego nie ma miejsca. Tzn. nie telepie kabiną ani nic nie stuka puka jest ok. A jak sprawdzić ten przegub może się orientuj Wewnętrzne padają bardzo rzadko zwykle od pękniętej osłony czyli wszelakiego syfu a u ciebie tak jest. Skoro nie słychać go od wew auta, wejdź pod auto złap za ośkę przy wew przegubie i sprawdź czy nie ma dużego luzu góra dół , najlepiej porównaj go z drugim wew. Sposób drugi to taki jak w tym linku tylko najlepiej przydałby się kanał i druga osoba nasłuc**jąca w kanale http://motomax.pl/www-1/instrukcje/test-przegubow.pdf Edytowane 11 Listopada 2016 przez Czikita01
piti82 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Ja poduszki wykluczyłem przez ruszanie na zaciągniętym ręcznym a przeguby poprzez wrzucenie luzu przy prędkościach autostradowych. U mnie wyglądało to tak jakby jedna z płaszczyzn dwumasy się zawieszała. Wymieniłem trochę w ciemno bo 100% pewności nie miałem a części do tanich też nie należą ale jestem już ponad 7tys km po wymianie i żadnych wibracji Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się